Scaune de avion postCOVID-19

Cum lumea se pregătește de marea revenire și totuși e nevoie și de respectarea unor reguli de prevenire a îmbolnăvirii cu COVID-19, una dintre marile provocări a ajuns mobilierul pentru avioane. Ce fel de soluții de design pot asigura distanțarea socială?

 +5
Soluții de aranjare a scaunelor în avioane/ Pierrejeanvision.com
  |  

Discuția este una importantă și vizează industria transportului aerian, una dintre cele mai crunt lovite industrii de pandemia de COVID-19. Mai multe studiouri de design din lume au prezentat soluții de mobilier pentru avioane, cu toate că soluția ideală nu a apărut. Distanța de circa 2 metri impusă de standardele de sănătate nu poate fi aplicată.

Toate soluțiile prezentate se referă la locul din mijloc al fiecărui rând de trei scaune. Cei de la Aviointeriors, o companie din Italia, au propus dotarea celor trei scaune cu paravane transparente care să îmbrace fiecare dintre cele trei scaune, făcând împroșcarea microbilor dificilă între ocupanții scaunelor. În plus, scaunul din mijloc ar urma să fie întors cu spatele, în raport cu cele două scaune de pe laterale. Pe scurt, pe un rând de trei locuri, cel dintre culoar și cel de la fereastră ar urma să fie îndreptate cu fața spre cabina pilotului, iar scaunul din mijloc ar urma să fie întors cu spatele spre cabina pilotului. +5 www.aviointeriors.it

În cazul în care cheltuielile cu acest mobilier ar fi prea mari, același studio de design dedicat aviației propune folosirea scuturilor de protecție, pentru fiecare dintre cele trei locuri de pasageri. Acționând asemenea unei viziere înalte, cu laturi generoase, această soluție ar asigura de asemenea o minimă protecție fiecăruia dintre călători. +5 www.aviointeriors.it

O altă propunere vine din partea unui studio de design din Marea Britanie, Factory Design, și este chiar mai costisitor (pentru companiile de zbor) decât primele două propuneri din Italia. Cei de la Factory Design au realizat un prototip de sistem de protecție care sacrifică practic locul din mijloc. Din trei locuri de pasageri, ar urma să fie ocupate cel dinspre culoar și cel de la fereastră. +5 www.factorydesign.co.uk

Pe scaunul din mijloc ar fi amplasat un kit de protecție sau de izolare, spuneți-i cum vreți, compus dintr-un panou vertical confecționat din materiale ușor de curățat, transparente, menite să mențină nivelul de luminozitate existent în avion. Panoul e completat de un element ce poate servi drept măsuță, prevăzut cu buzunare speciale în care să fie asigurate călătorilor gel dezinfectant, șervețele antibacteriene, eventual mască și mănuși. Un avantaj al acestui kit pentru mobilier e faptul că e perfect detașabil, poate fi mutat de pe un scaun pe altul, în cazul în care pe un rând zboară un cuplu de oameni căsătoriți, spre exemplu. +5 www.factorydesign.co.uk

Deocamdată, soluțiile de design nu prea sunt pe placul companiilor aeriene care invocă pierderi financiare majore prin reducerea numărului de locuri. Discuția este în plină desfășurare la nivel internațional.


Publicitate

Încep să se redeschidă magazinele de mobilă

Ne bucurăm să mai venim și cu vești bune: după o perioadă în care mulți și mari producători de mobilier au decis să închidă magazinele de teama pandemiei de COVID-19, limitându-se la vânzări în mediul online, a venit și vremea revenirii la normal.

 +4
Trei nume mari care și-au anunțat redeschiderea.
  |  

Mai multe mari magazine de mobilă produsă în România anunță redeschiderea showroom-urilor.

LATER EDIT: Se deschide și magazinul de tapițate Divanissimi, începând cu luni, 11 mai, de la ora 10:00. Și pentru a marca această veste bună, magazinul anunță și prețuri speciale, cu 15 până la 30% reduceri!

