Centre Blue Dot, amenajate de IKEA pentru refugiații ucraineni

De la începutul războiului Rusiei pe teritoriul Ucrainei, aproape 7 milioane de oameni au fugit din Ucraina. În statele Europei de Sud-Est UNICEF a organizat mai multe centre de cazare a refugiaților, iar pentru a le face cât mai primitoare, IKEA s-a implicat cu produse și servicii de amenajare.

 +67
Spații prietenoase pentru familii alungate de război./IKEA.com  
  |  

Cunoscutul brand de mobilier scandinav s-a implicat activ în într-ajutorarea refugiaților din Ucraina, donând atât piese de mobilier, cât și servicii de amenajare a spațiilor Blue Dot. Per total, la dispoziția refugiaților au fost puse 36 de centre Blue Dot, în șapte țări est-europene. Pentru cele 10 din România și 5 din Polonia, IKEA a asigurat necesarul de mobilier, dar a venit și cu proiecte de amenajare personalizate.

Marea majoritate a refugiaților se compune din femei, copii, oameni în vârstă sau cu dizabilități. Pentru ei, părăsirea țării și destrămarea familiei reprezintă o dramă, iar serviciile de amenajare IKEA vin tocmai în sprijinul acestui aspect. „Scopul IKEA este să creeze un mediu în care acești oameni să se poată recupera sufletește. Este important să reacționăm rapid și să le asigurăm spații confortabile în care să se simtă în siguranță”, afirmă Laurențiu Ștefan Șerban, designer de magazin IKEA.

Practic, designerii IKEA au proiectat interioare în care oamenii să se poată deplasa cu ușurință, indiferent că vorbim de adulți sau de copii. Un centru Blue Dot este prevăzut cu spații de joacă pentru cei mici, cu zone amenajate pentru consiliere emoțională și cu locuri pentru odihnă. Dar ținând cont de necesitatea existenței lor, centrele Blue Dot diferă din punct de vedere al construcției, putând fi amenajate pe suprafețe cât mai diferite, de la corturi mari până la arene publice. De aici, și nevoia de amenajări personalizate, nevoie acoperită de echipa de designeri IKEA.


Revenirea târgului MIFF, tactică similară cu salonul de mobilă de la Milano

În ziua de 9 iulie 2022 la Kuala Lumpur a luat sfârşit primul târg de mobilă pe bune (la faţa locului, nu online) din Asia de Sud-Est. Organizat de Informa Markets Malaysia Sdn. Bhd., MIFF a avut de această data 200 de expozanţi din nouă ţări asiatice plus Italia. Vizitatorii – târgul e exclusiv pentru profesionişti, publicul nu are access – au sosit din circa 90 de ţări diferite, majoritatea din India, Australia, Africa şi Europa.

 

 +8
Quek Kheng Long, proprietarul firmei Johann&Joann (www.jnjconcept.com) ştie exact, ce îşi doreşte piaţa.  
  |    |  English Summary

 

MagMob nu a ratat nici o ediţie MIFF din 2009 încoace. Cu ultima ocazie de dinainte de pandemie (în martie 2019) redacţia noastră a fost implicată în organizarea vizitei la târgul din Malaysia a două grupuri de mobilişti din România, în total 60 de persoane! Ca urmare, nu am ratat ocazia de a fi prezenţi nici la restartul circuitului de evenimente de specialitate din Asia, mai ales că primul pas l-a făcut tocmai MIFF.

 +8 www.magmob.ro Montate pe roţi, aceste cabinete de lucru sunt ideale pentru spaţii co-working sau birouri open-space.

 

Da, numărul expozanţilor a fost doar o tremie a performanţei de acum trei ani, şi s-a simţit şi o diminuare a numărului de achizitori veniţi la Kuala Lumpur pentru a selecta piese de mobilier pentru reţelele lor de distribuţie. Totuşi, în cele patru zile de târg organizatorii au primit permanent felicitări din partea ambelor părţi: întâlnirea fizică într-un târg animat este mult mai eficientă, decât discuţiile online.

