IKEA lansează colecția OSYNLIG

IKEA explorează Design-ul Invizibil prin colaborarea cu unul dintre cei mai buni profesioniști din lumea parfumurilor, Ben Gorham de la Byredo. Conceptul colecției reflectă un nou criteriu al stării de bine de acasă: mirosul.

 +3
OSYNLIG sau un nou concept IKEA: designul invizibil  
  |  

Ideea care stă la baza colaborării dintre IKEA și Ben Gorham este aceea că nu doar aspectul casei tale influențează starea de spirit, rezultatul fiind OSYNLIG, și anume o colecție de 13 lumânări parfumate care provoacă amintiri și care sporesc experiența momentelor de acasă.

Mirosurile declanșează amintiri, având un efect puternic asupra stării de spirit și a emoțiilor. Mirosul de scorțișoară te poate face să simți entuziasmul din preajma Crăciunului. Mirosul pinilor și al focurilor de tabără trezește amintirea unei veri memorabile. O mireasmă de rufe curate s-ar putea să te ducă cu gândul la casa părinților. Conform raportului IKEA Life at Home, oamenii fac o strânsă legătură între modul în care percep mirosul și sentimentul de acasă. +3 www.IKEA.ro

Astfel de informații au inspirat colaborarea dintre IKEA și Ben Gorham, fondatorul casei de modă și parfumuri de lux Byredo. Compania oferă o gamă de parfumuri exclusive, atât pentru uz personal, pe piele, cât și pentru case. Lumânările parfumate și parfumurile Byredo au fost dezvoltate cu o abordare subtilă, folosind o compoziție simplă din materii prime de cea mai înaltă calitate. Împreună cu Ben Gorham, IKEA a explorat modul în care poate folosi puterea parfumurilor pentru a crea un design invizibil și pentru a îmbunătăți viața de acasă.

OSYNLIG (în suedeză: „invizibil”) este o colecție de 13 lumânări parfumate care sunt create pentru a provoca o gamă largă de emoții – de la nostalgie pentru lucrurile pe care le-ai făcut în trecut, la visurile despre lucrurile pe care le-ai putea face – și, mai presus de toate, la intensificarea experienței de a te simți acasă.

Cu scopul de a realiza o colecție accesibilă pentru majoritatea persoanelor, au fost concepute 13 parfumuri împărțite în trei baze – florale, lemnoase și proaspete. Cu o selecție atât de largă, există un parfum potrivit pentru fiecare. Poți să te îndrăgostești de unul dintre parfumurile din colecție sau să le combini. Colecția va fi disponibilă în magazinele din România de la începutul lunii noiembrie 2020.

Prin această colecție, IKEA dorește să popularizeze parfumul, transformându-l într-un lux accesibil oricui, la prețuri reduse, care pornesc de la 24.9 lei.  +3 www.IKEA.ro


Licitații pentru salvarea Nod makerspace

Nod makerspace a fost deschis în anul 2015 sub forma unui „loc de joacă” pentru creativi, cel mai mare atelier de producție. În scurt timp a devenit „the best coworking space”,  oferind creativilor acces la echipamente și unelte de lucru. Spațiul este acum în pericol.

 +4
Spațiul de joacă al creativilor, în pericol/Makerspaceshop.ro
  |  

În condițiile pandemiei de COVID-19, Nod makerspace a avut mult de suferit. Spațiul riscă să fie închis, iar ajutorul nu poate veni decât de la fiecare dintre noi. „100 pentru Nod” este numele campaniei de salvare a Nod makerspace, o campanie în cadrul căreia o sută de designeri și creativi oferă spre licitare produse și servicii.

În perioada 13 octombrie-31 octombrie vor avea loc licitații săptămânale în cadrul cărora pot fi achiziționate piese de mobilier, produse de design și chiar servicii în industriile creative; toate acestea sunt oferite de designerii care au folosit deja Nod makerspace de-a lungul celor cinci ani de existență. Vor fi organizate între 5 și 7 licitații în fiecare săptămână, iar veniturile vor fi folosite pentru redresarea și dezvoltarea Nod makerspace. +4 www.makershop.ro

Tamina Lolev, co-fondator Nod makerspace: „100 de oameni și-au unit forțele și și-au pus la licitație produsele și serviciile pentru ca Nod să continue să fie locul de întâlnire și de sprijin pentru industriile creative.” +4 www.makershop.ro

Florin Cobuz, co-fondator Nod makerspace: „Credem că aceasta nu este doar o licitație pentru viitorul Nodului. Este un test de solidaritate cu industriile creative. Licităm viitorul creatorilor locali și, deși trăim vremuri complicate, avem încredere în solidaritate și în puterea lui ÎMPREUNĂ!” +4 www.makershop.ro

Despre Nod makerspace
În cinci ani, Nod makerspace a devenit locul de joacă al arhitecților, artiștilor, inginerilor care construiesc obiecte de design - de la aeroplane, la lămpi, la viziere și mânere speciale pentru protecție antiCOVID-19, locul unde se nasc inițiative civice pentru oraș și spațiul de coworking care a primit distincția de cel mai bun spațiu de muncă din partea Central European Startup Awards, patru ani la rând. Găzduiește în jur de 40 de start-up-uri și aproape 100 de antreprenori și freelanceri, printre care specialiști PR & comunicare, branding, graphic designers, electroniști, ingineri IT, artiști, makeri „de toate felurile”.
Campania 100 pentru Nod susține comunitatea creativă locală, meșteșugul, designul de produs, atelierele, producătorii și antreprenorii.