 +4 www.mobexpert.ro Mobexpert a început deja să deschidă unele dintre magazine, încă din data de 27 aprilie și anume Mobexpert Băneasa (intrarea B), Mobexpert Outlet Pipera, Mobexpert Militari, Mobexpert Pantelimon, Mobexpert Iași, Mobexpert Constanța, Mobexpert Brașov, Mobexpert Sibiu, Mobexpert Timișoara, Mobexpert Cluj, Mobexpert Galați.  Restul magazinelor Mobexpert rămân închide publicului, urmând să deservească clienți doar online.

 +4 www.mobiladalin.ro Mobila Dalin anunță redeschiderea magazinelor sale de mobilă fabricată la Reghin începând cu data de 4 mai. Totuși, vor rămâne valabile câteva dintre avantajele pe care Mobila Dalin le-a oferit clienților săi pe perioada pandemiei, adică a vânzărilor exclusiv online: Promoția Primăverii (reducere de 10% la toate produsele Dalin, până la finalul lunii mai) și consilierea telefonică.

 +4 www.spectral.ro Un alt lanț de magazine de mobilier produs în România urmează de asemenea să redeschidă ușile showroom-ului începând tot cu data de 4 mai. E vorba despre Spectral care își așteaptă clienții în magazinele proprii din Tecuci, Râmnicu Sărat, Călărași și Tecuci. „Spectralcom SRL este unul din cei mai mari producători de mobilier din PAL melaminat și MDF din zona Moldovei. Gama de produse fabricată de Spectralcom SRL este una completă și cuprinde piese de mobilier pentru dormitoare, sufragerii, bucătării, holuri, birouri și alte piese de mic mobilier”, se arată pe site-ul producătorului.
Cât de curând sperăm ca viața să reintre în normal.


M-Rad: spații de testare COVID-19, create de un studio de design

Pe timp de pandemie, tot mai mulți producători de mobilă și chiar designeri de produs și-au adaptat activitățile nevoilor urgente ale societății, ajungând să producă cu totul altceva decât ar fi dorit. Același lucru se petrece și-n America.

 +6
Un proiect multifuncțional, realizat în America/Designboom.com
  |  

Numai că acolo lucrurile se întorc la origini. Un studio de arhitectură anunță lansarea unei unități mobile de testare a populației, care, atunci când nu va mai fi necesară, va fi transformată în locuință pentru oamenii străzii. Este vorba despre un proiect destul de inovator, lansat de studioul M-Rad Architecture, prin prisma funcționalității, cât și a materialelor de construcție.

Unitatea mobilă M-Rad a pornit de la nevoia de testare rapidă și sigură a populației din zona Los Angeles, având ca sursă de inspirație unitățile mobile pe care sud-coreenii le-au folosit cu succes pentru testarea în masă. Proiectul M-Rad asigură nu doar creșterea numărului de teste, dar asigură și un spațiu sigur contra acestui virus. Materialul în care este „îmbrăcată” unitatea este un aliaj din cupru tratat antimicrobian, despre care producătorii susțin că e cea mai sigură suprafață la momentul actual: pe acest material, virusul COVID-19 este distrus în trei minute.

Amplasată pe un șasiu, unitatea urmează a fi deplasată peste tot unde va fi nevoie de testarea oamenilor, mai ales în zonele în care spitalele sunt deja aglomerate. Echipajul medical este complet protejat, întrucât testarea se face printr-un braț de cauciuc. Cei de la M-Rad Architecture prezintă unitatea în același timp și ca pe un mijloc de transportare a cumpărăturilor esențiale pentru oamenii în vârstă. +6 www.designboom.com +6 www.designboom.com

Important este că după ce omenirea (sau măcar America) va ieși din pandemie, unitatea urmează să-și păstreze importanța, fiind însă pusă în slujba oamenilor străzii. Va fi transformată într-o unitate care să asiste oamenii fără locuințe, asigurându-le un loc în care să se spele și să înnopteze, chiar să beneficieze de o elementară îngrijire medicală. Unitatea e prevăzută să funcționeze și ca loc de donare de sânge.

