Wooba – produse de design, pornite dintr-o joacă

Wooba reprezintă unul dintre acele proiecte care inspiră tinerețe și forțe proaspete în ce privește sursele de inspirație în industria designului de produs. Vorbim despre un studio pornit în urmă cu doi ani, mai degrabă dintr-o joacă.

 +3
Lumină în forme jucăușe la propriu./Wooba.ro  
  |  

În spatele brandului Wooba se află trei oameni conduși de o viziune: design personalizat în stil do-it-yourself. Cristina Cerga, Adrian Bursuc și Ștefan Nădejde reprezintă proiectul Wooba: corpuri de iluminat din baghete de lemn, de asamblat acasă, în familie. Conceptul a apărut întâmplător, când Adrian Bursuc a creat o jucărie din baghete de lemn pentru fetița sa. În 2020 au fost puse bazele studioului propriu-zis.

Ideea: corpuri de iluminat și obiecte decorative de tip modular, pe care fiecare și le poate asambla acasă, în funcție de propria imaginație. Ceea ce e interesant la aceste produse Wooba este modularitatea și faptul că le poți schimba mereu forma, având adesea un nou obiect de iluminat acasă. Corpurile sunt create din baghete de lemn, prinse cu ajutorul unor îmbinări din plastic, obținute prin tehnica printării 3D. Pe cât de simplă este ideea, pe atât de elaborate pot fi modelele rezultate. Important este în ce fel îmbini unitățile componente.

În această primăvară, Wooba anunță două vești interesante:
•    Cu ocazia sărbătorii pascale, va lansa pe piață o colecție nou-nouță de corpuri modulare de iluminat
•    Până atunci, cu ocazia aceleiași sărbători, produsele Wooba aflate în stoc beneficiază de o reducere de preț de 20%.

„Suntem într-o călătorie interesantă de a face mai mult din mai puțin – ne dorim ca proiectarea tuturor produselor noastre să fie 100% circulare și ne propunem să folosim doar materiale regenerabile sau reciclate până în 2030.” – se arată pe site-ul Wooba.  +3 www.wooba.ro +3 www.wooba.ro


Legno: ultimele zile de reduceri

În atenția celor care iubesc campaniile de reduceri, promoțiile și serviciile oferite gratuit: magazinul de mobilă Legno derulează o campanie menită să aducă piesele sale de mobilier mai repede și mai ușor în casele românilor.

 +5
Campania lunii martie se apropie de final./Legno.ro  
  |  

Este vorba despre campania de reduceri a lunii martie, care se apropie de final. Perioada anunțată:1-31 martie. Ofertele din cadrul campaniei Legno sunt de mai multe feluri: reduceri de preț, livrare rapidă și transport gratuit.

În perioada campaniei Legno, toate piesele de mobilier sunt disponibile cu o reducere de preț de 20%, și în plus magazinul acceptă și varianta de achitare în rate. Campania se derulează în cadrul unei lichidări de stoc, astfel că piesele de mobilier beneficiază și de o livrare în termeni de urgență, urmând să ajungă la client într-un interval de 24 până la 48 de ore, în funcție de adresă. De asemenea, transportul este oferit gratuit oriunde în țară.

Printre piesele de mobilier cele mai vândute în magazinul Legno se regăsesc unele cu design inedit: noptiere tapițate, dulap adânc care să încadreze în mod practic mașina de spălat, balansoar suspendabil pentru living, cărucioare de servire dotate cu spații de depozitare, scaune pentru genunchi, fotolii tip sac, pătuțuri supraetajate sau bibliotecuțe cu scaune integrate pentru camera copilului.

„Managerii de produse Legno.ro călătoresc la cele mai importante târguri de mobilier pentru a descoperi cele mai recente tendințe și modele de decorațiuni pentru sezonul viitor. Pentru că așa putem prezenta soluții moderne de locuit și amenajări decorative pentru tine. Solicităm si oferim cele mai mari cerințe cu privire la calitatea produselor și serviciilor noastre.” – se arată pe site-ul Legno.  +5 www.legno.ro +5 www.legno.ro +5 www.legno.ro +5 www.legno.ro


Radu Abraham – trei piese de mobilier unicat

Radu Abraham lucrează ca freelancer, însă portofoliul său este mai bogat decât al unui întreg studio de design. După cum el însuși mărturisește pe pagina lui oficială, secretul obiectelor absolut uimitoare care-i ies din mâini este bucuria de a experimenta materiale cât mai diferite.

 +4
Freelancerul din spatele unor piese uimitoare./Raduabraham.com  
  |  

Absolvent de studii de design la Universitatea din Cluj-Napoca, Radu Abraham lucrează ca tâmplar și designer de produs încă din anul 2013. Nu este angajatul niciunui studio de profil, ci muncește ca freelancer, alegându-și proiectele și eventual colaboratorii în funcție de nivelul de inovație al proiectului. Până în prezent a colaborat la proiecte pline de originalitate, aducând sub ochii consumatorilor de estetică interioară piese de mobilier cu o personalitate aparte.

