Deco Days a ajuns la a șaptea ediție

Unul dintre evenimentele cele mai speciale din industria designului de interioare stă să înceapă zilele astea. Este vorba despre Deco Days, care se va desfășura între 8 și 11 septembrie, la Cluj, sub cupola Sălii Polivalente.

 +67
Fiți pe fază pentru ediția 2022./Mendolafabrics.ro
  |  

Deco Days ediția 2022 este cea cu numărul șapte și organizatorii au decis s-o marcheze prin prezența unor nume deja consacrate în industria amenajărilor interioare: Ileana Răducanu,  Anda Zota, Cosmin Todor, Mihnea Gilduș, Victor Grosu, Adrian Balcău, Paul Tătar, Levente Zöld. Aceștia vor participa activ la discuțiile și atelierele prevăzute în programul Deco Days.

Cui se adresează Deco Days
Este un prilej de întâlnire între toți actorii domeniului designului interior: designeri și arhitecți, față în față cu furnizori de materiale, soluții, piese de mobilier și servicii de mobilare. Nici clientul final nu este exclus, organizatorii adresându-i în cadrul Deco Days invitația de a-și lua porția de inspirație pentru acasă. În acest fel, designerii au ocazia să descopere la sursă modalități de a transpune în realitate proiecte doar imaginate, dar și să interacționeze cu întreaga comunitate a creatorilor de frumos, printr-un schimb de idei, trenduri și influențe.

Cele patru zile de Deco Days vor fi marcate de discuții folositoare, împărțite pe teme specifice:
•    Business meets Design
•    Designers in Focus
•    Inspiration for your home
•    For the Love of Design

În cadrul acestor discuții vor avea loc prezentări de branduri și produse, dar se va discuta pe temele cele mai fierbinți ale domeniului.
În pregătirea celei de-a șaptea ediții Deco Days, s-a desfășurat și un concurs de design, în cadrul căruia au fost alese trei proiecte câștigătoare – despre acestea, într-un material viitor.

Organizatorul Deco Days este Mendola Fabrics, distribuitor de perdele și draperii cu peste 600 de modele în portofoliu. „Gândit ca un accelerator de design interior, cea de-a 7-a ediţie a evenimentului își propune să aducă împreună comunitatea de business și de design interior din România. Scopul? Un eveniment care să ofere cadrul de întâlnire pentru designeri, business-urile corelate, arhitecți și public iubitor de frumos. Un eveniment inedit pe harta designului de interior din România. Deco Days conectează oamenii de design cu publicul larg.” – se arată pe site-ul Mendolafabrics.ro.


Pregătiți de Creative Night Talks? Începe sezonul 5

De la 1 septembrie începe un nou sezon Creative Night Talks. Este vorba despre cel de-a cincilea, care ia startul în prima zi a lunii, cu începere de la ora 21.00. Moderate de Mihaela Ion, discuțiile se vor purta pe teme de artă contemporană, târguri de artă, festivaluri de design şi industrii creative.

 +19
Interdisciplinaritate, artă contemporană, design de produs & industrii creative./Revista-atelierul.ro  
  |  

Fiecare ediție Creative Night Talks este live, distribuită simultan pe mai multe pagini de Facebook și pe platformele partenerilor. Discuția este interactivă, deci publicul este așteptat să pună întrebări directe invitaților, prin intermediul comentariilor postate la stream-ul video.

„Creative Night Talks prezintă şi arhivează statusul industriilor culturale şi creative din România, aducând la un loc speakeri, colaboratori, finanțatori şi categoriile de public interesate de aceste domenii. Creative Night Talks permite publicului să adreseze întrebări pertinente speakerilor invitaţi, astfel încât firul discuţiilor să se desfăşoare cât mai organic.”

Prima ediţie are loc la 1 septembrie, avându-l ca invitat pe Dragoş Motică - directorul creativ al brandului home and decor Așkia și designer la Dragoș Motica Studio. Dragoș Motica Studio reprezintă un studio multidisciplinar cu sediul în București. Lucrările din portofoliu variază –  arhitectură, design interior, design de produs și design graphic, combinând proiectele experimentale cu produsele de serie. În anul 2015, studioul a fost răsplătit cu Medalia de Aur de către A' Design Award pentru corpul de iluminat "/". Proiectele studioului au fost prezentate în diverse publicații online și offline din întreaga lume.  

În cadrul aceleiași prime ediții, începând cu ora 22.00, Mara Halunga & Cauê De Marinis Project va susţine un concert online. Proiectul muzical Mara Halunga & Cauê De Marinis Project a apărut în luna mai a anului 2018 ca o manifestare sinceră și autentică menită să aducă din Brazilia bossa nova și alte exprimări mai puțin familiare, dar tradiționale. Fiecare concert se transpune într-o călătorie pornită pe ritmuri de samba din São Paulo, orașul natal al lui Cauê, trecând prin Rio de Janeiro, până în nord-est, într-o continuă căutare și experimentare.

