logo logo

MagMob este o revistă speciali­zată în domeniul mobilei, din care vă puteţi inspira atunci când trebuie să faceţi o ale­gere pentru casa, biroul sau gră­dina voastră.

Fast Forward Editorial SRL

540322 Târgu Mureş, Str. Bistriţei nr. 9
Romania, jud. Mureş
RO 24342230 • J19/828/2008

+40-730-190077

zilahi@magazinulmobilei.ro
Publicitate

Designerii anticipează culoarea lui 2026 în viziunea Pantone

Nu mai e mult până când Institutul Pantone să anunțe sub ce culoare va sta industria designului în 2026, dar emoțiile sunt atât de mari încât unii și-au pierdut deja răbdarea și au încercat să ghicească nuanța câștigătoare. Nu credem că s-a mai petrecut așa ceva în anii anteriori, dar este o situație interesantă. Mai ales că ghicitorii, adică experții în trenduri, au ales mai multe variante.

Designerii anticipează culoarea lui 2026 în viziunea Pantone
pantone.com
Publicitate
Andreea Chiru  |  28 Noiembrie 2025

Mai întâi a pornit ca un feeling, apoi s-a transformat într-o analiză amănunțită a evoluției alegerilor Pantone de până acum. specialiștii spun că noua culoare a anului va fi un ton de verde, ceva care să exprime naturalețe, căldură și un strop de neutralitate. Sunt mai multe nuanțe de verde spre care înclină părerile tuturor, dar câteva variante ies în evidență mai mult ca oricare:

• Transformative Teal, un amestec de albastru și verde acvatic, menit să inspire încredere și o senzație de prospețime
• Verde smarald, preferata specialiștilor care aleg pentru anul ce vine o culoare echilibrată, autentică, strălucitoare și în același timp tămăduitoare – este alegerea Tatianei Dumitru de la agenția de design PreTee Creative.
• Albastru-verzui intens, care să evoce adâncimea oceanului

Mai sunt și păreri care înclină spre tonuri de verde și galben și chiar unele care vorbesc despre nuanțe maronii. Se pare însă că părerea majoritară tinde spre un verde care să reprezinte nevoia omului modern de a se întoarce spre natură, spre simplitate, spre viață și regenerare.

Începând cu anul 1999, Institutul Pantone alege câte o culoare care să inspira lumea designului pe toate planurile, de la design interior la design de produse și design vestimentar. Cum anume se realizează procesul de alegere a nuanței Pantone? Nu e tocmai simplu, căci preț de un an întreg specialiștii în culori ai institutului urmăresc și analizează industriile creative, reacțiile oamenilor pe social media, trendurile mondiale și la final aleg culoarea care să redea cel mai bine emoția umanității. Este o inițiativă minunată întrucât culoarea Pantone a anului suntem noi și emoțiile noastre.

Rămâne de văzut dacă specialiștii din afara Institutului Pantone au ghicit măcar culoarea, dacă nu nuanța. Vom afla în primele zile ale lunii decembrie. AMR 5 zile.

Publicitate
Publicitate