IKEA a lansat catalogul 2019!

Astăzi, 27 august, IKEA a lansat noul său catalog, într-o atmosferă cu adevărat aniversară: în librăria Cărturești Carusel, de pe Lipscani – adică printre mii de cărți. Catalogul anului 2019 e cu totul special, atât din punct de vedere aniversar, cât și al conținutului inspirat din nevoile de zi cu zi ale oamenilor.

 +5
Noul catalog IKEA s-a lansat în Centrul Vechi al Capitalei
  |  

Două motive au stat la baza deciziei de a lansa catalogul IKEA într-un spațiu specific cărții: tirajul foarte mare, care transformă acest produs într-un cert bestseller. Adică 800.000 de exemplare distribuite în București și împrejurimi. Al doilea motiv: IKEA împlinește 75 de ani de existență. Știați că a începuturile IKEA au stat sub auspiciile unei mici afaceri cu produse mărunte de birotică?


La catalogul IKEA lucrează uneori și câte 150 de oameni. Se tipărește numai pe hârtie certificată 100% FSC. Actuala ediție are peste 100 de pagini, prezentând mobilă variată -  de la camere simple până la case complete. Amenajările reflectă nevoile actuale ale oamenilor, așa cum reies ele din studii realizate de IKEA la nivel global.

 +5 MagMob
Lait-motivul sărbătorește diversitatea stilurilor de viață. Degeaba un produs este frumos, dacă nu este și funcțional.
Sunt 7 case cu 7 stiluri diferite cu ilustrează aceste stiluri de viață. Albul este culoarea predominantă. Provocarea: spații restrânse ca suprafață, invers proporțional cu numărul membrilor familiei. Noul catalog IKEA a luat cazuri reale de familii din întreaga lume și a căutat să le răspundă tuturor nevoilor de activitate, depozitare și atmosferă. Cel mai „dificil” caz: o familie formată din șase membri.

 +5 MagMob +5 MagMob +5 MagMob
Colecțiile anului viitor:
GRATULERA – cele mai iubite piese de mobilier din istoria companiei, piese din anii 50 ai secolului.
FOREMAN – accesorii maximaliste, ce trezesc emoții
LURD – una dintre cele mai așteptate colecții IKEA, dedicată animalelor de companie, câini și pisici.
LUSTIG – colecție despre jocul fără reguli, jucăriile se pot folosi la nesfârșit, neavând un început, nici un sfârșit.
Distribuția catalogului IKEA 2019 începe mâine și se încheie pe 21 septembrie în București.
 


75 de ani de IKEA într-o colecție istorică: GRATULERA

Cu 75 de ani în urmă Ingvar Kamprad înființa IKEA. Pentru a marca acest moment, IKEA prezintă colecția specială GRATULERA, care include cele mai iubite piese de mobilier din istoria companiei. GRATULERA va fi lansată în trei etape, în perioada de vară - toamnă a acestui an. Primele produse din colecția GRATULERA sunt deja disponibile în magazinul IKEA Băneasa.

 +3
GRATULERA - o colecție aniversară, inspirată de preferințele clienților/IKEA.ro
  |  

IKEA a creat mobilier în multe stiluri diferite de-a lungul timpului. Aniversarea a 75 de ani este despre celebrarea și reamintirea trecutului, dar și despre a le mulțumi clienților. Astfel, produsele preferate ale clienților din ultimii 75 de ani vor fi din nou disponibile în magazinele IKEA.

„Am simțit o nevoie puternică de a împărtăși și a sărbători istoria și moștenirea noastră, marcând în același timp modul în care au variat stilurile și designul IKEA din ultimii 75 de ani,” declară Karin Gustavsson, Creative leader, IKEA of Sweden.

Colecția GRATULERA va fi lansată în trei etape în magazinele IKEA, până la finalul anului 2018.
 +3 www.IKEA.ro
Prima parte a colecției ne va aminti de anii '50 și '60, de perioada în care tonurile întunecate și lemnul erau în tendințe, de vremea în care IKEA era un comerciant convențional de mobilier scandinav. Cea de-a doua parte a colecției este dedicată anilor '70 și '80, perioadă în care IKEA a început să experimenteze noi metode de producție, iar colecțiile erau caracterizate de culori puternice și jucăușe, precum și de texturi vibrante. A treia și ultima parte a colecției este o reamintire a sfârșitului secolului al XX-lea și începutul secolului XXI-lea, o perioadă în care IKEA a revenit la clasica tradiție scandinavă și la mobilierul din lemn deschis la culoare.


Colecția GRATULERA va include fotolii, mese, corpuri de iluminat și textile în variante diferite. Scaunul modern EKENÄSET, covorul FÄRGSTARK și scaunul BJURÅN sunt câteva dintre produsele reprezentative pentru această colecție.
 