Kika devine XXXLutz

E oficial! Kika devine magazin XXXLutz, iar cu această ocazie o mare parte din colecțiile de mobilier, și nu numai, sunt disponibile zilele acestea cu reduceri mari de preț. Campania de reduceri e anunțată de Kika sub formula XXXL Mega Sale.

 +3
Kika devine XXXLutz!
  |  

Lanțul de magazine Kika a fost cumpărat încă din 2019 de retailer-ul XXXLutz, prezent și el în țara noastră prin magazinul Momax din Timișoara. Urmează ca cele două magazine Kika din București, showroom-ul din cartierul Militari și cel din bulevardul Theodor Pallady, să fie supuse unei etape de rebranding și lansate ca magazine XXXLutz. Vânzarea online a fost deja oprită din data de 8 octombrie, urmând ca magazinul online să fie redeschis în perioada următoare. +3 www.kika.ro +3 www.kika.ro

Până atunci, Kika anunță mari reduceri de preț la colecțiile aflate în cele două magazine, în limita stocului disponibil, evident. Fanii stilului de amenajare scandinav pot cumpăra colecții pentru living, dormitor și biroul de acasă cu reduceri de preț de până la 30%. E vorba despre seturi de mobilier multimedia, seturi de mobilă pentru baie, bucătării sau seturi de măsuțe cafea. Reducerile se aplică mobilierului pentru copii, dar și mobilierului pentru dormitoare matrimoniale, în special paturi tapițate și corpuri de tip dressing.
Sub marca XXXLutz, actualele magazine Kika urmează să pună la dispoziția clienților mobilă și accesorii pentru casă de tip premium, concurând direct brandul IKEA.


Programul Creative Night Talk în luna octombrie

Conferințele Creative Night Talks continuă și în luna octombrie. Proiectul implementat de Revista Atelierul este moderat de Mihaela Ion, în fiecare joi seara între orele 21:00 și 22:00. Conferințele se transmit pe pagina de Facebook Revista Atelierul. Sunt deja programate întâlnirile lunii octombrie.

 +5
Seria conferințelor Creative Night Talk continuă!
  |  

Prima conferință Creative Night Talks a lunii octombrie este programată pentru 8 octombrie, invitată Carmen Dumitrescu, conferenţiar universitar doctor la Universitatea de Arhitectură Ion Mincu. Următoarea joi,  pe 15 octombrie, ne întâlnim cu Ana Tudora – creator de produs; conferința din 22 octombrie este dedicată  arhitecturii din România, ca invitat fiind arhitect Matius Ichim. În fine, ultima joi a lunii octombrie, pe 29 octombrie, este programat un dialog despre bijuterie internaționale cu Anca Negescu.

 +5 www.revista-atelierul.ro +5 www.revista-atelierul.ro +5 www.revista-atelierul.ro +5 www.revista-atelierul.ro

Conferinţele online Creative Night Talks propun o abordare multidisciplinară a ceea ce devine un ghid de noi bune practici în domeniul creativ şi cel conex. Speakerii sunt invitaţi să ne vorbească direct din atelierul lor sau din birou, pentru a transmite acel sentiment de familiaritate cu care suntem obişnuiti în această perioadă de pandemie cu COVID-19.

S-a decis ca aceste conferințe Creative Night Talks să se desfășoare online tocmai pentru a facilita accesul categoriilor de public ce locuiesc în afara centrelor urbanistice,  categorii de public care, în condițiile pandemiei, nu ar putea beneficia de astfel de întâlniri cu speakeri cu know-how pluridisciplinar. Orice persoană cu o conexiune la internet poate vedea în timp real pe pagina de Facebook Revista Atelierul aceste conferinţe sau le poate urmări ulterior.
Înregistrările precedente din cadrul Creative Night Talks sunt disponibile:
– pe www.revista-atelierul.ro
– pe contul Revistei Atelierul de youtube
– pagina Revista Atelierul de Facebook

 „Vizibilitatea de care se bucură aceste conferinţe ne face să gândim proiectul şi la nivel internaţional, astfel că în următoarele luni vom avea invitaţi din afara țării. Conferinţele Creative Night Talks au devenit definitorii pentru fiecare joi seara, când transmitem publicului nostru detalii pertinente despre industriile creative şi culturale. Suntem încântați să avem speakeri din domenii diferite - de la arhitecți (Matius Ichim) sau profesori universitari (conf. univ. dr. Carmen Dumitrescu) la creativi care şi-au descoperit pasiunea după ce au activat în alte domenii (Anca Negescu, Ana Tudora). Fiecare speaker din luna octombrie vine cu o poveste de business, cu o poveste de rebranding personal şi cu un know-how competent”, a declarat Mihaela Ion.

