Saltele fabricate cu know-how propriu
Ștefan Strajan a construit o fabrică de saltele clădită pe propria experiență profesională, SaltSib producând o gamă largă de saltele pentru adulți și copii. Fiecare model este creat cu know-how propriu, iar recomandările clienților este cea mai eficientă resursă în dezvoltarea afacerii. Cu o capacitate de producție de 1500 de saltele pe lună fabrica din Sibiu este considerată o sursă de încredere atât pentru cei aflați în căutarea confortului nocturn, cât și pentru dezvoltatorii din domeniul hotelier.
– Pentru a înființa o fabrică de saltele, de ce experiență trebuie să dispună un tânăr antreprenor?
– E vorba de curajul de a pune în aplicare o idee. Idei toți avem, dar foarte puțini le și punem în aplicare. Trebuie să ai acea scânteie inițială: restul e extrem de multă muncă, reziliență și desigur cunoștințe bine întemeiate în domeniul în care îți deschizi business-ul. Am studiat piața, am tras concluzii legate de cerințele pieței, și am identificat categoriile de clienți cărora am decis să mă adresez.
– De unde ați început să acumulați cunoștințe în domeniul fabricării saltelelor?– Am lucrat în domeniul spumelor poliuretanice circa 7-8 ani de zile, la două multinaționale diferite, și am fost mereu curios să înțeleg toate detaliile legate de materialele utilizate în procesul tehnologic. Am participat la numeroase târguri de specialitate, am studiat chimia fabricării diverselor spume folosite în industria de saltele. Munca de agent de vânzări era foarte solicitantă, cinci zile din șapte eram plecat de acasă. După ce m-am căsătorit și ne-am stabilit în 2013 cu familia în Sibiu, am decis să începem o afacere proprie.
– Ați început din primul moment cu producția de salatele?
– Da, am început cu producția de saltele pentru copii, ulterior dezvoltând și gama completă de saltele pentru adulți. Prima etapă a fost găsirea unui spațiu adecvat, cu costuri suportabile pentru o firmă aflată la început, și achiziționarea unor utilaje de minimă necesitate. În rest am externalizat tot ce am putut externaliza, în primul rând matlasarea. Relativ rapid am reușit să achiziționăm noi utilaje – am luat o mașină de matlasat, apoi una de rulat –, și am redus treptat costurile de producție, am optimizat procesele logistice: depozitare, manipulare, transport. Prin accesarea unor fonduri europene ne-am dotat cu restul utilajelor necesare dezvoltării business-ului, avem linie de fabricare a arcurilor.
– Care este stadiul actual al SaltSib?
– Producem saltele cap-coadă, începând de la nivel de sârmă și ață, am integrat producția verticală. Suntem în 2024, halele de producție sunt construcții recente și sunt ale noastre, ne-am mutat în sediu nou, unde pe lângă birouri avem și un showroom de fabrică. Nu ne mai confruntăm cu necesități arzătoare, suntem focusați mult mai mult pe dezvoltarea de produs și dezvoltarea rețelei de clienți. Am ajuns la maturitate, și asta e o reală satisfacție.
– Livrați mai ales pe piața României către persoane fizice și proiecte de gen hoteluri?
– Până în urmă cu doi ani atenția noastră era exclusiv pe piața internă, și livrăm constant în România atât către clientul final, cât și către investiotori din domeniul hotelier. Acum suntem deja pregătiți pentru a face și export, avem atât produse de foarte bună calitate la preț competitiv, cât și spații adecvate pentru producție și depozitare temporară. Clienții din segmentul hotelier din Austria și Ungaria ne-au dat un feedback excelent, raportul preț-calitate li se pare foarte bun.
– În ce direcție doriți să dezvoltați relațiile de export?– Suntem în căutarea unui reseller în vestul Europei, dar specificul produselor noastre ne permite o deschidere globală, către orice piață în care calculele legate de competitivitate ne oferă șanse de succes. Lansez deci o invitație către potențialii parteneri externi: la noi vor găsi saltele bine studiate, pentru o arie largă de necesități. Capacitatea de producție actuală de permite fabricarea a 1500 de saltele pe lună, cu posibilitatea de creștere a acestei capacități în funcție de cererea pieței.