logo logo

MagMob este o revistă speciali­zată în domeniul mobilei, din care vă puteţi inspira atunci când trebuie să faceţi o ale­gere pentru casa, biroul sau gră­dina voastră.

Program de promovare la export

Fast Forward Editorial SRL

540322 Târgu Mureş, Str. Bistriţei nr. 9
Romania, jud. Mureş
RO 24342230 • J19/828/2008

+40-730-190077

zilahi@magazinulmobilei.ro

Studiu: 7 din 10 români se ocupă singuri de renovarea casei

Am primit pe adresa redacției MagMob un comunicat de presă interesant despre cum se raportează românii la chestiunea amenajării/renovării locuințelor – se pare că în regie proprie. Pe scurt, 7 din 10 români preferă să se descurce singuri în loc să apeleze la personal calificat. Iar acest gen de lucrări are loc cu precădere în bucătărie și baie. Un alt aspect: cei mai mulți dintre aceștia preferă magazinele de bricolaj în format fizic, nu online.

Studiu: 7 din 10 români se ocupă singuri de renovarea casei
www. reveal.ro
Publicitate
Andreea Chiru  |  10 Mai 2023

Studiul realizat de Reveal Marketing arată că suntem o populație creativă și interesată de activități complexe precum reparații sau realizare mobilier personalizat. Nevoia de recreere este unul dintre motivele care îi determină pe bărbații de 45-55 de ani în mod special să meșterească acasă, celălalt motiv fiind resursele financiare limitate.

Încăperile renovate/amenajate cel mai adesea de însuși proprietari sunt bucătăria și baia, urmate de spațiile outdoor. În schimb, pentru living sau hol acest interes este scăzut. Când vine vorba de achiziționarea propriu-zisă, românii preferă magazinele fizice, nu pe cele online, dintr-un motiv foarte simplu: posibilitatea de a obține mai multe informații direct de la vânzător.

Informațiile despre cum să realizeze un proiect de amenajare/renovare provin din mediul online – fie filmulețe de pe Youtube, fie blogurile magazinelor de bricolaj sau sfaturile prietenilor. Alte surse sunt căutările pe Google și chiar grupurile de pe rețelele sociale.

„Cei care preferă să solicite informații direct în magazin sunt mai degrabă persoanele mature peste 55 ani (38%) și cei din mediul de rezidență rural (35% vs. 27% mediul urban), ambele categorii înregistrând scoruri mai scăzute în ceea ce privește utilizarea instrumentelor de informare online comparativ cu total eșantion. Pe de altă parte, rețelele de socializare sunt menționate în mai mare măsură de femei (30% vs. 24% bărbați).” – se arată în comunicatul de presă Reveal Marketing.

Bineînțeles, cei mai activi și pasionați de lucrări realizate prin propriile forțe acasă sunt bărbații, într-un procent mare comparativ cu femeile. Ca vârstă, cei trecuți de 40 de ani se dovedesc cu mult mai interesați de activități DIY, în raport cu cei de 20 de ani.

Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor.

Publicitate
Publicitate