Ediția din 8 septembrie o are ca invitată pe Sabina Hondru, cofondatoarea Printoteca, Sticker Republic, T-Shirt Van și Stereohip, specialistă în marketing și antreprenor creativ.

Următoarea ediție are loc pe 15 septembrie. Printre subiecte: galeria de artă SUPRAINFINIT sau prima platformă regională de artă dedicată Europei de Est și Orientului Mijlociu, Ars Azura, târguri internaţionale de artă, toate într-o discuție deschisă cu Suzana Vasilescu - antreprenoare, galeristă, istoric de artă și art advisor. Suzana a fost organizatoarea primei licitaţii de artă postmodernă și contemporană din România, în cadrul Casei de Licitații Artmark, unde a condus și departamentul de Artă Postmodernă și Contemporană timp de cinci ani; a fost directorul primei ediţii a Bienalei de artă Art Encounters, directorul galeriei de artă contemporană Nicodim Gallery (București și Los Angeles) iar în prezent face parte din boardul şi comitetul de achiziție al Muzeului de Artă Recentă, având ca interes arta românească din 1965 până în prezent.

Mihai Mitrică, fondatorul festivalului Anim’est (singurul din România pe lista selectă de festivaluri „autorizate” de Academia Americană de film, organizatoarea premiilor Oscar) este invitatul ediției din 22 septembrie. Mihai curatoriază programe de film de animație pentru diverse festivaluri internaționale, promovează filmul românesc la piețe de film precum Annecy sau Clermont Ferrand, participă ca membru al juriului la zeci de festivaluri, din Italia până în Brazilia și din Portugalia până în Estonia.

Pe 29 septembrie, de la ora 21.00, Mihaela Ion va discuta cu Ioana Chira despre proiectele Galeriei GAEP şi arta contemporană. Ioana a studiat Jurnalism și Relații publice în marketing. Timp de 18 ani a lucrat în presă: a început ca reporter cultural la Mediafax, a scris apoi despre intersecția dintre societate și cultură în publicații precum Ziarul de Duminică și Business Magazin, iar între 2011 și 2019 a fost editorul coordonator al revistei Harper’s BAZAAR România, unde a inițiat și a dezvoltat, împreună cu restul echipei editoriale, secțiunea BAZAAR Art. Din 2016 produce conținut pentru organizații culturale și comunică proiecte de artă contemporană. Această apropiere de domeniul artei s-a extins începând cu martie 2020, când a preluat responsabilitățile de Gallery Manager la Gaep.

Pe 6 octombrie, invitată este Florina Dascăl, cofondatoare a brandului de fashion Vilegiatura Lead Architect al grupului Untold Universe, Creative Director al Neversea Festival și cofondatoare a festivalului ZAIN – Festival of Creativity.  ZAIN a fost înființat în 2015 la Cluj, alături de trei buni prieteni și colegi, Georgiana Ciceo, Alexandra Mihali și Răzvan Luca și a devenit un loc de întâlnire și dialog pentru industriile creative din România. În toamna anului acesta festivalul ajunge la cea de-a cincea ediție.

Ediţiile Creative Night Talks se desfăşoară în fiecare joi seara între 1 septembrie – 6 octombrie 2022 pe pagina de Facebook Revista Atelierul şi în crossposting pe paginile finanțatorilor şi partenerilor: Ministerul Culturii, Radio România Cultural, Depoul de Artă Urbană, Casa Artelor – Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş  şi alţii.

Conferințele Creative Night Talks sunt moderate de Mihaela Ion, manager cultural cu o experiență de peste 15 ani în domeniul industriilor creative şi culturale internaţionale, cofondatoare a Revistei Atelierul, doctor în istoria artei și curator independent.

 


Centre Blue Dot, amenajate de IKEA pentru refugiații ucraineni

De la începutul războiului Rusiei pe teritoriul Ucrainei, aproape 7 milioane de oameni au fugit din Ucraina. În statele Europei de Sud-Est UNICEF a organizat mai multe centre de cazare a refugiaților, iar pentru a le face cât mai primitoare, IKEA s-a implicat cu produse și servicii de amenajare.

 +67
Spații prietenoase pentru familii alungate de război./IKEA.com  
  |  

Cunoscutul brand de mobilier scandinav s-a implicat activ în într-ajutorarea refugiaților din Ucraina, donând atât piese de mobilier, cât și servicii de amenajare a spațiilor Blue Dot. Per total, la dispoziția refugiaților au fost puse 36 de centre Blue Dot, în șapte țări est-europene. Pentru cele 10 din România și 5 din Polonia, IKEA a asigurat necesarul de mobilier, dar a venit și cu proiecte de amenajare personalizate.

