M-Rad: spații de testare COVID-19, create de un studio de design

Pe timp de pandemie, tot mai mulți producători de mobilă și chiar designeri de produs și-au adaptat activitățile nevoilor urgente ale societății, ajungând să producă cu totul altceva decât ar fi dorit. Același lucru se petrece și-n America.

 +6
Un proiect multifuncțional, realizat în America/Designboom.com
  |  

Numai că acolo lucrurile se întorc la origini. Un studio de arhitectură anunță lansarea unei unități mobile de testare a populației, care, atunci când nu va mai fi necesară, va fi transformată în locuință pentru oamenii străzii. Este vorba despre un proiect destul de inovator, lansat de studioul M-Rad Architecture, prin prisma funcționalității, cât și a materialelor de construcție.

Unitatea mobilă M-Rad a pornit de la nevoia de testare rapidă și sigură a populației din zona Los Angeles, având ca sursă de inspirație unitățile mobile pe care sud-coreenii le-au folosit cu succes pentru testarea în masă. Proiectul M-Rad asigură nu doar creșterea numărului de teste, dar asigură și un spațiu sigur contra acestui virus. Materialul în care este „îmbrăcată” unitatea este un aliaj din cupru tratat antimicrobian, despre care producătorii susțin că e cea mai sigură suprafață la momentul actual: pe acest material, virusul COVID-19 este distrus în trei minute.

Amplasată pe un șasiu, unitatea urmează a fi deplasată peste tot unde va fi nevoie de testarea oamenilor, mai ales în zonele în care spitalele sunt deja aglomerate. Echipajul medical este complet protejat, întrucât testarea se face printr-un braț de cauciuc. Cei de la M-Rad Architecture prezintă unitatea în același timp și ca pe un mijloc de transportare a cumpărăturilor esențiale pentru oamenii în vârstă. +6 www.designboom.com +6 www.designboom.com

Important este că după ce omenirea (sau măcar America) va ieși din pandemie, unitatea urmează să-și păstreze importanța, fiind însă pusă în slujba oamenilor străzii. Va fi transformată într-o unitate care să asiste oamenii fără locuințe, asigurându-le un loc în care să se spele și să înnopteze, chiar să beneficieze de o elementară îngrijire medicală. Unitatea e prevăzută să funcționeze și ca loc de donare de sânge.

Un proiect îndrăzneț, adaptat timpului și care va fi lansat în luna mai a acestui an! +6 www.designboom.com +6 www.designboom.com +6 www.designboom.com


VOX - primul showroom virtual din România

Scandinavian Design House, companie dedicată amenajărilor interioare în stil scandinav și distribuitor exclusiv VOX în România, lansează primul showroom virtual de mobilier din România.

 +6
Hai la shopping! E disponibil un tur virtual într-un showroom nou deschis/Mobiliervox.ro
  |  

Showroomul VOX România a fost deschis în luna februarie în nordul capitalei, în cadrul Swan Office and Technology Park, Șos. București-Nord nr. 15-25. În condițiile pandemiei cu noul coronavirus, este pus la dispoziția tuturor celor interesați un tur virtual al acestui showroom. Intrarea este aici.

Ne putem plimba în showroom-ul VOX pe o suprafață de 260 mp, amenajată cu toate colecțiile producătorului polonez VOX: mobilier pentru living, dining, dormitor, camera copiilor, accesorii și decorațiuni, dar și finisaje: parchet, plinte și panouri decorative pentru placarea pereților.  +6 www.mobiliervox.ro

"Având în vedere măsurile de izolare socială luate în această perioadă, noul showroom VOX vă așteaptă cu ușile deschise în mediul virtual. Veți descoperi o atmosferă serenă, un loc unde vă veți găsi inspirația și, nu în ultimul rând, un spațiu care vă va trezi imaginația. Petrecând tot timpul acasă în această perioadă, începem să realizăm cât de important este ca acasă să găsim acel confort care să ne ajute să ne simțim liberi să creăm, să interacționăm, să dansăm, să facem tot ceea ce ne place, alături de cei dragi nouă. Într-adevăr, libertatea începe de acasă. Sloganul Vox, «Freedom begins at home», confirmă perfect această nevoie pe care fiecare dintre noi o resimte acum în mod acut”, a spus Diana Staicu, fondator al companiei Scandinavian Design House, distribuitor exclusiv VOX în România.  +6 www.mobiliervox.ro