 +8 MagMob Pe parcursul târgului MIFF în centrul de expoziţii MITEC a funcţionat şi un studio TV în toată regula.

 

Nu ştim încă nivelul afacerilor derulate la ediţia din iulie 2022, dar vă putem reaminti statistica din cele două ediţii anterioare. După ediţia din martie 2019 expozanţii au raportat comenzi în total de 1.01 miliarde de USD, o creştere de 3% în comparaţie cu ediţia din 2018, când cifra de referinţă a fost de 984 milioane de dolari. Ne aşteptăm ca pentru această ediţie dedicată reînceperii să se înregistreze cifre mai modeste, dar văzând apetitul achizitorilor nu ne-ar mira ca expozanţii să fi făcut afaceri de peste 370 milioane de dolari.

 +8 MagMob Un vechi prieten, Dr. Eric Leong, decanul facultăţii de Artă şi Design, New Era University College, Kuala Lumpur

 

MIFF a ales o tactică similară cu cea adoptată de către organizatorii Salonului de Mobilă de la Milano, şi anume organizarea unui eveniment de anvergură scăzută – proiectul cochet supersalone derulat în perioada 5-10 septembrie 2021 la Rho Pero –, urmat apoi de târgul în format complet în iunie 2022. La fel ca la Milano, nici în Kuala Lumpur nu au fost prezenţi vizitatorii obişnuiţi din China şi Rusia, de la MIFF lipsind şi ucrainienii.

 +8 MagMob O soluţie office oferită de către firma Merryfair, un brand local cunoscut şi în Europa.

Derulat timp de patru zile în două locaţii – World Trade Center KL şi centrul de expoziţii MITEC – MIFF a reuşit să depăşească un moment crucial, şi să anunţe cu încredere data următoarei ediţii: 1-4 mai, 2023. Pentru profesionişii din industria mobilei din România transmitem invitaţia organizatorilor de a vizita MIFF anul viitor, MagMob vă stă la dispoziţie cu informaţii despre cel mai stabil eveniment de profil din Asia de Sud-Est.

 

 

  English Summary

The Global Furniture Industry Reuniting at MIFF 2022

MIFF 2022 was kicked off with the Opening Ceremony, represented by the Guest of Honour, Mr Abu Bakar Yusof, Deputy CEO (Exporters Development) of the Malaysia External Trade Development Corporation (MATRADE) on behalf of YBhg Datuk Mohd Mustafa Abdul Aziz, Chief Executive Officer (CEO) of MATRADE.

 

Exhibiting countries: Malaysia, China, India, Indonesia, Italy, Korea, Taiwan, Thailand, Singapore, Vietnam

 

Visitor profile: Furniture Importers, Wholesalers and Retailers; Architects; Interior Designers and Decorators; Chain Stores; Furniture and Furnishing-Related Trades

 

Venues: World Trade Centre Kuala Lumpur (WTCKL) and Malaysia International Trade & Exhibition Centre (MITEC)

 

Number of exhibitors: 200 furniture manufacturers and exporters

 


Cum a fost la Spoga Gafa 2022

În sfârșit, după doi ani de absență pe fondul pandemiei de COVID-19, cel mai mare eveniment internațional dedicat soluțiilor de amenajare outdoor s-a reîntors în formatul clasic. În perioada 19-21 iunie s-a desfășurat la Köln o ediție de succes Spoga+Gafa.
 

 +10
  Trei zile de soluții sustenabile pentru amenajările outdoor./Spogagafa.com
  |  

Edițía 2022 a fost una de real succes, în contextul revenirii după atâta vreme. Cifrele vorbesc de la sine:
•    Circa 25.000 de vizitatori din 112 țări (cu accent pe Belgia, Germania, Franța, Italia, Olanda, Spania, Israel, Canada, Marea Britanie, SUA)
•    1000 de expozanți din 52 de state
•    Față de ediția din 2019, a crescut numărul vizitatorilor din afara Germaniei, de la 65% la 67%.

