Românii preferă dispozitivele Smart Home în bucătărie

În urma unei cercetări de piață a rezultat că 6 din 10 români sunt dispuși să își doteze locuința cu dispozitive Smart Home. Studiul a fost realizat în perioada 16.07.2021 – 22.08.2022, pe un eșantion de 1007 respondenți.
 

 +6
Un nou studiu de piață, realizat de Reveal Marketing Research./Rehau-resource.ro
  |  

Pare că românii țin pasul cu noile tehnologii. Când e vorba despre aparatură Smart Home, o parte dintre români declară că deja au integrat-o în locuințele lor, iar dintre cei care nu au făcut-o încă, majoritatea sunt dispuși să o achiziționeze relativ curând.

În cifre este vorba despre 6 din 10 români care-și doresc dispozitive Smart Home acasă. Sunt preferate cele pentru bucătărie, în special electrocasnicele masive de tipul cuptor electric. În ordinea interesului, tehnologia Smart Home ar urma să fie integrată de români în dormitor și, la final, în living. Mașini de spălat, electronice smart, prize și întrerupătoare smart – iată produsele cele mai interesante pentru respondenții studiului.

Buget și criterii de cumpărare

„63% dintre români sunt dispuși să plătească până la 3000 de euro pentru electronice și electrocasnice smart” – se arată în comunicatul de presă primit la redacția Magmob. Dar pe ce criterii? Se pare că vârsta, educația și aria geografică nu mai duc la mari diferențe în ce privește preferințele pentru dispozitivele Smart Home, noile criterii țin de nevoia de confort, în primul rând, și de economisirea energiei electrice, în al doilea rând. Importante au devenit siguranța și confortul (53%), iar eficiența energetică interesează pe 46% dintre respondenții studiului.

De asemenea, un trai smart mai înseamnă optimizarea spațiului de acasă.

Patru din zece locuințe din România au deja integrate soluții smart. Circa 42% dintre locuințele din România au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc în care respondenții declară că au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucătărie și dormitor.

Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.
 


Guacamole – culoarea anului 2022 pentru pereții casei

Perioada pandemiei de COVID-19 pare să nască adevărate revoluții în ce privește trendurile de amenajare interioară. Pentru că această perioadă a transformat locuința într-un spațiu central al vieții, paleta de culori a devenit deodată mult mai îndrăzneață.

 +5
Zugrăvește în ton cu trendul! /Oskarvopsea.ro
  |  

Guacamole a fost aleasă noua culoare a anului 2022 în ce privește zugrăvirea pereților casei, un amestec blând și luminos de verde și gri pe care specialiștii îl recomandă în special pentru spațiul bucătăriei. Această nuanță a fost anunțată de producătorul american de vopsele pentru interior Glidden, la capătul unui studiu de piață și al unui efort de echipă la care și-au adus aportul 30 de specialiști în alegerea culorilor.

De ce tocmai „Guacamole”? Specialiștii Glidden s-au lăsat inspirați de preferințele americanilor care, pe perioada lock-down-ului, pare că și-au creat moodboard-uri caracterizate în special de nuanțe de verde. Conform studiului, 62% dintre americani sunt gata să folosească tonuri diverse de verde în amenajarea locuinței, atât la nivelul zugrăvelii, cât și al mobilierului. Culoarea Guacamole are un efect liniștitor, este considerată un pastel menit să pună în valoare mobilierul din lemn masiv și să accentueze senzația de luminozitate.

Interesant este că în același timp, compania PPG (unul dintre cei mai mari distribuitori de vopsele din America) a ales o culoare foarte asemănătoare ca nuanță a anului 2022. „Olive Sprig” reprezintă alegerea PPG, fiind o variantă ușor mai neutră a culorii Guacamole. Sugerând ramura de măslin, Olive Sprig s-ar potrivi oricărei încăperi a casei, de la dormitor până la spațiul de lucru, influențând atmosfera cu o notă de firesc, calm, senzație de regenerare. Este o nuanță care pune în evidență mobilierul alb, podelele în tonuri deschise și mai ales o nuanță care se poate combina cu alte pasteluri, ducând la obținerea unui efect pe cât de fascinant și original, pe atât de liniștitor.

