Studiu: în contextul inflației, românii vor case modernizate
Dacă vă întrebați cum se raportează românii la domeniul construirii și dotării caselor pe fondul creșterii prețurilor în ultima perioadă de timp, vă punem la dispoziție un studiu realizat de Reveal Marketing Research care ne arată cum s-a modificat percepția populației comparativ cu anul precedent. Accentul cade, evident, pe nevoia de inovație și modernizare.
Pentru 5 din 10 români cu vârste sub 35 de ani, arată studiul, principalul criteriu de alegere a casei ideale îl reprezintă modernitatea/inovația. Există și câteva motivații aici: ușurarea vieții, nevoia de siguranță, protejarea mediului înconjurător, un trai sănătos și economisirea, aceasta din urmă înregistrând o creștere cu 6 puncte comparativ cu un studiu asemănător realizat în aceeași perioadă a anului 2022.
Dorința de modernizare cu scopul ușurării vieții în contextul inflației se manifestă practic, prin creșterea cheltuielilor de modernizare a locuinței, în special în rândul femeilor (70%, în raport cu 63% bărbați).
Materialele de zidărie se regăsesc printre aspectele pe care cei care au răspuns studiului le doresc moderne. BCA-ul pare să fie considerat de tot mai mulți români un material modern, inovator, numărându-se printre opțiunile celor care sunt în curs de a-și construi o locuință nouă. Doar 5% dintre cei care au ales cărămida și-au motivat această alegere prin caracterul modern al materialului.
Alte concluzii ale studiului:
• 78% dintre români acordă o atenție sporită materialelor de zidărie folosite atunci când evaluează o locuință
• 73% dintre români declară că ar avea încredere să construiască o casă cu cel mai inovator material de zidărie
• 37% dintre specialiștii în construcții chestionați motivează că aleg BCA-ul ca material principal de zidărie datorită caracterului modern/ inovator al acestuia, comparativ cu 26% în cazul celor care aleg cărămida
„Românii își doresc să se simtă în control, aceștia vor locuințe care să le ofere atât siguranță fizică, cât și eficiență energetică având în vedere contextul instabil cauzat de inflație și de facturile la energie în creștere. Totodată, aceste aspecte explică și creșterea interesului pentru spațiile de locuit caracterizate de inovație. Astfel că, investiția în soluții moderne, cum ar fi tehnici de construcție de ultimă generație sau folosirea unor materialele inovatoare în construcții sau renovări, îi poate ajuta pe români să economisească pe termen lung, dar și să sporească confortul și siguranța propriilor locuințe.”, a transmis în cadrul comunicatului de presă Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.