 +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com

„Calitatea și internaționalitatea vizitatorilor prezenți la această ediție au fost spectaculoase. Acest lucru a devenit limpede din discuțiile pe care le-am avut cu expozanții. În acest răstimp de doi ani și jumătate, am depus eforturi pentru a desăvârși formatul evenimentului și constatăm cu bucurie că ne-a adus mari beneficii cu prilejul celei mai noi ediții fizice.”, a declarat reprezentantul organizatorilor Koelnmesse,  Oliver Frese.

Anul acesta, tema evenimentului Spoga+Gafa a reprezentat-o „Grădina sustenabilă”, temă în jurul căreia expozanții s-au întrecut la standurile de prezentare. De la mobilier până la tehnologie de grădinărit, de la inovație în arta grătarului până la soluri și vase, toate colecțiile au urmărit să răspundă principiului de produse verzi. Accentul, se arată în comunicatul de presă transmis de Koelnmesse, a căzut pe materialele de fabricație durabile, reutilizabile și sustenabile și pe implementarea eficientă a energiei și apei în spațiile grădinii.

Suprafața evenimentului spoga+gafa a fost organizată în 11 mari galerii. În trend a fost preocuparea expozanților de a aduce colecții realizate din materiale fără plastic sau din materiale reciclate. Este o tendință tot mai evidentă printre producătorii de nivel internațional: folosirea cât mai rară a materialelor noi și a componentelor din plastic. S-au remarcat piesele de mobilier din lemn masiv recuperat, plastic reciclat, resturi textile.  +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com

Cu toate că evenimentul în sine a ajuns la final, experiența Spoga+Gafa continuă în format online. Organizatorii anunță activarea unei platforme online care să permită prelungirea perioadei de contacte de afaceri și prezentări de produse. „Experiența târgului de comerț continuă: pe noua noastră platformă digitală vă oferim posibilitatea pentru și mai mult networking, numeroase posibilități de prezentare pentru produsele dumneavoastră și evenimente interesante. Nu rata aftershow-ul nostru digital din 27-30 iunie!” – se arată pe site-ul evenimentului. Platforma poate fi accesată aici.

Următoarea ediție Spoga+Gafa a fost deja anunțată. Va avea loc între 18 și 20 iunie 2023.

 

 +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com  +10 www.spogagafa.com


 


Salonul de la Milano 2022 – succes deplin

O ediție de real succes, dincolo de previziunile organizatorilor – aceasta este concluzia de la finalul unei săptămâni în care orașul Milano a devenit capitala designului de mobilier. Participare numeroasă, branduri de renume, noi tendințe de amenajare interioară sunt caracteristicile principale.

 +4
Ediția cu numărul 60 a depășit așteptările./Salonemilano.it  
  |  

După trei ani de absență cauzată de pandemia de COVID-19, Salonul de la Milano și-a dovedit din plin importanța, atât prin numărul expozanților, cât mai ales prin cel al vizitatorilor profesionali. Colecțiile de mobilier expuse au oferit un adevărat spectacol al eleganței, inovației și confortului, spre încântarea organizatorilor.

În cifre, Salonul de la Milano 2022 arată astfel:
-    262.000 vizitatori profesionali veniți din 173 de țări
-    2.175 de branduri
-    600 tineri designeri
-    3500 de reprezentanți ai presei

Un detaliu interesant: au lipsit aproape cu desăvârșire vizitatorii din China și din Rusia.

Tematica ediției de anul acesta a fost nevoia de sustenabilitate în ce privește componentele din industria mobilei. „Mobilierul din lemn masiv pare să fie alegerea preferată în contextul unei schimbări de optică în societate, pe fondul pandemiei de COVID. Oamenii au redescoperit valoarea locuinței, în sensul că se poate trăi în mod confortabil, modern și sănătos cu ajutorul unor produse durabile și de certă calitate”, este de părere Claudio Feltrin, Președintele Federlango Arredo.