 +5 www.colour.dulux.ca +5 www.colour.dulux.ca +5 www.oskarvopsea.ro +5 www.oskarvopsea.ro


Bonami se extinde în Balcani și în Țările Baltice

Un comunicat de presă din partea Bonami anunță pătrunderea brandului pe noi piețe. După ce s-a impus în Europa Centrală, acest mare retailer online de mobilier și accesorii se extinde în țări precum Slovenia, Croația, Lituania și Letonia, dublând aproape numărul de state în care va fi prezent.

 +6
Aproape se dublează prezența Bonami în țările europene./Bonami.ro
  |  

Planul Bonami este de a oferi fiecăreia dintre aceste piețe produse potrivite, în ton cu preferințele clienților locali. Misiunea urmărește ca Bonami să contribuie la creșterea cumpărăturilor online pe piețe în care acest gen de shopping nu se bucură încă de mare popularitate, având ca obiectiv practic să devină un lider online până în anul 2026.

Decizia de extindere s-a reflectat în rezultatele anului 2020, care a fost unul de succes pentru Bonami, în ciuda complicațiilor cauzate de pandemie. „Am constatat că, în calitate de jucător online, care are și magazine fizice, nu numai că avem o serie de avantaje față de concurenții tradiționali, cu magazine mari, dar suntem, de asemenea, capabili să reproducem serviciile noastre pe alte piețe”, a comentat Pavel Vopařil, CEO Bonami. „ Am evaluat o serie de indicatori demografici și economici, starea industriei în țările țintă și nivelul concurenței. În același timp, a jucat un rol important și faptul că am crezut în aceste piețe.”, a mai adăugat el.

În fiecare țară va exista o echipă locală, care va ține cont de cerințele și preferințele tipice pieței respective, astfel încât va fi posibilă crearea unor servicii adaptate. Ca și pe piețele existente, Bonami va oferi serviciile sale unice și o selecție atentă a produselor. Inițial, vor exista aproximativ 40.000 de articole de mobilier pentru casă și mobilier mic, dar, treptat, gama va fi extinsă cu piese mai mari.

Deocamdată, toate cele patru piețe noi vor fi deservite de depozitul central din Praga, care a fost extins semnificativ anul acesta și are în prezent o capacitate de aproape 40.000 mp. Pentru produsele din stoc (peste 20.000 de articole), Bonami expediază în termen de cinci ore de la comandă și, în cooperare cu partenerii locali, livrează la o anumită adresă sau la punctele de livrare, în termen de trei zile. La fel ca și pe celelalte piețe, vor putea fi comandate produse, pentru care termenele de livrare sunt de ordinul săptămânilor.

Extinderea externă a companiei Bonami a început la un an după înființarea sa, în 2013. Prima piață după Republica Cehă a fost Polonia (2014), urmată de Slovacia (2015), România (2016) și cel mai recent de Ungaria (2018). Anul acesta, s-au alăturat Slovenia, Croația, Lituania și Letonia.
 


Trenduri în materie de covoare pentru toamna 2021

Distribuitor de mobilier și accesorii textile pentru casă, Bonami ne recomandă o colecție de covoare în ton cu moda, realizând și o punere în evidență a trendurilor pentru anul în curs. De ce tocmai covoare? Pentru că sunt acel accesoriu capabil să influențeze enorm amenajarea.

 +6
Recomandările Bonami!/Bonami.ro
  |  

Pe cât de estetice sunt, pe atât de practice se pot dovedi covoarele potrivite. Echipa Bonami ne îndeamnă să închipuim teme de amenajare a locuinței dintre cele mai îndrăznețe întrucât pot fi puse în scenă cu cheltuieli minime, prin alegerea covorului ideal. Iată câteva sugestii din partea Bonami.

