logo logo

MagMob este o revistă speciali­zată în domeniul mobilei, din care vă puteţi inspira atunci când trebuie să faceţi o ale­gere pentru casa, biroul sau gră­dina voastră.

Program de promovare la export

Fast Forward Editorial SRL

540322 Târgu Mureş, Str. Bistriţei nr. 9
Romania, jud. Mureş
RO 24342230 • J19/828/2008

+40-730-190077

zilahi@magazinulmobilei.ro
Publicitate

Mihaela Cetănaș, despre trenduri de amenajare în 2024

Pe finalul acestui an, am stat de vorbă cu un profesionist al frumosului despre trendurile care au fost și trendurile care urmează. Mihaela Cetănaș reprezintă MCD Studio, un nume deja consacrat printre studiourile de design interior, și a avut amabilitatea de a ne răspunde la câteva întrebări legate de felul în care trebuie să ne luăm după trenduri, de valabilitatea acestora și ne-a făcut și unele recomandări de stiluri atemporale.

Mihaela Cetănaș, despre trenduri de amenajare în 2024
Credit foto: Cezar Buliga
Publicitate
Andreea Chiru  |  14 Decembrie 2023

Ce stil de design interior a fost cel mai căutat de români în 2023? Spre ce stil ar trebui să ne îndreptăm atenția în 2024?

MC: Clienții noștri sunt bine informați și receptivi la trendurile curente de amenajare. Pornind de la spațiile delimitate funcțional, stilul rămâne unul contemporan, cu un aer nordic/scandinav, la care noi am adăugat influențe retro-chic sau retro-future, proporții organice etc. Anul acesta avem mai multe proiecte rezidențiale în lucru în stil japandi, care este un mix de design scandinav cu elemente japoneze și wabi-sabi.

Nu cred că ar trebui să ne îndreptăm atenția spre un stil anume pentru 2024, doar dacă suntem în căutarea unei expresii mai actuale și mai intime a spațiului personal, pentru anul care vine. Dacă suntem într-un proces de actualizare a identității personale. Altfel, old is new și new is old. Personal recomand să revizuim tot ce ne place și să îl concentrăm într-o expresie valoroasă, care nu doar să ne reprezinte, ci să ne susțină și să ne inspire în fiecare zi. Așa ar fi bine să fie spațiile noastre: luminoase, simple, elegante, sustenabile, ocrotitoare, să ne susțină emoțiile. Să ne aducă aminte de cele pozitive: bucurie, încântare, recunoștință, iubire și încredere, alinare, entuziasm, optimism. Personal găsesc aceste valori reflectate foarte mult in abordarea spațiilor organic, naturalist, cu tușe artizanale, în stilul wabi-sabi, japandi, organic și în conceptele de slow living.

Credit foto: Cezar Buliga

Ai putea face câteva previziuni privind trendurile de design interior pentru anul 2024? Ce așteptări ai de la culorile și stilul anului viitor?

MC: Cred că în 2024 trendurile se vor axa pe un mix de concept funcțional/multifuncțional, smart, incluzând cât mai multă tehnologie aplicată. În expresie emoțională, organică și/sau artizanală sau doar vie cromatic, vor continua să se promoveze sustenabilitatea, designul local, și se vor include elemente de wellness, plante și design biophilic.

S-au anunțat majoritatea culorilor pentru 2024. Avem o cromă în mare parte inspirată din culorile din natură, așa că prevăd o continuare firească a trendurilor din 2023. Este probabilă o mai mare libertate de exprimare în expresie stilistică, pentru mixuri imaginative și interesante, pentru blândețe cromatică, acordate nevoilor umane din aceste vremuri tumultoase, pe care le traversăm împreună.

Credit foto: Cezar Buliga

Poți să enumeri câteva reguli elementare de amenajare pe care orice român ar trebui să le respecte atunci când își mobilează locuința? Cum crezi că s-ar putea educa un pic gusturile românilor din punctul de vedere al designului de interioare?

MC: Alegând simplitatea și durabilitatea, nu trendurile, alegând bunul simt în fiecare decizie de amenajare, vor rezulta și echilibru, și eleganță. Concret:
• Folosește o paletă neutrală de culori. Te va ajuta să creezi o imagine coerentă și o amenajare versatilă.
• Măsoară și potrivește, ținând cont de realitatea din spațiu, într-o manieră concretă, nu pe ce îți închipui că ar fi bine, în imaginația ta, luându-te după imagini de pe Pinterest.

Cred că am putea contribui pozitiv la procesul de educare a gusturilor românilor pentru design interior, dacă am vorbi mai mult despre tot procesul de amenajare, despre de ce-uri și toate întrebările la care e nevoie să răspundă amenajarea. De exemplu, de ce au fost preferate anumite soluții, și nu doar despre imaginea finală. Dacă e vorba doar despre imaginea unui spațiu, publicul va înțelege designul interior doar la nivel de formă goală, fără conținut uman și emoțional, fără a fi reflecția personală, înaltă a utilizatorilor lui.

Publicitate
Publicitate