„Încheiem ediția cu numărul 60 a Salonului de la Milano cu satisfacția de a fi atins, ba chiar depășit, obiectivele asumate. În ce privește participarea vizitatorilor, rezultatul este extraordinar – am muncit din greu pentru a-l obține. Această ediție s-a desfășurat la un nivel de înaltă calitate pe plan internațional și al comunității de designeri”, a declarat Maria Porro, Președinte al Salone del Mobile.

Următoarea ediție a Salonului de Mobilă de la Milano va avea loc în perioada 18-23 aprilie 2023.

 +4 www.salonemilano.it Foto: Luca Privitera  +4 www.salonemilano.it Foto: Luca Privitera  +4 www.salonemilano.it Foto: Luca Privitera


Nord Arin a lansat setul RAM la Salone del Mobile

S-a încheiat ediția cu numărul 60 a deja consacratului Salone del Mobile, ediție la care România a participat cu 16 producători de mobilier. Printre ei, Nord Arin. Acesta a expus în standul său piese de mobilă realizate în colaborare cu Facultatea de Design de Mobilier şi Inginerie a Lemnului Braşov.

 +4
Prezență românească de succes în Italia./Facebook.com/nordarin.ro  
  |  

Salone del Mobile s-a desfășurat în perioada zilelor 7-12 iunie și această ediție este considerată de către organizatori un succes. De asemenea, un succes a fost și pentru echipa Nord Arin care a lansat în cadrul evenimentului una dintre piesele sale de mobilier cele mai recente: masa RAM.

Este vorba de o masă din lemn masiv, destinată a juca rolul-vedetă în cadrul diningului – o masă uimitoare prin felul în care sursa de inspirație se transmite cu ajutorul simplității ce definește accentele minimaliste. Masa în sine este completată de o băncuță în același stil, amintind de piesele de mobilier tradiționale din casele românilor, de-a lungul timpului.

Masa RAM reprezintă un proiect născut din colaborarea cu Facultatea de Design de Mobilier şi Inginerie a Lemnului – sprijinit pe cercetările cuprinse în teza de doctorat a Antoanelei Cristina Lungu. Concept: reinterpretare de tip modern a unui străvechi simbol de tradiție românească, și anume coarnele berbecului. Acest simbol, considerat a fi un purtător al puterii și vigorii, se regăsește pe vasele ceramice vechi de șase mii de ani, aparținând Civilizației Cucuteni. De acolo, a fost preluat pe bluzele populare românești, ca un motiv decorativ.

Setul RAM poartă la rându-i acest simbol vechi, sub forma unui detaliu ornamental, sculptat cu discreție, dar vizibil, pe muchiile mesei și ale băncii. Finisajul natural al celor două piese de mobilă scoate în evidență atât frumusețea materialului lemnos, cât și prezența simbolului popular. Pentru a pune și mai bine în valoare farmecul tradiției românești care a stat la baza acestui proiect, echipa Nord Arin a expus pe masă și o ie, veche de 100 de ani, din zona Neamț, cusută cu același simbol străvechi al coarnelor berbecului.

„Setul de dining RAM, realizat în parteneriat cu Facultatea de Design de Mobilier şi Inginerie a Lemnului, a fost lansat săptămâna trecută în cadrul Salonului de Mobilă de la Milano. Designul minimalist și povestea acestui set au ieșit în evidență, piesele fiind imediat remarcate de vizitatorii români, dar și de cei străini, familiarizați deja cu farmecul unic al bluzei populare românești” – au scris cei de la Nord Arin pe pagina lor de Facebook.

 +4 Facebook.com/nordarin.ro +4 Facebook.com/nordarin.ro +4 Facebook.com/nordarin.ro