Covoare cu inspirație din Orient
Când ne gândim la țările din Orient, mintea ne duce, probabil, la Maroc, India sau Persia, la culorile intense, ornamentele și atmosfera confortabilă specifică lor. Iar aceste caracteristici și culori sunt exact surprinse de către covoarele în stil oriental.
Covoarele orientale și persane sunt făcute, în general, din materiale naturale, dominante fiind lâna și viscoza. Pe bonami.ro poți găsi o mulțime de variante accesibile la preț și în același timp ușor de întreținut. Pot fi folosite chiar și într-un interior mobilat în stil industrial, eclectic, boem sau clasic.

Model vintage
Un alt trend e reprezentat de covoarele vintage. Acest stil se potrivește iubitorilor de istorie, chiar dacă sunt, totuși, adecvate chiar și pentru un interior modern. Sunt exact ca niște comori transmise din generație în generație, iar aspectul lor decolorat face să pară că timpul și-a pus amprenta asupra lor, într-un mod original și deosebit. Un interior vintage trebuie să ofere impresia de calm, așa că nu include culori puternice și saturate, ci optează pentru nuanțe neutre sau tonuri pământii, precum arămiu, gri, galben sau roz prăfuit.

Covoare în nuanțe pământii
Sezonul de toamnă va fi dominat de nuanțe pastelate și pământii, cum ar fi crem, bej, gri, galben muștar, burgundia sau albastru închis. Aceste culori calde fac locuința mai confortabilă și oferă senzația de tihnă. Atunci când alegi culoarea, ia în considerare dimensiunea camerei. Culorile deschise măresc optic spațiu, cele închise îl reduc.

Texturile și finisajele covoarelor
Covoarele cu fir lung au fost pentru mult timp evitate. În prezent însă, covoarele cu diferite tipuri de dimensiuni ale firelor, care arată tridimensional, sunt chiar la modă. Nu numai că arată bine, dar sunt și practice - pot fi îngrijite cu ușurință. În plus, dacă achiziționezi un covor cu finisaj cu ciucuri sau franjuri, te vei asigura că locuința ta urmează ultimele trenduri. +6 www.bonami.ro +6 www.bonami.ro

Despre Bonami
Bonami este membră a grupului Miton și a fost înființată în 2012 de Václav Štrup. Compania are, momentan, 150 de angajați în birourile sale din Praga și 100 la depozitul de marfă al companiei. Magazinul online este prezent în cinci țări: Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria și România. Toate operațiunile se desfășoară din sediul companiei din Praga.


Practici eco în construcția caselor

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research scoate la iveală faptul că românii încep să fie tot mai atenți atunci când vine vorba despre grija față de mediul înconjurător, fie că e vorba de transport, de reciclarea gunoiului sau de construcția unei case.

 +6
Studiu Reveal Marketing Research despre felul în care reciclează românii./Reveal.ro
  |  

Studiul a fost realizat în perioada 15.04.2021-26.04.2021 și s-a desfășurat pe bază de interviuri cu persoane care au construit în ultimii doi ani sau sunt în plin proces de construire a unei locuințe.

Concluziile studiului:
•    8 din 10 români declară că își colectează gunoiul menajer selectiv.
•    53% dintre respondenții cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 ani declară că folosesc în cea mai mare parte a timpului metode de transport ecologice.
•    În ceea ce privește partea de construcții și materiale de construcție, la achiziționarea contează în proporție de 51% atributul „prietenos cu mediul înconjurător”.

În ce privește tipurile de produse, respondenții au ales mai degrabă produse din categoria eco – în special, bărbații care declară că au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construire a unei case (20%).
Pentru 37% dintre cei care sunt în proces de construire a unei case, ideal înseamnă sănătos și sustenabil (37%). Astfel, BCA-ul constituie materialul principal de zidărie din punctul de vedere al sustenabilității.

Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.