Pe lângă proiectul Creative Night Talks, din 22 octombrie 2020 Revista Atelierul propune proiectul Şcoala Atelierul online pentru Antreprenori Creativi, proiect online destinat celor care doresc să înceapă o afacere creativă sau care vor să schimbe anumite aspect din businessul lor creativ. Punem accentul atât pe partea creativă, cât şi pe cea antreprenorială, oferind informaţii despre: cum să-ți descoperi inspirația și stilul personal, de la concept la colecție; creativitate versus plagiat, reproducere şi recontextualizare, designul de produs între hobby și afacere, cum să-ți creezi un brand, tehnici de promovare a produselor de autor, business modeling: cheltuieli versus profit; branding și rebranding, customer care. Detalii despre Scoala Atelierul online pentru Antreprenori Creativi, pe www.revista-atelierul.ro

Creative Night Talks este un proiect de digitalizare a unei arhive colective a creativilor în perioada pandemiei de COVID – 19, este o arhivă contemporană în plină desfăşurare. De peste 10 ani, Revista Atelierul și-a creat o reputație națională și internaţională, implementând proiecte diverse în parteneriat cu instituţii şi artişti din domeniu. Începând cu anul 2010, Revista Atelierul este un promotor activ al industriilor creative naţionale şi internaţionale cu un public de peste 9 milioane de vizitatori ai site-ului www.revista-atelierul.ro


Descoperă identitatea județului tău!

În cadrul unui proiect absolut inedit pentru România, fiecare dintre cele 42 de județe ale României beneficiază de un steag menit să-i exprime identitatea. Este vorba despre un proiect de design organizat de Asociația Local Design Circle.

 +5
42 de steaguri pentru 42 de județe - în cadrul RDW 2020
  |  

Pregătirile acestui proiect au început încă din luna iulie a anului în curs sub denumirea RO42 – forme locale, urmând ca forma finală să fie expusă odată cu celebrul eveniment Romanian Design Week. Pe scurt este vorba despre o provocare lansată designerilor din întreaga țară: să surprindă în designul imprimat pe un steag întreaga identitate a județului de baștină.

„A fost nevoie de realizarea unui index cu poziționarea pe hartă a designerilor sau artiștilor locali și verificarea disponibilității acestora pentru participarea în proiect. Unde nu a fost posibilă asocierea unui județ cu un participant care să fie chiar din acel județ, au fost contactați cei care s-au născut, dar au plecat din județul natal, care s-au mutat ulterior în județul respectiv sau care au o conexiune cu acel județ, precum casa bunicilor”, se arată în comunicatul de presă al Asociației Local Design Circle.
Steagurile realizate pentru cele 42 de județe ale României au făcut obiectul unei expoziții realizate pe gardul Muzeului de Național de Artă al României din Calea Victoriei, expoziție pe care bucureștenii o pot vedea în perioada 12-26 septembrie. +5 Local Design Circle

Evenimentul organizat de Local Design Circle se află la cea de-a doua ediție. „În cadrul primului eveniment Local Design Circle, în 2019, am luat pulsul comunității de design din București printr-o serie de întrebări la care am colectat un total de aproape 3000 de răspunsuri. Anul acesta ne-am dorit să creăm un cadru comun pentru comunitatea din întreaga țară”, a declarat  Andrei Grosu, membru fondator al Local Design Circle.

Ediția 2020 a propus participanților să construiască imagini de identitate locală pe baza formelor geometrice primare: cerc, pătrat, triunghi, dar cu posibilitatea de a crea și alte forme prin intersecții, suprapuneri sau redimensionări. Aceștia au realizat lucrările prin reinterpretări ale steagurilor existente sau creații originale.

„Cred ca este un proiect care merită dus mai departe, în această căutare a designerilor foarte buni de peste tot din România, în aceasta încercare de a-i aduce în jurul unei unice teme, o temă care are și darul de a crea emoție, conversație, poate și acțiune”, este de părere Andrei Borțun, organizator Romanian Design Week.

Printre participanți au fost designeri sau artiști cu experiență, dar și tineri studenți ai universităților de arte din țară. +5 Local Design Circle Identiate locală pentru Municipiul București  +5 Local Design Circle Identitatea locală a județului Mureș  +5 Local Design Circle Identitatea județului Tulcea