Colecția de piese din stuf, intitulată Seating Volumes a fost creată în colaborare cu meșteri din Delta Dunării și constă într-o serie de piese de șezut, pe cât de originale și naturale, pe atât de prietenoase cu mediul. Fotoliu, taburet și chiar un soi de daybed fac parte din această colecție, care nu este altceva decât o reinterpretare modernă a mobilierului din... stuf natural, având ca accesorii câtev chingi elastice în locul tradiționalelor balamale.  +4 www.raduabraham.com

Un proiect asemănător, menit să pună în valoare estetica lemnului natural, îl reprezintă Allpine Daybed – un pat de zi prevăzut cu șase picioare pe rotile și cu o tetieră originală, înclinată în unghiul tocmai potrivit unui somn odihnitor. Conceptul acestei piese ține de contrastul dintre gradul de mobilitate și aspectul masiv al piesei în sine.  +4 www.raduabraham.com

Sun in space reprezintă un proiect la fel de inedit, de data aceasta printr-o combinație de materiale diferite și printr-un amestec de forme geometrice aparent de neîmpăcat. Ansamblul reprezintă o piesă pe care să stai confortabil și să poți lucra eventual la laptop sau să poți savura o farfurie cu ceva bun. Structură metalică, sticlă vopsită, marmură neagră și un mic detaliu de lemn natural – iată secretele acestei piese. Ca forme geometrice, ansamblul aduce laolaltă unghiurile drepte și rotunjimile, fără să renunțe la marele deziderat: aspectul armonios.  +4 www.raduabraham.com

„Sunt un designer de produs căutând mereu perspective noi; experimentez noi materiale de lucru și noi tehnici de îmbinare în așa fel încât piesele mele de design să exprime un grad tot mai mare de creativitate” – se arată pe site-ul lui Radu Abraham.
 


Studiu: intenția de renovare a locuinței în a doua jumătate a anului 2022

Cu toate că anul 2022 a început foarte diferit față de ce ne-am fi dorit cu toții, românii plănuiesc să dedice mai multă atenție (și nu numai) locuințelor private. Studiul realizat de compania Reveal Marketing Research arată că 5 din 10 locuințe urmează să intre într-o etapă de renovare.

 +33
Un nou studiu Reveal Marketing Research./Reveal.ro
  |  

Față de aceeași perioadă a anului 2021, studiul anunță o scădere a acestei intenții. Românii și-au planificat lucrări de recondiționare a casei în proporție de 53%, cu 27% mai puțin decât anul anterior.  Au scăzut intențiile chiar și în ce privește natura lucrărilor de renovare. Se menține în top nevoia de a zugrăvi, urmată de schimbarea mobilierului și înlocuirea obiectelor sanitare, totuși acestea au scăzut relativ mult față de anul 2021. Spre exemplu, 49% dintre respondenții studiului au în plan schimbarea mobilierului până la finalul anului 2022, față de 64%, în aceeași perioadă a anului trecut.

Tendința este de a face lucrurile cât mai puțin costisitor, chiar în regim propriu. Astfel că același studiu arată că 57% dintre români ar apela la un meseriaș, iar 47% ar executa singuri lucrările. Un procent abia relativ mic ar apela la serviciile unei companii de profil.

O informație foarte interesantă, legată de achiziționarea materialelor pentru renovare: „În ceea ce privește locul achiziției, 24% dintre respondenți optează pentru cumpărăturile online, rămânând astfel loiali acestui canal de cumpărare. Lanțurile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) rămân însă locul preferat pentru cumpărături (83%)”, se arată în comunicatul Reveal Marketing Research.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 11-16 februarie 2022, pe un eşantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.


Mobilă inspirată de... război

Sub denumirea Kalab, colecția de mobilier creată de designerul israelian Ezri Tarazi cu peste zece ani în urmă a devenit, brusc, una nespus de actuală pentru zilele pe care le trăim. Este vorba de piese de mobilier inspirate de război.

 +6
O colecție veche, dar brusc tare actuală./Tarazistudio.com
  |  

Concepută pentru un living, colecția Kalab conține piese realizate din elemente pe care de regulă le observăm în câmpurile de luptă: cutii de gloanțe, saci de nisip, aluminiu sau anvelope de camioane militare. Toate aceste lucruri utilizate de militari în teatrele de operațiuni au luat, sub mâinile designerului Ezri Tarazi, forma unor piese de mobilier menite să aducă fiorul războiului în casele oamenilor. Desigur, colecția are obiectivul unui strigăt de ajutor împotriva războiului de oriunde, pledând pentru pace.

Piesele de mobilier militar din colecția Kalab

Canapeaua de război din cadrul colecției este realizată sub forma unui pat de zi, lungă și așezată direct pe podea, prevăzută cu un singur braț, ce joacă rol și de spetează. Pe cât de ingenios prin simplitate, pe atât de cutremurător este designul: perne peste perne, cu aspectul sacilor de nisip folosiți pentru grămezile de tip cazemate.

Mai multe piese de mobilier cu rol de depozitare au fost create folosind cutii de gloanțe, prevăzute chiar cu mânere de fier, menite să dea fiori. Sau comode cu structură metalică și suprafețe de lemn folosire pentru transportarea armelor. Colecția cuprinde și un corp de iluminat ce recreează aspectul anvelopelor tipice camioanelor din convoaiele militare sau mese din aluminiu având blatul sub forma unei hărți fotografiate din spațiu.

Colecția Kalab a fost creată sub forma unei expoziții, conținând un mesaj mai degrabă al disconfortului creat de război, decât al confortului pe care suntem obișnuiți să-l căutam printre piesele de mobilier pentru casă.  +6 www.tarazistudio.com +6 www.tarazistudio.com +6 www.tarazistudio.com +6 www.tarazistudio.com +6 www.tarazistudio.com