Numeroase produse din colecție au fost păstrate exact așa cum au fost lansate pentru prima dată - designul original nu a fost modificat, în timp ce doar câteva piese de mobilier au fost actualizate cu nume, culori, funcții și materiale noi - pentru a satisface cerințele producției de astăzi și un stil de viață modern.
 +3 www.IKEA.ro
Prima parte a colecției GRATULERA, dedicată anilor 50 și 60 din secolul al XX-lea, va fi disponibilă în magazinul IKEA Băneasa începând cu luna august 2018, iar următoarele două game ale acestei colecții „istorice” urmează să fie lansate în octombrie și decembrie.


iSaloni Milano 2018 – parada accesoriilor decorative

iSaloni Milano reprezintă unul dintre evenimentele cele mai prestigioase pe plan internațional în domeniul producătorilor de mobilier și accesorii. Milano reprezintă patra modei, a eleganței și luxului nu doar în ce privește moda vestimentară, ci și a mobilierului de toate felurile – indoor și outdoor.

 +4
iSaloni Milano 2018 - un show al eleganței interioarelor/Salonemilano.it
  |  

Ne concentrăm în acest material asupra accesoriilor textile și decorative care au defilat pe catwalk-ul iSaloni Milano 2018, pentru că este domeniul în care creativitatea se exprimă cel mai liber. Am ales deci trei producători care să vă placă.
Dragon Fly by Rugs Society

 +4 www.salonemilano.it Rugs Society
Rugs Society a prezentat anul acesta la iSaloni o colecție denumită Dragon Fly, accentul vizând modelul textil și nu produsul. Dragonul zburător a fost motivul acestei colecții, iar variantele cromatice se folosesc atât pentru imprimarea covoarelor, cât și pentru tapițarea pieselor de mic mobilier. Oricare dintre cele două variante ai alege, motivul Dragon Fly scoate încăperea din anonimat. Stilul este modern, abstract.


Grădina de porțelan by Mezzaluna

 +4 www.salonemilano.it Mezzaluna
Conceptul Mezzaluna este același an de la an la iSaloni, dar produsele sunt mereu altele. Accesorii decorative pentru case extravagante ar fi conceptul acestui producător ce reprezintă cu succes noțiunile de eleganță și lux tipice stilului italian. Ceramica este din cel mai fin porțelan, picturile sunt executate manual, iar tablourile sunt realizate dintr-o combinație de aur și vopsele personalizate în funcție de nevoile clientului.


Decoruri aurite de BB Galleria +4 www.salonemilano.it BBGalleria
Acest producător de decoruri pictate creează mai mult decât picturi. O întreagă echipă de artiști lucrează la un astfel de accesoriu mural – dulgheri, sculptori și pictori. Rama este din lemn rafinat, iar placarea cu aur se face manual, printr-un proces de aurire a apei.
 


Culorile capătă textură și dimensiune în cadrul expoziției Haptic Perception

Joi, 28 iunie 2018, de la ora 18:00, la Galeria Horațiu Mălăele are loc vernisajul expoziției Haptic Perception a artistei Cornelia Petrea, curatoriată de Mihaela Ion. Spațiul Galeriei Horațiu Mălăele (str. Smârdan, nr. 37, București) este potrivit pentru lucrările într-o cromatică caldă a Cornelia Petrea, iar Mihaela Ion propune un concept curatorial capabil să transpună vizitatorii într-un cadru cultural ce inspiră simțul tactil.

  |  

Expoziția poate fi vizitată până pe 12 iulie 2018 și, pe parcursul panotării evenimentului, duo-ul artist - curator va propune întâlniri cu publicul interesat.


Mihaela Ion, curatoarea expoziției Haptic Perception menționează: „Evenimentul se va desfășura într-un spațiu destinat consumului de cultură, un spațiu monocrom capabil să prezinte corespunzător lucrările artistei. Fiecare lucrare a Corneliei Petrea redă prin cromatică un alt aspect al unei percepții posibil tactile, de aici și numele expoziției Haptic Perception. Tablourile sale inspiră o anumită textură pentru fiecare culoare.”


Cornelia Petrea este un caz insolit de artistă care, fără un parcurs educațional în domeniul artei, reușește să expună și să vândă lucrările sale în Statele Unite ale Americii, Canada și țări din Europa, cea mai recentă expoziție la care a participat având loc în Monaco. Artista folosește acrilicele și tehnica de mixed media într-un joc artistic definit de spontaneitate, emoție și energie, joc în urma căruia rezultă picturi care atrag toate privirile. Cornelia Petrea își definește lucrările ca fiind medii vizuale care transpun o lume aflată între vis și aievea, realitate și imaginație artistică, transcendent și imanent.


„Fiecare lucrare prezintă un nou aspect al unei posibile realități, și de multe ori aceste lumi imaginate au nevoie de o pânză mai amplă, multe dintre creațiile sale fiind diptice sau triptice. Picturile sale nu au nevoie de o ramă, acestea își definesc perimetrul convențional prin culorile care se continuă natural și pe marginile sașiului”, afirmă Mihaela Ion, curatoarea expoziției.