Marea majoritate a refugiaților se compune din femei, copii, oameni în vârstă sau cu dizabilități. Pentru ei, părăsirea țării și destrămarea familiei reprezintă o dramă, iar serviciile de amenajare IKEA vin tocmai în sprijinul acestui aspect. „Scopul IKEA este să creeze un mediu în care acești oameni să se poată recupera sufletește. Este important să reacționăm rapid și să le asigurăm spații confortabile în care să se simtă în siguranță”, afirmă Laurențiu Ștefan Șerban, designer de magazin IKEA.

Practic, designerii IKEA au proiectat interioare în care oamenii să se poată deplasa cu ușurință, indiferent că vorbim de adulți sau de copii. Un centru Blue Dot este prevăzut cu spații de joacă pentru cei mici, cu zone amenajate pentru consiliere emoțională și cu locuri pentru odihnă. Dar ținând cont de necesitatea existenței lor, centrele Blue Dot diferă din punct de vedere al construcției, putând fi amenajate pe suprafețe cât mai diferite, de la corturi mari până la arene publice. De aici, și nevoia de amenajări personalizate, nevoie acoperită de echipa de designeri IKEA.


Revenirea târgului MIFF, tactică similară cu salonul de mobilă de la Milano

În ziua de 9 iulie 2022 la Kuala Lumpur a luat sfârşit primul târg de mobilă pe bune (la faţa locului, nu online) din Asia de Sud-Est. Organizat de Informa Markets Malaysia Sdn. Bhd., MIFF a avut de această data 200 de expozanţi din nouă ţări asiatice plus Italia. Vizitatorii – târgul e exclusiv pentru profesionişti, publicul nu are access – au sosit din circa 90 de ţări diferite, majoritatea din India, Australia, Africa şi Europa.

 

 +8
Quek Kheng Long, proprietarul firmei Johann&Joann (www.jnjconcept.com) ştie exact, ce îşi doreşte piaţa.  
  |    |  English Summary

 

MagMob nu a ratat nici o ediţie MIFF din 2009 încoace. Cu ultima ocazie de dinainte de pandemie (în martie 2019) redacţia noastră a fost implicată în organizarea vizitei la târgul din Malaysia a două grupuri de mobilişti din România, în total 60 de persoane! Ca urmare, nu am ratat ocazia de a fi prezenţi nici la restartul circuitului de evenimente de specialitate din Asia, mai ales că primul pas l-a făcut tocmai MIFF.

 +8 www.magmob.ro Montate pe roţi, aceste cabinete de lucru sunt ideale pentru spaţii co-working sau birouri open-space.

 

Da, numărul expozanţilor a fost doar o tremie a performanţei de acum trei ani, şi s-a simţit şi o diminuare a numărului de achizitori veniţi la Kuala Lumpur pentru a selecta piese de mobilier pentru reţelele lor de distribuţie. Totuşi, în cele patru zile de târg organizatorii au primit permanent felicitări din partea ambelor părţi: întâlnirea fizică într-un târg animat este mult mai eficientă, decât discuţiile online.

 +8 MagMob Pe parcursul târgului MIFF în centrul de expoziţii MITEC a funcţionat şi un studio TV în toată regula.

 

Nu ştim încă nivelul afacerilor derulate la ediţia din iulie 2022, dar vă putem reaminti statistica din cele două ediţii anterioare. După ediţia din martie 2019 expozanţii au raportat comenzi în total de 1.01 miliarde de USD, o creştere de 3% în comparaţie cu ediţia din 2018, când cifra de referinţă a fost de 984 milioane de dolari. Ne aşteptăm ca pentru această ediţie dedicată reînceperii să se înregistreze cifre mai modeste, dar văzând apetitul achizitorilor nu ne-ar mira ca expozanţii să fi făcut afaceri de peste 370 milioane de dolari.

 +8 MagMob Un vechi prieten, Dr. Eric Leong, decanul facultăţii de Artă şi Design, New Era University College, Kuala Lumpur

 

MIFF a ales o tactică similară cu cea adoptată de către organizatorii Salonului de Mobilă de la Milano, şi anume organizarea unui eveniment de anvergură scăzută – proiectul cochet supersalone derulat în perioada 5-10 septembrie 2021 la Rho Pero –, urmat apoi de târgul în format complet în iunie 2022. La fel ca la Milano, nici în Kuala Lumpur nu au fost prezenţi vizitatorii obişnuiţi din China şi Rusia, de la MIFF lipsind şi ucrainienii.

 +8 MagMob O soluţie office oferită de către firma Merryfair, un brand local cunoscut şi în Europa.