Un proiect îndrăzneț, adaptat timpului și care va fi lansat în luna mai a acestui an! +6 www.designboom.com +6 www.designboom.com +6 www.designboom.com


Publicitate

VOX - primul showroom virtual din România

Scandinavian Design House, companie dedicată amenajărilor interioare în stil scandinav și distribuitor exclusiv VOX în România, lansează primul showroom virtual de mobilier din România.

 +6
Hai la shopping! E disponibil un tur virtual într-un showroom nou deschis/Mobiliervox.ro
  |  

Showroomul VOX România a fost deschis în luna februarie în nordul capitalei, în cadrul Swan Office and Technology Park, Șos. București-Nord nr. 15-25. În condițiile pandemiei cu noul coronavirus, este pus la dispoziția tuturor celor interesați un tur virtual al acestui showroom. Intrarea este aici.

Ne putem plimba în showroom-ul VOX pe o suprafață de 260 mp, amenajată cu toate colecțiile producătorului polonez VOX: mobilier pentru living, dining, dormitor, camera copiilor, accesorii și decorațiuni, dar și finisaje: parchet, plinte și panouri decorative pentru placarea pereților.  +6 www.mobiliervox.ro

"Având în vedere măsurile de izolare socială luate în această perioadă, noul showroom VOX vă așteaptă cu ușile deschise în mediul virtual. Veți descoperi o atmosferă serenă, un loc unde vă veți găsi inspirația și, nu în ultimul rând, un spațiu care vă va trezi imaginația. Petrecând tot timpul acasă în această perioadă, începem să realizăm cât de important este ca acasă să găsim acel confort care să ne ajute să ne simțim liberi să creăm, să interacționăm, să dansăm, să facem tot ceea ce ne place, alături de cei dragi nouă. Într-adevăr, libertatea începe de acasă. Sloganul Vox, «Freedom begins at home», confirmă perfect această nevoie pe care fiecare dintre noi o resimte acum în mod acut”, a spus Diana Staicu, fondator al companiei Scandinavian Design House, distribuitor exclusiv VOX în România.  +6 www.mobiliervox.ro

Stilul VOX
Ca stil de amenajare și soluții de mobilare, VOX se adresează îndeosebi tinerilor, părinților cu copii mici sau adolescenți, celor care apreciază designul interior modern, celor care caută mereu soluții inteligente pentru interioarele lor, celor care adoră să petreacă timp acasă împreună cu familia, celor creativi, dornici să insufle această calitate și copiilor lor. Colecțiile sunt o sursă de inspirație și  achiziții inclusiv pentru profesioniștii domeniului - arhitecți, designeri de interior, constructori, dezvoltatori imobiliari.

 +6 www.mobiliervox.ro +6 www.mobiliervox.ro +6 www.mobiliervox.ro

Despre VOX
VOX CAPITAL GROUP este una dintre cele mai inovatoare companii poloneze din domeniul designului de interior, oferind de peste 30 de ani un portofoliu unic și complet de produse și soluții de interior adaptate nevoilor individuale ale utilizatorilor săi, cu un design inteligent și modern, cu atenție la detalii, calitate și funcționalitate. Pentru dezvoltarea noilor soluții inteligente, VOX CAPITAL GROUP colaborează cu centre universitare și organizații non-profit din domeniul educației: School of Form, SWPS Univeristy, Concordia Design, Vox Artis, Colegiul DaVinci și multe altele, implicând în procesul de design echipe mixte de creație formate din designeri de produs de top, dar și cercetători, psihologi, sociologi și etnografi. Abordarea originală „Design Thinking” deosebește VOX de ceilalți producători de mobilă ca inovator de top și permite construirea mobilierului în linie cu nevoile lumii moderne. Printre exemplele principale putem enumera colecțiile de mobilier Young Users și 4YOU, pereții decorativi Kerradeco și plintele Espumo, produse recunoscute și premiate pe plan internațional cu numeroase premii prestigioase de design interior și de produs.