Stilul VOX
Ca stil de amenajare și soluții de mobilare, VOX se adresează îndeosebi tinerilor, părinților cu copii mici sau adolescenți, celor care apreciază designul interior modern, celor care caută mereu soluții inteligente pentru interioarele lor, celor care adoră să petreacă timp acasă împreună cu familia, celor creativi, dornici să insufle această calitate și copiilor lor. Colecțiile sunt o sursă de inspirație și  achiziții inclusiv pentru profesioniștii domeniului - arhitecți, designeri de interior, constructori, dezvoltatori imobiliari.

 +6 www.mobiliervox.ro +6 www.mobiliervox.ro +6 www.mobiliervox.ro

Despre VOX
VOX CAPITAL GROUP este una dintre cele mai inovatoare companii poloneze din domeniul designului de interior, oferind de peste 30 de ani un portofoliu unic și complet de produse și soluții de interior adaptate nevoilor individuale ale utilizatorilor săi, cu un design inteligent și modern, cu atenție la detalii, calitate și funcționalitate. Pentru dezvoltarea noilor soluții inteligente, VOX CAPITAL GROUP colaborează cu centre universitare și organizații non-profit din domeniul educației: School of Form, SWPS Univeristy, Concordia Design, Vox Artis, Colegiul DaVinci și multe altele, implicând în procesul de design echipe mixte de creație formate din designeri de produs de top, dar și cercetători, psihologi, sociologi și etnografi. Abordarea originală „Design Thinking” deosebește VOX de ceilalți producători de mobilă ca inovator de top și permite construirea mobilierului în linie cu nevoile lumii moderne. Printre exemplele principale putem enumera colecțiile de mobilier Young Users și 4YOU, pereții decorativi Kerradeco și plintele Espumo, produse recunoscute și premiate pe plan internațional cu numeroase premii prestigioase de design interior și de produs.

VOX este prezent pe piața din România sub umbrela companiei Scandinavian Design House - Intelligent Urban Design, cu o experiență în domeniul retailului de mobilier și decorațiuni de peste 15 ani.
Accesați turul virtual al showroomului VOX aici.
 


Ubikubi a devenit ASKIA FURNITURE

În timp ce lumea pare paralizată de pandemie, Ubikubi trece prin schimbări însemnate: un parteneriat strategic cu Arcade, producător de soluții fonoabsorbante, și o modificare de brand. De acum, Ubikubi este AȘKIA Furniture.

O surpriză în lumea designului! Askiafurniture.ro
  |  

„Cei de la Arcade au intrat în acționariatul vechiului Ubikibi. Ne-am schimbat așadar focusul și trecem acum la conceperea de produse pentru birouri”, a declarat Dragoș Motica, director de creație AȘKIA Furniture, pentru Magmob.ro. „De aici a apărut și decizia de a schimba identitatea și numele. Chiar dacă ne vom concentra pe această nouă direcție, o bună parte din piesele Ubikubi deja consacrate vor rămâne în producție.”

Noul brand, AȘKIA Furniture, reafirmă misiunea de a crea design românesc de calitate și își asumă o direcție fermă în segmentul producerii de mobilier și de soluții acustice destinate spațiilor de birouri. În contextul actual, lansarea AȘKIA reprezintă, de asemenea, un manifest pentru continuitatea mediului economic: o încurajare de a merge mai departe, de a adapta și a reinventa obiecte, procese sau activități, în beneficiul tuturor.

De la ce vine AȘKIA?
„Ideea mi-a venit într-o singură seară. Noi lucrăm cu lemnul și tot timpul ne intrau așchii de lemn în mână. Pe lângă asta, AȘKIA conține și un mesaj: ne-am redenumit, dar păstrăm direcția estetică pentru că așchia nu sare departe de trunchi.” – Dragoș Motica.

