De-a arhitectura – cursuri pentru copii

Venim în sprijinul unei inițiative cum ne-am dori să vedem mai des în țara noastră. De-a arhitectura este o asociație care și-a asumat rolul de a transpune arhitectura în realitatea socială, de a construi orașe mai atrăgătoare, de a educa bunul gust civic. Prin... copiii actualei generații!

 +4
Copiii de azi vor construi orașele de mâine /De-a-arhitectura.ro
  |  

De-a arhitectura a fost inițial un grup de lucru, înființat în 2011 și devenit apoi asociație din 2013, pe măsură ce activitățile și parteneriatele s-au multiplicat. Au existat șase membre fondatoare, ele regăsindu-se astăzi într-o echipă de membri mult mai mare. Grupul De-a arhitectura a pornit din dorința de a-i educa astăzi pe copiii care mâine ne vor construi orașele. Principala activitate este de a dezvălui celor mici, pe mai multe categorii de vârstă, tainele arhitecturii, de a-i atrage spre frumos, de a le educa gustul și a le dezvolta creativitatea. O mare parte dintre arhitecții implicați în activitățile de educare a celor mici în spiritul arhitecturii corecte participă în mod voluntar, asumându-și aceeași misiune.

 +4 www.de-a-arhitectura.ro
Așadar, Asociația De-a arhitectura organizează în principal cursuri pentru cei mici, cursuri ce se desfășoară în școli, sub supravegherea educatorilor. Cursurile sunt menite să incite interesul celor mici, în funcție de categoria de vârstă din care fac parte. Spre exemplu, pentru copiii cu vârste între 3 și 6 ani se organizează atelierul Căsuța măr a viermișorului, atelier în care vor primi informații elementare de arhitectură și vor crea o căsuță într-un măr... pentru viermișori.

 +4 www.de-a-arhitectura.ro

 +4 www.de-a-arhitectura.ro

Copiii cu vârste între 6 și 9 ani au la dispoziție atelierul Turul lui Turtă-dulce prin cartier, numai bun pentru a descoperi conceptul de locuire colectivă. Cei cu vârste între 9 și 12 ani pot participa la atelierul De-a designul de mobilier urban, care îi va stimula să schimbe înfățișarea unui spațiu exterior creând obiecte de design.
Cursurile și atelierele sunt mai numeroase de atât, motiv pentru care vă invităm să alegeți modulul care vă interesează, în funcție de vârsta copilului, de AICI.


S-a inventat materialul care poate înlocui masa lemnoasă

Un material compozit inovator, care poate fi folosit pentru a înlocui lemnul în industria mobilei, dar și în alte domenii, a fost prezentat de curând în România. Reprezintă o invenție foarte nouă, menită a proteja pădurile împotriva tăierilor excesive.

  |  

Materialul compozit este o invenție 100% românească și a fost deja premiat în cadrul târgurilor de inventincă, care au fost organizate în acest an la Cluj și la Iași. Ideea îi aparține omului de afaceri Ioan Filip și a fost elaborată, sub coordonarea sa, de Departamentul de Cercetare – Dezvoltare al Grupului Taparo. Practic, inovația dezvoltată de echipa de cercetare a Grupului Taparo va avea ca rezultat reducerea tăierilor de păduri.


Materialul compozit, obținut dintr-un amestec de plante tehnice cu fibră textilă termoplastă, este ecologic, reutilizabil aproape 100% și asigură înlocuirea masei lemnoase, dar și obținerea de piese de mobilier cu forme care să permită un design creativ și care să țină pasul cu tendințele actuale.


Grupul Taparo este o afacere de familie, 100% românească, care include companiile Taparo, Eurocomfil Invest și 4Brands, specializate în producția de articole tapițate. Grupul Taparo este cel mai mare angajator din Țara Lăpușului, având peste 1.700 de angajați.


Smart Design Challenge – mobilă inspirată de servicii

Smart Design Challenge este o colaborare între Dizainăr și Orange, menită să provoace tinerilor creatori români idei de mobilare a casei dintre cele mai neobișnuite, adică produse smart de design, inspirate de servicii de telefonie mobilă. Au ajuns în finală câteva proiecte absolut inedite. Publicul este invitat să voteze câștigătorii, iar produsele vor fi expuse în 14 magazine Orange Shop între 4 și 22 septembrie.