VOX este prezent pe piața din România sub umbrela companiei Scandinavian Design House - Intelligent Urban Design, cu o experiență în domeniul retailului de mobilier și decorațiuni de peste 15 ani.
Accesați turul virtual al showroomului VOX aici.
 


Ubikubi a devenit ASKIA FURNITURE

În timp ce lumea pare paralizată de pandemie, Ubikubi trece prin schimbări însemnate: un parteneriat strategic cu Arcade, producător de soluții fonoabsorbante, și o modificare de brand. De acum, Ubikubi este AȘKIA Furniture.

O surpriză în lumea designului! Askiafurniture.ro
  |  

„Cei de la Arcade au intrat în acționariatul vechiului Ubikibi. Ne-am schimbat așadar focusul și trecem acum la conceperea de produse pentru birouri”, a declarat Dragoș Motica, director de creație AȘKIA Furniture, pentru Magmob.ro. „De aici a apărut și decizia de a schimba identitatea și numele. Chiar dacă ne vom concentra pe această nouă direcție, o bună parte din piesele Ubikubi deja consacrate vor rămâne în producție.”

Noul brand, AȘKIA Furniture, reafirmă misiunea de a crea design românesc de calitate și își asumă o direcție fermă în segmentul producerii de mobilier și de soluții acustice destinate spațiilor de birouri. În contextul actual, lansarea AȘKIA reprezintă, de asemenea, un manifest pentru continuitatea mediului economic: o încurajare de a merge mai departe, de a adapta și a reinventa obiecte, procese sau activități, în beneficiul tuturor.

De la ce vine AȘKIA?
„Ideea mi-a venit într-o singură seară. Noi lucrăm cu lemnul și tot timpul ne intrau așchii de lemn în mână. Pe lângă asta, AȘKIA conține și un mesaj: ne-am redenumit, dar păstrăm direcția estetică pentru că așchia nu sare departe de trunchi.” – Dragoș Motica.

Cu un nume care sugerează întoarcerea la esența puternică, plină de vitalitate a lemnului, AȘKIA Furniture își propune să abordeze în detaliu produse de mobilier și soluții fonoabsorbante pentru spațiile de birouri, un segment nou de piață a cărui dinamică solicită constant obiecte inovatoare, care aduc utilitate, confort și inspirație în viața profesională.

Declarații
,,Într-o perioadă în care incertitudinea dictează,  cred că trebuie să ne încăpățânăm mai mult ca niciodată să continuăm lucrurile pe care știm că le facem bine. Parteneriatul cu Arcade a venit natural. Eu consider că este o decizie matură, din care ambele companii au de câștigat foarte mult. Atât eu, cât și Alexandru Dinu si Marian Comănici - fondatorii ARCADE - credem că experiența fiecăruia din noi va completa foarte bine noul brand și noua direcție. Ubikubi devine matur și își schimbă numele în AȘKIA pentru a marca foarte hotărât această schimbare.” – Dragoș Motica

,,Arcade merge pe un drum în care crește an de an și asta ne bucură foarte mult, deoarece creșterea confirmă faptul că suntem o companie cu valori bine stabilite, recunoscute de către cei care folosesc produsele noastre. În ultimii 2-3 ani, am simțit că este timpul să ne prezentăm altfel, că este necesar ca experiența pe care o avem în producție să fie utilizată pentru a crea o gamă de produse proprii, care să fie realizate sub un brand ușor de recunoscut. Așa a apărut AȘKIA, un nume pe care vrem să îl consolidăm pentru a deveni ceea ce se numește <<brand>>, un brand pozitiv, sub care toată experiența noastră se va combina cu creativitatea și experiența lui Dragoș, pentru a trece la o noua etapă.” – Alexandru Dinu, Co-fondator ARCADE

În prezent, cele două echipe se mută împreună într-un spațiu nou de birouri. Planul pe termen scurt e legat de o linie nouă de produse office care să poată fi lansată în octombrie 2020 la târgul ORGATEC de la Köln.