Vargas Corner: mobilier handmade din lemn masiv transilvănean

Doi tineri ambițioși din Brașov s-au lansat cu doar un an în urmă în marea industrie a producătorilor de mobilă din România. Au pornit la drum împinși de un hobby, dar creează deja piese de mobilă atât de originale, încât au atras atenția redactorului Magmob.

 +6
Mobilă nouă din lemn vechi/Vargas Corner
  |  

E vorba despre Francisc și Iulia care împreună dețin atelierul Vargas Corner; produsele sunt comercializate într-un magazin din Brașov. Despre povestea lor, surse de inspirație și stilul care îi reprezintă am stat de vorbă chiar cu ei.

De ce tocmai această meserie?
Vargas Corner este un proiect de suflet, început în noiembrie 2019, mai mult ca hobby decât ca meserie. Francisc a fost mereu pasionat de obiectele de design, care să fie puse în evidență de lemnul masiv. De ce această meserie? Din cauza libertății de a crea lucruri care să-ți poarte amprenta.

Aveți studii, experiență în producerea de piese de mobilier și accesorii pentru acasă?
Credem că simțul artistic se dobândește prin multă autoeducare și muncă, precum și prin îmbunătățirea constantă a tehnicilor de lucru. Francisc are studii în domeniul Design-ului de mobilier, precum și studii de Silvicultură. Ambele specializări l-au ajutat să îmbine fericit partea creativă, conceptul din spate, cu alegerea lemnului potrivit. +6 Vargas Corner

Cum v-a venit ideea de a porni această afacere și cât de greu a fost?
Ideea de a începe o afacere mică cu produse de design din lemn masiv a fost spontană și s-a concentrat pe dorința noastră de a crea produse ieșite din tipare. Piesele noastre fiind de nișă, se adresează unui public destul de restrâns, deci putem afirma că nu a fost și nu este tocmai ușor nici în momentul actual. Cu toate acestea, suntem foarte optimiști și fericiți că putem face lucruri care ne aduc satisfacție.

De ce stilul minimalist – am văzut că cele mai multe dintre produsele Vargas Corner sunt create în acest stil.
Într-adevăr, majoritatea pieselor de mobilă Vargas Corner sunt create în stilul minimalist, fiind de fapt, stilul care ne inspiră cel mai mult. Ne plac simplitatea, armonia și echilibrul regăsite în stilul minimalist, scandinav. De cele mai multe ori, credem că simplitatea pune în evidență cel mai bine detaliile.

Sursa de inspirație a pieselor create până acum.
Sursa principală de inspirație pentru piesele noastre de mobilă este estetica lemnului, bazându-ne foarte mult pe desenul natural al acestuia, forma lui naturală și așa-numitele „defecte”. De asemenea, ca stil preferat este stilul minimalist, iar artiștii care ne inspiră sunt cei de la Noden. +6 Vargas Corner

Cât durează să produceți o piesă de mobilier?
Durata de execuție a produselor diferă în funcție de mai mulți factori, însă în medie aceasta este de 2-4 săptămâni în atelierul Vargas Corner.

Cum alegeți și de unde procurați lemnul? Unde anume aveți atelierul?
Produsele Vargas Corner sunt realizate exclusiv din lemn masiv, păstrând cu admirație orice detaliu deosebit al lemnului. „Defectele” lemnului sunt de fapt exact punctul de atracție al produsului.  Prin produsele realizate punem în evidență unicitatea bucății de lemn cu care lucrăm, motiv pentru care majoritatea pieselor Vargas Corner sunt unicat.
Lemnul folosit de noi este procurat din surse proprii, de la distribuitorii de lemn sau lemn salvat de la foc, din construcții vechi.
Atelierul Vargas Corner este localizat în Brașov.   +6 Vargas Corner

Creați și la comandă mobilier sau preferați să vindeți exclusiv creațiile proprii?
Până la momentul actual, am vândut exclusiv creațiile proprii, însă suntem deschiși și la ideea de mobilier la comandă, atâta timp cât se încadrează în stilul nostru conceptual. Produsele Vargas Corner se pot achiziționa atât de la noi, cât și dintr-un magazin din Brașov.

Planuri de viitor?
Planul nostru de viitor este să punem în evidență cât mai multe locuințe cu ajutorul pieselor de mobilier Vargas Corner.  +6 Vargas Corner +6 Vargas Corner


IKEA lansează colecția OSYNLIG

IKEA explorează Design-ul Invizibil prin colaborarea cu unul dintre cei mai buni profesioniști din lumea parfumurilor, Ben Gorham de la Byredo. Conceptul colecției reflectă un nou criteriu al stării de bine de acasă: mirosul.

 +3
OSYNLIG sau un nou concept IKEA: designul invizibil  
  |  

Ideea care stă la baza colaborării dintre IKEA și Ben Gorham este aceea că nu doar aspectul casei tale influențează starea de spirit, rezultatul fiind OSYNLIG, și anume o colecție de 13 lumânări parfumate care provoacă amintiri și care sporesc experiența momentelor de acasă.