 +7
Smart Design Challenge - finaliștii. O inițiativă lăudabilă, o colaborare Dizainâr și Orange
  |  

Vă prezentăm câteva dintre proiectele care ne-au impresionat pe noi, echipa Magmob, cel mai mult. Îi puteți vota aici.


Orange Mossy Lamp

 +7 MagMob Orange Mossy Lamp / Diana Butucariu
Designer – Diana Butucariu. Lampa reprezintă conexiunile rețelei Orange în serviciile de internet, telefonie mobilă și smart home. Materiale: gresie arsă și glazurată. Culoarea este reprezentativă pentru Orange. Lampa funcționează cu două becuri.


Take a break Soundbag

 +7 MagMob Take a break Soundbag / Sebastian Sinca
Designer – Sebastian Sinca. Trei fotolii simpatice și inteligente, inspirate chiar de mascotele Orange, Millidge și Doig. Sunt dotate cu accesorii smart. Te așezi pe fotoliul ce ia forma corpului și, cu ajutorul tehnologiei Bluetooth poți asculta muzică pe telefon, tabletă sau laptop. Difuzoarele sunt integrate fotoliului în zona spătarului.


Playdesk_Light/ Sound/ Charge

 +7 MagMob Playdesk_Light/ Sound/ Charge / Dragoș Dogaru
Designer – Dragoș Dogaru. Iată un set de birou, pe cât de estetic, pe atât de practic. Se compune din trei obiecte decorative, cu funcții binevenite: lampă LED multicoloră și dimabilă, controlată prin aplicație de telefon, încărcător wireless pentru telefon și tabletă, și boxă conectată prin Bluetooth.


SmartTAB

 +7 MagMob SmartTAB / Alexandru Păduraru și Alexandra Fratiman
Designer – Alexandru Păduraru și Alexandra Fratiman. Este ceea ce se cheamă taburetul viitorului, adică poți sta comod pe el, cu atât mai mult cu cât încorporează dispozitive electronice smart: miniunitate PC, router, boxă, videoproiector. Totul, la îndemână.


Next Gen Wifi

 +7 MagMob Next Gen Wifi / Arin Radian Avramescu
Designer – Arin Radian Avramescu. Next Gen WiFi propune o abordare nouă asupra unui obiect prezent în toate spațiile interioare: Routerul Wireless. Next Gen WiFi este o lampă ambientală cu router wireless încorporat, cu un design modern, minimalist și unic, aspecte ce îi oferă statutul de piesă de rezistență ca accent în orice spațiu interior.


NFChair

 +7 MagMob NFChair/Adriana Moraru și Adrian Azoiței
Designer – Adriana Moraru și Adrian Azoiței. Proiectul se adresează spațiilor office. Este vorba despre un scaun de birou cu mâner aparent simplu, dar care încorporează accesoriile destinate folosirii și încărcării telefonului. În acest fel, se mai eliberează puțin spațiu pe masa de lucru.


S-a lansat noul catalog Ikea

Joi, 17 august, Ikea a lansat cel mai nou catalog al său, promițând că până pe 7 septembrie acesta va ajunge în casele a peste 800.000 de români. Mai colorat, mai viu, mai practic și ușor de răsfoit – acesta este noul catalog Ikea 2018.

 

 +4
Mai mult timp pentru tine - deviza celui mai nou catalog Ikea, proaspăt lansat
  |  

Pornind de la copertă și până la produsele promovate sa poveștile din spatele stilului, catalogul Ikea 2018 este una dintre cele mai „interactive” ediții, fiind realizat pe baza unui amplu sondaj de opinie despre culorile preferate ale românilor, despre visurile legate de amenajare și despre funcționalitatea pe care o dau anumitor încăperi.

În centrul catalogului Ikea se află camera de zi ca spațiu de socializare, relaxare și chiar odihnă nocturnă. Cele 326 de pagini nu se limitează însă la livingul românilor, ci prezintă inclusiv 14 povești despre stilurile de amenajare interioară în funcție de activitățile zilnice, câteva ateliere românești în care se fabrică piese de mobilier Ikea, și o colecție de mobilă nou-nouță.