Expoziția Haptic Perception se desfășoară în centrul vechi al Bucureștiului – Galeria Horațiu Mălăele – atrăgând astfel un nou public neemancipat din punct de vedere artistic. Evenimentul reprezintă prima expoziție personală a artistei, iar intrarea este liberă.


Cornelia Petrea, artistă ce lucrează și locuiește în București, are capacitatea nativă a de putea reda în lucrările sale o anumită percepție tactilă, de a transpune un univers paralel cu realitatea, un univers ce este relevat publicului prin alegerea numelui lucrării.


Mihaela Ion, manager cultural și curatoare din București,  are o experiență de peste 12 ani în domeniul vizual; ea a fondat proiectele Revista Atelierul și Noaptea albă a creatorilor și designerilor de produs, destinate promovării industriilor creative și culturale naționale și internaționale. Din 2018, este lector universitar în domeniul tranzacțiilor operelor de artă, și din 2016 co-organizează conferințele de Design de la Ambient Expo și BIFE SIM. S-a specializat în domeniul artei contemporane și a managementului cultural în Franța (Paris, 2017) și Marea Britanie (Londra, 2012).  Mihaela crede că arta și mai ales arta contemporană trebuie să se prezinte ea direct publicului larg, de aceea selectează spații neconvenționale pentru proiectele sale curatoriale: galerii de artă insolite, foaiere de clădiri de birouri, ateliere de artist.


 


One Open Night pentru vizitatori nocturni, dornici de artă

Revista Atelierul a organizat pe 19 mai, One Open Night la Deco-Box, eveniment conex Nopții Muzeelor. Proiectul inițiat de Mihaela Ion și realizat în atelierul Lilianei Stoica, fondatoarea Deco-Box, a atras un public vast, de la pasionați de industriile creative și culturale românești, la persoane vecine cu atelierul artistei, locuitori ai cartierului Crângași.

 +6
One Open Night cu Liliana Stoica și Mihaela Ion/Revista Atelierul
  |  

Evenimentul a fost de două ori unul insolit, în primul rând fiind singurul care s-a desfășurat într-un cartier din București mai îndepărtat de atmosfera din centru.

 +6 Revista Atelierul
Apoi, un alt proiect realizat de Liliana Stoica alături de dr. chimist Rodica Mariana Ion a primit medalia de aur la cea de-a zecea ediție EUROINVENT, pentru soluția Agent de mătuire pentru vopselele acrilice, ce permite ca gradul de strălucire excesivă a vopselurilor acrilice solubile în apă să fie diminuat și să se reducă în acest fel nivelul de degradare a picturilor lucioase prin expunere la radiațiile luminoase. Astfel, mediul științific românesc a demonstrat că este capabil să realizeze produse necesare designerilor de produs. Acest nou patent va fi implementat de artistă in viitoarele sale creații.   

 +6 Revista Atelierul
Mihaela Ion, curatoarea și inițiatoarea evenimentului afirmă: „Este extraordinar modul în care industriile creative și științifice românești găsesc calea de a colabora. Proiectul câștigător la EuroInvent se va transforma într-un patent OSIM pe care designerii de produs îl vor putea folosi, și astfel industria creativă românească va deveni vandabilă. De asemenea, menționez că proiectul One Open Night desfășurat pe 19 mai, în spațiul de lucru al Lilianei Stoica, m-a făcut să conștientizez necesitatea unor proiecte în comunitățile mici și mijlocii din cartierele bucureștene. Un număr impresionant de vizitatori – locatari din Crângași au venit la singurul eveniment desfășurat în cartierul lor, One Open Night.”

 +6 Revista Atelierul

 +6 Revista Atelierul
One Open Night era prevăzut să se încheie la ora 24:00, însă numărul constant de vizitatori a făcut ca evenimentul să dureze până dimineața în zori. Proiectul One Open Night a fost unul în care atelierul artistei Lilianei Stoica a fost deschis tuturor ce au vrut să vadă cum arată spațiul de lucru al unui designer român care vinde la nivel internațional.  Mihaela Ion ecplicî: „Întotdeauna este greu ca publicul și creatorul să discute, mereu există o reținere din ambele părți de a discuta liber, iar acest eveniment a încercat să spargă această barieră. Perimetrul convențional propus de atelierul Lilianei a devenit un spațiu deschis, un spațiu neîncăpător uneori, pentru discuții ample.”

 +6 Revista Atelierul
Peste 100 de persoane au trecut pragul atelierului pentru a discuta cu Mihaela Ion și Liliana Stoica despre modul în care designul de produs se dezvoltă în România și sparge bariera artei contemporane.
Proiectul a fost realizat de Revista Atelierul, în cadrul Nopții Muzeelor.
Echipa de proiect: Mihaela Ion, Stefan Balea, Anca Spiridon.