logo logo

MagMob este o revistă speciali­zată în domeniul mobilei, din care vă puteţi inspira atunci când trebuie să faceţi o ale­gere pentru casa, biroul sau gră­dina voastră.

Program de promovare la export

Fast Forward Editorial SRL

540322 Târgu Mureş, Str. Bistriţei nr. 9
Romania, jud. Mureş
RO 24342230 • J19/828/2008

+40-730-190077

zilahi@magazinulmobilei.ro

Scaune de avion postCOVID-19

Cum lumea se pregătește de marea revenire și totuși e nevoie și de respectarea unor reguli de prevenire a îmbolnăvirii cu COVID-19, una dintre marile provocări a ajuns mobilierul pentru avioane. Ce fel de soluții de design pot asigura distanțarea socială?

mobila_avion-5287
Soluții de aranjare a scaunelor în avioane/ Pierrejeanvision.com
Publicitate
Andreea Chiru  |  12 Mai 2020

Discuția este una importantă și vizează industria transportului aerian, una dintre cele mai crunt lovite industrii de pandemia de COVID-19. Mai multe studiouri de design din lume au prezentat soluții de mobilier pentru avioane, cu toate că soluția ideală nu a apărut. Distanța de circa 2 metri impusă de standardele de sănătate nu poate fi aplicată.

Toate soluțiile prezentate se referă la locul din mijloc al fiecărui rând de trei scaune. Cei de la Aviointeriors, o companie din Italia, au propus dotarea celor trei scaune cu paravane transparente care să îmbrace fiecare dintre cele trei scaune, făcând împroșcarea microbilor dificilă între ocupanții scaunelor. În plus, scaunul din mijloc ar urma să fie întors cu spatele, în raport cu cele două scaune de pe laterale. Pe scurt, pe un rând de trei locuri, cel dintre culoar și cel de la fereastră ar urma să fie îndreptate cu fața spre cabina pilotului, iar scaunul din mijloc ar urma să fie întors cu spatele spre cabina pilotului.

www.aviointeriors.it

În cazul în care cheltuielile cu acest mobilier ar fi prea mari, același studio de design dedicat aviației propune folosirea scuturilor de protecție, pentru fiecare dintre cele trei locuri de pasageri. Acționând asemenea unei viziere înalte, cu laturi generoase, această soluție ar asigura de asemenea o minimă protecție fiecăruia dintre călători.

www.aviointeriors.it

O altă propunere vine din partea unui studio de design din Marea Britanie, Factory Design, și este chiar mai costisitor (pentru companiile de zbor) decât primele două propuneri din Italia. Cei de la Factory Design au realizat un prototip de sistem de protecție care sacrifică practic locul din mijloc. Din trei locuri de pasageri, ar urma să fie ocupate cel dinspre culoar și cel de la fereastră.

www.factorydesign.co.uk

Pe scaunul din mijloc ar fi amplasat un kit de protecție sau de izolare, spuneți-i cum vreți, compus dintr-un panou vertical confecționat din materiale ușor de curățat, transparente, menite să mențină nivelul de luminozitate existent în avion. Panoul e completat de un element ce poate servi drept măsuță, prevăzut cu buzunare speciale în care să fie asigurate călătorilor gel dezinfectant, șervețele antibacteriene, eventual mască și mănuși. Un avantaj al acestui kit pentru mobilier e faptul că e perfect detașabil, poate fi mutat de pe un scaun pe altul, în cazul în care pe un rând zboară un cuplu de oameni căsătoriți, spre exemplu.

www.factorydesign.co.uk

Deocamdată, soluțiile de design nu prea sunt pe placul companiilor aeriene care invocă pierderi financiare majore prin reducerea numărului de locuri. Discuția este în plină desfășurare la nivel internațional.

Publicitate
Publicitate