Stockholm Furniture & Light Fair, amânat

Pentru a treia oară la rând, ediția cu numărul 71 a târgului de la Stockholm a fost amânată pe fondul pandemiei de COVID. În anul 2020, organizatorii au decis să anuleze desfășurarea evenimentului programată pentru 2021 și de atunci reprogramările se țin lanț.

 +33
Este a treia oară când târgul este amânat./Stockholmfurniturelightfair.se  
  |  

Târgul este organizat de Stockholm Design Events, an de an, începând cu anul 1951, sub forma unui eveniment menit să pună în valoare trendurile momentului în materie de design scandinav. Fiind cel mai mare și important târg de mobilă și corpuri de iluminat din zona scandinavă, organizatorii au luat decizia dificilă de a-l amâna încă o dată și în 2022. Stockholm Furniture & Light Fair urma să aibă loc în luna septembrie a acestui an, dar în urma discuțiilor cu industria de profil, s-a ajuns la concluzia că o mare parte a participanților preferă alte date de desfășurare.

Industria părea divizată asupra organizării în luna septembrie, mulți dintre expozanți și vizitatorii profesionali ezitând să participe la început de toamnă. „Dorim să asigurăm o unitate la nivelul industriei dedicate designului scandinav și să ne concentrăm cu toții pe o revenire în forță a acestui eveniment, amânat deja de două ori până acum”, a declarat Hanna Nova Beatrice, reprezentant al organizatorilor.

Ediția cu numărul 71 trebuia să aibă loc anul acesta în septembrie, însă se va desfășura în 2023, în zilele de 7-11 februarie, fiind o perioadă specifică desfășurării de târguri internaționale de mobilier și accesorii. Cei mai mulți dintre participanți consideră că începutul anului este întotdeauna o variantă mai bună de desfășurare decât spre finalul anului. În schimb, în luna septembrie a acestui an a rămas să aibă loc Stockholm Design Week (5-11 septembrie).

Cea mai recentă ediție a târgului de mobilă scandinavă a avut loc în 2020.


ORGATEC 2022 – ediție specială în Japonia

În timp ce evenimentele de marcă dedicate industriei mobilierului se amână de la un an la altul în contextul pandemiei de COVID, apar totuși unele vești bune. ORGATEC se va ține anul acesta în luna octombrie, dar debutează și cu o ediție specială în Japonia.

 +33
Încet-încet, marile evenimente revin./Orgatec-tokyo.com
  |  

Organizatorii Koelnmesse au decis ca ediția 2022 ORGATEC să fie amânată câteva luni; inițial fusese anunțată pentru luna iunie a anului în curs, între timp s-au anunțat noi date: 25-29 octombrie, la Köln. Înscrierile au fost deja deschise și o parte dintre participanți și-au ocupat deja locul.

Între timp, organizatorii se pregătesc de o lansare a conceptului ORGATEC în Japonia. Prima ediție urmează să aibă loc la Tokyo în perioada 26-28 aprilie și se bucură deja de un interes mare, înscrierile încheindu-se cu șase săptămâni înainte ca târgul să-și deschidă porțile. Toate spațiile expoziționale ale centrului Tokyo Big Sight au fost închiriate de participanți de seamă ai industriei asiatice: 80 de branduri. Organizatorii estimează o cifră de 20.000 de vizitatori profesionali.

ORGATEC Tokyo se adresează arhitecților, designerilor de interioare, consultanților în amenajări, actorilor din industria imobiliară și comercianților de spații office și are ca temă cele mai inovatoare soluții pentru spațiile de lucru moderne, cu accent pe mobilierul destinat celor care lucrează remote.

Despre ORGATEC
Evenimentul este unul de mare succes la nivel internațional de ani de zile, desfășurându-se anual, la Köln. Este considerat cel mai mare în domeniul soluțiilor de amenajare a spațiilor office și se mândrește cu cifre mari: 750 de expozanți, 63.000 de vizitatori profesionali și spații expoziționale de 150.000 mp.


APARTAMENT50+ Expoziție-manifest pentru locuire

Pe 4 martie 2022, de la ora 16.00, la Ordinul Arhitecților din România, filiala București (Str. Sfântul Constantin, nr. 32, București) are loc un eveniment-expoziție: vernisajul proiectului APARTAMENT50+. În cadrul evenimentului țevi colmatate și robinete ruginite devin exponate cu un puternic mesaj.

 +33
O inițiativă a Ordinului Arhitecților din România.
  |  

Acest eveniment este și primul dintr-un tur național și itinerant al expoziției.  Ca orice eveniment-manifest, principalele exponate sunt fragmente de țevi preluate din apartamente vechi, țevi care spun astfel o poveste a unei perioade de #locuire.

Este un proiect-manifest al locuirii în bune condiții atunci când achiziționăm sau moștenim case în blocuri vechi, de peste 50 de ani. Țevile colmatate și aranjate pe stative prezintă o realitate, nu mai sunt obiecte tehnice, ci posibile opere de artă contemporană cu mesaj actual și deosebit de important pentru viitoarea locuire. Expoziția este un pretext de a aduce în fața publicului larg subiectul blocurilor din perioada comunistă, blocuri care încep să-și depășească durata de viața de 50 de ani și asupra cărora trebuie să ne îndreptăm atenția. Locuirea de bună calitate presupune o bună conviețuire cu vecinii, dar mai ales o eficientă înțelegere a aspectelor ce țin de calitatea și de siguranța clădirii, a aspectelor de proprietate comună, dar si a triadei necesare financiar-legal-tehnic.