Cu un nume care sugerează întoarcerea la esența puternică, plină de vitalitate a lemnului, AȘKIA Furniture își propune să abordeze în detaliu produse de mobilier și soluții fonoabsorbante pentru spațiile de birouri, un segment nou de piață a cărui dinamică solicită constant obiecte inovatoare, care aduc utilitate, confort și inspirație în viața profesională.

Declarații
,,Într-o perioadă în care incertitudinea dictează,  cred că trebuie să ne încăpățânăm mai mult ca niciodată să continuăm lucrurile pe care știm că le facem bine. Parteneriatul cu Arcade a venit natural. Eu consider că este o decizie matură, din care ambele companii au de câștigat foarte mult. Atât eu, cât și Alexandru Dinu si Marian Comănici - fondatorii ARCADE - credem că experiența fiecăruia din noi va completa foarte bine noul brand și noua direcție. Ubikubi devine matur și își schimbă numele în AȘKIA pentru a marca foarte hotărât această schimbare.” – Dragoș Motica

,,Arcade merge pe un drum în care crește an de an și asta ne bucură foarte mult, deoarece creșterea confirmă faptul că suntem o companie cu valori bine stabilite, recunoscute de către cei care folosesc produsele noastre. În ultimii 2-3 ani, am simțit că este timpul să ne prezentăm altfel, că este necesar ca experiența pe care o avem în producție să fie utilizată pentru a crea o gamă de produse proprii, care să fie realizate sub un brand ușor de recunoscut. Așa a apărut AȘKIA, un nume pe care vrem să îl consolidăm pentru a deveni ceea ce se numește <<brand>>, un brand pozitiv, sub care toată experiența noastră se va combina cu creativitatea și experiența lui Dragoș, pentru a trece la o noua etapă.” – Alexandru Dinu, Co-fondator ARCADE

În prezent, cele două echipe se mută împreună într-un spațiu nou de birouri. Planul pe termen scurt e legat de o linie nouă de produse office care să poată fi lansată în octombrie 2020 la târgul ORGATEC de la Köln.


Târgurile de mobilă afectate de COVID-19

Anul 2020 nu stă prea bine sub aspectul târgurilor internaționale dedicate industriei de mobilă și accesorii. Tot mai multe dintre edițiile care urmau să se desfășoare în diverse țări au fost amânate, unele anulate de-a dreptul.

Cele mai multe dintre târguri au fost amânate/Miff.com.my
  |  

Cu toate că producătorii și distribuitorii de mobilă, accesorii și materii prime pentru mobilier nu stau pe loc, industria este tulburată în prima parte a acestui an pe fondul răspândirii coronavirusului COVID-19. Astfel că majoritatea marilor târguri aferente industriei au fost deocamdată anulate.

Salonul de Mobilă de la Milano trebuia să aibă loc în perioada 21-26 aprilie 2020. După mai multe zile de discuții și la presiunea marilor branduri de mobilier și accesorii, organizatorii au decis amânarea ediției a 59-a a acestui eveniment; urmează a se desfășura între 16 și 21 iunie 2020.

Pe continentul asiatic, alte reprogramări. Malaysian International Furniture Fair (MIFF) trebuia să aibă loc între 6 și 9 martie; ei bine, ediția 2020 a fost amânată cu aproape patru luni, urmând a se desfășura la Kuala Lumpur între 30 iunie și 3 iulie. Deocamdată, în Malaysia situația este sub control în ce privește răspândirea virusului COVID-19, însă la luarea deciziei de reprogramare a cântărit greu și intenția marilor branduri de mobilier de a evita călătoriile. „În lumina răspândirii coronavirusului, am luat dificila decizie de amânare a MIFF”, se arată în comunicatul oficial. „Apreciem interesul pe care vizitatorii profesionali l-au dovedit pentru participarea la ediția din luna martie și sperăm să rămână alături de noi, în ce privește noile date de desfășurare”.