Derulat timp de patru zile în două locaţii – World Trade Center KL şi centrul de expoziţii MITEC – MIFF a reuşit să depăşească un moment crucial, şi să anunţe cu încredere data următoarei ediţii: 1-4 mai, 2023. Pentru profesionişii din industria mobilei din România transmitem invitaţia organizatorilor de a vizita MIFF anul viitor, MagMob vă stă la dispoziţie cu informaţii despre cel mai stabil eveniment de profil din Asia de Sud-Est.

 

 

  English Summary

The Global Furniture Industry Reuniting at MIFF 2022

MIFF 2022 was kicked off with the Opening Ceremony, represented by the Guest of Honour, Mr Abu Bakar Yusof, Deputy CEO (Exporters Development) of the Malaysia External Trade Development Corporation (MATRADE) on behalf of YBhg Datuk Mohd Mustafa Abdul Aziz, Chief Executive Officer (CEO) of MATRADE.

 

Exhibiting countries: Malaysia, China, India, Indonesia, Italy, Korea, Taiwan, Thailand, Singapore, Vietnam

 

Visitor profile: Furniture Importers, Wholesalers and Retailers; Architects; Interior Designers and Decorators; Chain Stores; Furniture and Furnishing-Related Trades

 

Venues: World Trade Centre Kuala Lumpur (WTCKL) and Malaysia International Trade & Exhibition Centre (MITEC)

 

Number of exhibitors: 200 furniture manufacturers and exporters

 


Cum a fost la Spoga Gafa 2022

În sfârșit, după doi ani de absență pe fondul pandemiei de COVID-19, cel mai mare eveniment internațional dedicat soluțiilor de amenajare outdoor s-a reîntors în formatul clasic. În perioada 19-21 iunie s-a desfășurat la Köln o ediție de succes Spoga+Gafa.
 

 +10
  Trei zile de soluții sustenabile pentru amenajările outdoor./Spogagafa.com
  |  

Edițía 2022 a fost una de real succes, în contextul revenirii după atâta vreme. Cifrele vorbesc de la sine:
•    Circa 25.000 de vizitatori din 112 țări (cu accent pe Belgia, Germania, Franța, Italia, Olanda, Spania, Israel, Canada, Marea Britanie, SUA)
•    1000 de expozanți din 52 de state
•    Față de ediția din 2019, a crescut numărul vizitatorilor din afara Germaniei, de la 65% la 67%.

 +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com

„Calitatea și internaționalitatea vizitatorilor prezenți la această ediție au fost spectaculoase. Acest lucru a devenit limpede din discuțiile pe care le-am avut cu expozanții. În acest răstimp de doi ani și jumătate, am depus eforturi pentru a desăvârși formatul evenimentului și constatăm cu bucurie că ne-a adus mari beneficii cu prilejul celei mai noi ediții fizice.”, a declarat reprezentantul organizatorilor Koelnmesse,  Oliver Frese.

Anul acesta, tema evenimentului Spoga+Gafa a reprezentat-o „Grădina sustenabilă”, temă în jurul căreia expozanții s-au întrecut la standurile de prezentare. De la mobilier până la tehnologie de grădinărit, de la inovație în arta grătarului până la soluri și vase, toate colecțiile au urmărit să răspundă principiului de produse verzi. Accentul, se arată în comunicatul de presă transmis de Koelnmesse, a căzut pe materialele de fabricație durabile, reutilizabile și sustenabile și pe implementarea eficientă a energiei și apei în spațiile grădinii.

Suprafața evenimentului spoga+gafa a fost organizată în 11 mari galerii. În trend a fost preocuparea expozanților de a aduce colecții realizate din materiale fără plastic sau din materiale reciclate. Este o tendință tot mai evidentă printre producătorii de nivel internațional: folosirea cât mai rară a materialelor noi și a componentelor din plastic. S-au remarcat piesele de mobilier din lemn masiv recuperat, plastic reciclat, resturi textile.  +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com

Cu toate că evenimentul în sine a ajuns la final, experiența Spoga+Gafa continuă în format online. Organizatorii anunță activarea unei platforme online care să permită prelungirea perioadei de contacte de afaceri și prezentări de produse. „Experiența târgului de comerț continuă: pe noua noastră platformă digitală vă oferim posibilitatea pentru și mai mult networking, numeroase posibilități de prezentare pentru produsele dumneavoastră și evenimente interesante. Nu rata aftershow-ul nostru digital din 27-30 iunie!” – se arată pe site-ul evenimentului. Platforma poate fi accesată aici.

Următoarea ediție Spoga+Gafa a fost deja anunțată. Va avea loc între 18 și 20 iunie 2023.

 

 +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com +10 www.spogagafa.com  +10 www.spogagafa.com