Peste 60% dintre persoanele care locuiesc la bloc au trecut printr-o inundație de la vecini, au rezolvat problema în sine, însă fără a vedea imaginea de ansamblu. Țevile vechi cedează la un moment dat, însă putem acționa din timp, mai ales în momentul în care achiziționăm un astfel de apartament. Cum? Acordând prioritate reparaților de țevi vechi, înainte de a trece la amenajarea estetică a locuinței.

Arh. Florin Enache, inițiatorul proiectului, declară: „APARTAMENT 50+ este transpunerea unei stări de fapt mai puțin vizibile în apartamentele vechi într-o expoziție de artă insolită, un manifest care să ne ajute să vedem mai bine realitatea din mediul construit atunci când vine vorba de LOCUIRE. Este și un pretext să aducem în atenția publicului, cât și a autorităților competente, problematica - deloc simplă - a fondului construit «moștenit» care trece pragul de 50 de ani.  Ideea, pe cât de simplă, poate avea un impact major dacă reușim să ajungem, prin conștientizare, cât mai aproape de publicul larg si astfel.”  

Sediul filialei Ordinului Arhitecților din România este locul potrivit pentru această expoziție despre locuire de bună calitate.  Expoziția APARTAMENT 50+ este un manifest #better pentru conștientizarea importanței unor instalații noi în locuințele vechi înainte de a începe o amenajare interioară.  


Saltsib donează saltele pentru refugiați

În aceste zile de cumpănă, românilor de rând care au sărit în ajutorul refugiaților din Ucraina li s-au alăturat și companii dornice să-și aducă propria contribuție. Printre acestea, și Saltsib, un producător de saltele de calitate, cu sediul în Sibiu.

 +3
Compania s-a alăturat inițiativelor de sprijinire a refugiaților din Ucraina./Saltsib.ro
  |  

Compania Saltsib s-a implicat activ în ajutorarea refugiaților, contribuind cu produse proprii trimise în zonele românești în care valul de ucraineni fugiți din calea gloanțelor crește de la o zi la alta. Pe 28 februarie, echipa Saltsib a încărcat un tir întreg cu saltele având destinația Suceava. O zi mai târziu, un al doilea transport de saltele, la fel de mare, a fost trimis de compania Saltsib la Vama Siret.

„Suntem alături de cei care au fost nevoiți să părăsească liniștea propriei case din cauza unor conflicte pe care nu credeam că le putem vedea in zilele noastre.”, au transmis reprezentanții Saltsib. Producătorul s-a alăturat campaniei umanitare derulate în parteneriat cu GLS, ONG Mâini Unite, ONG Acționăm și Lucian Costea.

Zilele acestea, echipa Saltsib a lucrat în ritm susținut pentru a produce o nouă serie de saltele comandate de firma CBS pentru dotarea spațiilor în care sunt primiți refugiații ucraineni, dar și un transport destinat Hotelului Bucovina, unde, de asemenea, sunt cazați foarte mulți oameni alungați din țară de armata rusă.

Despre Saltsib
Producător de saltele fabricate în România, cu tehnologie de ultimă generație, Saltsib lucrează cu companiile din domeniul HoReCa, livrând saltele în cantități mari. Acestea sunt produse pe orice dimensiune și beneficiază de o garanție de șase ani. „Ne dorim să facem din SaltSib un brand românesc sinonim cu experiența și calitatea pentru toți cei care caută soluții fiabile pentru un somn liniștitor odihnitor.”, se arată pe site-ul companiei.  +3 www.saltsib.ro +3 www.saltsib.ro


Încep înscrierile la RDW 2022

The Institut anunță lansarea perioadei de înscrieri pentru cea de-a zecea ediție a Romanian Design Week. Toți creatorii de frumos sunt așteptați să ia parte la ediția 2022 programată să aibă loc în perioada 13-22 mai.

 +33
Ediția cu numărul 10 va avea loc în luna mai./Romaniandesignweek.ro
  |  

Organizat an de an cu sprijinul financiar al UniCredit Bank, Romanian Design Week 2022 se va desfășura sub tema #Forward, urmărind să aducă o dată în plus în atenție valori precum sustenabilitatea, incluziunea și tehnologia modernă. Ediția va fi marcată și de o noutate: revenirea în program a evenimentului Noaptea Studiourilor de Arhitectură, urmând a avea loc în data de 19 mai.

Înscrieri
În cadrul programului DesignGo, înscrierile au ca dată limită ziua de 21 martie.  Înscrierea se face online, prin completarea unui formular (de accesat de aici). Pot participa orice fel de entități din industria designului, apte să organizeze evenimente de profil, respectând tema ediției 2022, #Forward. Nu se percepe niciun fel de taxă de participare. Participanții pot înscrie în cadrul RDW mai multe evenimente. În data de 31 martie, toți cei înscriși vor primi un răspuns de acceptare/respingere din partea organizatorilor.

Pentru eventul Noaptea Studiourilor de Arhitectură termenul limită este 28 martie. Se adresează studiourile de arhitectură din București, care să-și deschidă porțile pe durata evenimentului (19 mai), organizând la sediile proprii expoziții sau comunicări cu publicul interesat de evoluția acestei industrii. Formularul de înscriere se completează online (de accesat de aici), urmând ca organizatorii să anunțe studiourile selectate în ziua de 4 aprilie.

„Festivalul își dorește să strângă și în acest an sub umbrela sa entități creative în număr cât mai mare în cadrul formatului RDW „DESIGN GO!”. Sunt invitate să se activeze în programul săptămânii 13-22 mai galerii de artă, studiouri de design, ateliere, magazine, showroom-uri sau cafenele, entități orientate spre lumea designului sau cu interes pentru organizarea unui eveniment relevant pentru industrie.”, se arată pe site-ul RDW.