În ce privește produsele Ikea, vedetele catalogului Ikea 2018 sunt: canapeaua modulară VIMLE (pag. 10) care îți face mai ușoară misiunea organizării. Pătura TUVALI (pag. 6) care va păstra secretele serilor de iarnă cu multe povești, sau rama SKATTEBY (pag. 7) ce va depozita cele mai frumoase amintiri. Împreună cu Hay, una dintre cele mai cunoscute companii de design danez, IKEA prezintă 35 de produse noi cu design liniar și materiale de înaltă calitate în colecția YPPERLIG. Fiecare își poate exprima stilul propriu prin amenajarea casei și realizarea unui ambient spectaculos cu resurse limitate. Lampadarul ÅRSTID și abajurul NYMÖ (pag. 62) sunt doar câteva elemente de decor care pot face o cameră să strălucească fără eforturi. Iar camera de zi devine cu ușurință o scenă de teatru.
 +4 www.ikea.com/ro Socializează, se relaxează și dorm - asta fac românii zilnic în camera de zi
Prin acest catalog, ne dorim să îi încurajăm pe oameni să își facă mai mult timp pentru nevoile și visurile lor. Casele se schimbă pentru a face loc unor noi activități, obiceiuri și stiluri de viață, iar tema de anul acesta despre asta vorbește. „Mai mult timp pentru tine” înseamnă mai mult timp pentru pasiuni, sport, filme și seriale, prieteni, joacă pe covor, crescut plante, petreceri, aniversări, revelioane, somn în după-amiezile de weekend sau pur și simplu pentru a fi împreună fără vreo ocazie specială. Credem că această zonă a casei oferă foarte multe și abia așteptăm să descoperiți noul catalog în care camera de zi joacă un rol central, a declarat Daniela Stoican, PR Manager IKEA România.

 +4 www.ikea.com/ro Mobilier pentru living în funcție de activitățile fiecăruia

 +4 www.ikea.com/ro Camera de zi - spațiu de socializare pentru cei mai mulți dintre români


“Un nou trend de lifestyle” – produse de autor în… artă

Sunt originale, sunt unicat, uneori ni se par extravagante și cam scumpe. Dar produsele de autor din România scriu istorie. Au pornit de la zero și au ajuns zilele acestea să pătrundă într-un domeniu surpriză – cel al artei.

 +4
 MagMob
Foto: Daliana Iacobescu
  |  

Timp de două săptămâni, expoziţia “Un nou trend de lifestyle” curatoriată de Mihaela Ion, la Galeria Subterană din Timişoara, a putut fi vizitată de publicul larg. Bijuteriile realizate de Angela Ciobanu, tablourile lemn pe lemn create de Liliana Stoica şi mobilierul de esenţă tare gândit de Ciprian Manda au transformat Galeria Subterană într-un spaţiu de consum de cultură destinat unui nou trend de lifestyle, dedicat celor care apreciază produsele de autor.

Curatoarea Mihaela Ion declară “Produsele de autor, fie ele bijuterii, tablouri sau mobilier au spart bariera convenţionalului şi îşi au loc în galerii de artă, muzee şi spaţii special create consumului de industrie creativă şi cultură. Această expoziţia exact acest lucru a prezentat, că locul produselor de autor este în galerii de artă şi, pentru a fi expuse cu acest statut categoriilor de public au nevoie de un curator capabil să le panoteze corespunzător”.

Expoziţia a fost gândită ca un drum între lumini şi umbre, materiale şi tehnici vechi reinterpretate prin tehnici noi. Bijuteriile de lux create de Angela Ciobanu şi-au găsit locul în felinare, tablourile cu o cromatică vibrantă ale Lilianei Stoica s-au potrivit în cele cinci încăperi ale Galeriei Subterane, iar mobilierul realizat de Ciprian Manda a prezentat o alternativă pentru scaunele, taburetele şi poliţele banale.  

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

Publicul a fost fascinat de expoziţie şi de conceptul curatorial, fapt demonstrat şi de multele texte realizate în cartea expoziţiei. Proiectul “Un nou trend de lifestyle” susţine producţia de produse 100% româneşti, uneori de inspiraţie din patrimoniul tradiţional autohton, cu promovarea conceptelor propuse de artiştii expozanţi: Liliana Stoica, Ciprian Manda şi Angela Ciobanu. Momentul ales pentru această expoziţie este de asemenea foarte important, actulamente suntem în faţa unei tendinţe generale pentru deschiderea către noi pieţe emergente de artă şi design, a descoperirii unor noi valori naţionale şi adoptarea produselor de autor ca  bunuri de natură (inter)naţională.  

Avantajul acestui proiect: este organizat creat de Asociaţia Atelierul de Creaţie (www.revista-atelierul.ro), asociaţie  cu experienţă în domeniu, de peste 7 ani, care promovează în mod constant industria creativă şi cultură românească la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.