Ediția 2020 a târgului Indonesia International Furniture Expo (IFFEX) a fost de asemenea amânată. Urma să aibă loc între 12 și 15 martie 2020 la Jakarta. Organizatorii nu au luat nicio decizie în ce privește noile date de desfășurare. „Cu regret vă informăm că IFFEX 2020, programat pentru prima jumătate a lunii martie, a fost amânat până când situația și condițiile vor fi favorabile fiecărui participant în parte.  Ținând cont de impactul coronavirusului – pentru care deocamdată nu există soluție – organizatorul e de părere că sănătatea trebuie să vină pe primul loc”, se arată în comunicatul de presă de pe site-ul evenimentului. Participanților care și-au plătit deja prezența la IFEX 2020 organizatorul le garantează aceleași drepturi la ediția următoare, iar celor care doresc să se retragă, organizatorul le asigură restituirea sumelor deja avansate.

În perioada 11-14 martie ar fi trebuit să se desfășoare în orașul Ho Chi Minh din Vietnam o nouă ediție a târgului Vietnam International Furniture and Home Accessories Fair. „În mod regretabil ne confruntăm cu o situație de forță majoră pe care, din punct de vedere organizatoric, nu o putem controla. Așadar sperăm ca vizitatorii și jurnaliștii să înțeleagă situația și să fie în continuare alături de noi”, se arată în comunicatul ce anunță amânarea VIFA 2020. Noile date de desfășurare sunt în discuție, urmând a fi anunțate cât de curând.

Alte suspendări vin chiar din China: ediția China International Furniture Fair (CIFF) și China International Furniture Machinery (CIFM). Ar fi trebuit să aibă loc în Guangzhou, între 18-21 martie, respectiv 28-31 martie. Amânarea este deocamdată pe termen nedefinit, posibile noi date de desfășurare nefiind încă luate nici măcar în considerare. „În condițiile în care China duce o luptă crâncenă cu noul coronavirus, prevenirea și controlul epidemiei reprezintă principalul scop al țării. Urmând recomandările guvernului chinez, am decis ca toate evenimentele economice și comerciale cu participare largă să fie suspendate”, se arată în comunicatul organizatorilor.

Vă ținem la curent cu noi date sau amânări, în cazul în care va mai fi nevoie.
 


Primele imagini de la Meble Polska 2020

A început ediția 2020 a târgului Meble Polska. Este cel mai mare târg de mobilă pe plan european, iar prestigiul său crește de la un an la altul. O echipă Magmob se află la Poznan și suntem în măsură să vă transmitem câteva imagini care să surprindă marile trenduri.

 +7
Meble Polska 2020 - o echipă Magmob transmite de la fața locului!
  |  

Târgul se desfășoară în perioada 25 – 28 februarie la Poznan. Meble Polska este considerat principala platformă de business din industria mobilei pentru Europa Centrală și de Sud, dar și principalul instrument de promovare a mobilei din Polonia la nivel internațional. În plus, este cel mai mare exportator de mobilier la nivel european – cu exporturi anuale în valoare de circa 10 miliarde de euro.

Anul acesta prezența continuă să fie cel puțin la fel de mare ca la ediția precedentă, atât din partea vizitatorilor, cât și a expozanților. „Sunt mulți vizitatori din România, e o atmosferă bună”, transmite Zilahi Imre de la fața locului, „iar prețurile sunt competitive.” Predomină mobila tapițată, foarte multă mobilă tapițată, culori destul de îndrăznețe, cu design interesant. Se mențin câteva combinații cromatice deja consacrate, prin care diverse nuanțe de galben, combinate cu tonuri de gri. Accentul cade în mod special pe funcționalitate și mai ales pe nevoia de relaxare: tapițerie rezistentă, dar care asigură un grad sporit de confort, forme care să odihnească nu doar ochiul, ci și spatele sau brațele, funcții de extensibilitate tot mai moderne.

Revenim zilele următoare cu mai multe informații și imagini de la Poznan. +7 MagMob Canapea de două locuri cu spătar foarte înalt, cu design ce inspiră ideea de intimitate  +7 MagMob Birou din lemn natural, minimalist, simplu de folosit drept consolă și birou de lucru în egală măsură  +7 MagMob Un fotoliu masiv, pentru maxim de confort și relaxare  +7 MagMob Canapeaua tip colțar, cu perne adânci ce pot servi inclusiv ca pat de zi pentru un pui de somn în orele după-amiezii.  Colțarul e prevăzut și cu accesorii pentru păstrat îndeaproape ceașca cu cafea  +7 MagMob Canapea extensibilă cu acces lateral la lada de depozitare