Mirosurile declanșează amintiri, având un efect puternic asupra stării de spirit și a emoțiilor. Mirosul de scorțișoară te poate face să simți entuziasmul din preajma Crăciunului. Mirosul pinilor și al focurilor de tabără trezește amintirea unei veri memorabile. O mireasmă de rufe curate s-ar putea să te ducă cu gândul la casa părinților. Conform raportului IKEA Life at Home, oamenii fac o strânsă legătură între modul în care percep mirosul și sentimentul de acasă. +3 www.IKEA.ro

Astfel de informații au inspirat colaborarea dintre IKEA și Ben Gorham, fondatorul casei de modă și parfumuri de lux Byredo. Compania oferă o gamă de parfumuri exclusive, atât pentru uz personal, pe piele, cât și pentru case. Lumânările parfumate și parfumurile Byredo au fost dezvoltate cu o abordare subtilă, folosind o compoziție simplă din materii prime de cea mai înaltă calitate. Împreună cu Ben Gorham, IKEA a explorat modul în care poate folosi puterea parfumurilor pentru a crea un design invizibil și pentru a îmbunătăți viața de acasă.

OSYNLIG (în suedeză: „invizibil”) este o colecție de 13 lumânări parfumate care sunt create pentru a provoca o gamă largă de emoții – de la nostalgie pentru lucrurile pe care le-ai făcut în trecut, la visurile despre lucrurile pe care le-ai putea face – și, mai presus de toate, la intensificarea experienței de a te simți acasă.

Cu scopul de a realiza o colecție accesibilă pentru majoritatea persoanelor, au fost concepute 13 parfumuri împărțite în trei baze – florale, lemnoase și proaspete. Cu o selecție atât de largă, există un parfum potrivit pentru fiecare. Poți să te îndrăgostești de unul dintre parfumurile din colecție sau să le combini. Colecția va fi disponibilă în magazinele din România de la începutul lunii noiembrie 2020.

Prin această colecție, IKEA dorește să popularizeze parfumul, transformându-l într-un lux accesibil oricui, la prețuri reduse, care pornesc de la 24.9 lei.  +3 www.IKEA.ro


Licitații pentru salvarea Nod makerspace

Nod makerspace a fost deschis în anul 2015 sub forma unui „loc de joacă” pentru creativi, cel mai mare atelier de producție. În scurt timp a devenit „the best coworking space”,  oferind creativilor acces la echipamente și unelte de lucru. Spațiul este acum în pericol.

 +4
Spațiul de joacă al creativilor, în pericol/Makerspaceshop.ro
  |  

În condițiile pandemiei de COVID-19, Nod makerspace a avut mult de suferit. Spațiul riscă să fie închis, iar ajutorul nu poate veni decât de la fiecare dintre noi. „100 pentru Nod” este numele campaniei de salvare a Nod makerspace, o campanie în cadrul căreia o sută de designeri și creativi oferă spre licitare produse și servicii.

În perioada 13 octombrie-31 octombrie vor avea loc licitații săptămânale în cadrul cărora pot fi achiziționate piese de mobilier, produse de design și chiar servicii în industriile creative; toate acestea sunt oferite de designerii care au folosit deja Nod makerspace de-a lungul celor cinci ani de existență. Vor fi organizate între 5 și 7 licitații în fiecare săptămână, iar veniturile vor fi folosite pentru redresarea și dezvoltarea Nod makerspace. +4 www.makershop.ro

Tamina Lolev, co-fondator Nod makerspace: „100 de oameni și-au unit forțele și și-au pus la licitație produsele și serviciile pentru ca Nod să continue să fie locul de întâlnire și de sprijin pentru industriile creative.” +4 www.makershop.ro

Florin Cobuz, co-fondator Nod makerspace: „Credem că aceasta nu este doar o licitație pentru viitorul Nodului. Este un test de solidaritate cu industriile creative. Licităm viitorul creatorilor locali și, deși trăim vremuri complicate, avem încredere în solidaritate și în puterea lui ÎMPREUNĂ!” +4 www.makershop.ro

Despre Nod makerspace
În cinci ani, Nod makerspace a devenit locul de joacă al arhitecților, artiștilor, inginerilor care construiesc obiecte de design - de la aeroplane, la lămpi, la viziere și mânere speciale pentru protecție antiCOVID-19, locul unde se nasc inițiative civice pentru oraș și spațiul de coworking care a primit distincția de cel mai bun spațiu de muncă din partea Central European Startup Awards, patru ani la rând. Găzduiește în jur de 40 de start-up-uri și aproape 100 de antreprenori și freelanceri, printre care specialiști PR & comunicare, branding, graphic designers, electroniști, ingineri IT, artiști, makeri „de toate felurile”.
Campania 100 pentru Nod susține comunitatea creativă locală, meșteșugul, designul de produs, atelierele, producătorii și antreprenorii.


Kika devine XXXLutz

E oficial! Kika devine magazin XXXLutz, iar cu această ocazie o mare parte din colecțiile de mobilier, și nu numai, sunt disponibile zilele acestea cu reduceri mari de preț. Campania de reduceri e anunțată de Kika sub formula XXXL Mega Sale.

 +3
Kika devine XXXLutz!
  |  

Lanțul de magazine Kika a fost cumpărat încă din 2019 de retailer-ul XXXLutz, prezent și el în țara noastră prin magazinul Momax din Timișoara. Urmează ca cele două magazine Kika din București, showroom-ul din cartierul Militari și cel din bulevardul Theodor Pallady, să fie supuse unei etape de rebranding și lansate ca magazine XXXLutz. Vânzarea online a fost deja oprită din data de 8 octombrie, urmând ca magazinul online să fie redeschis în perioada următoare. +3 www.kika.ro +3 www.kika.ro

Până atunci, Kika anunță mari reduceri de preț la colecțiile aflate în cele două magazine, în limita stocului disponibil, evident. Fanii stilului de amenajare scandinav pot cumpăra colecții pentru living, dormitor și biroul de acasă cu reduceri de preț de până la 30%. E vorba despre seturi de mobilier multimedia, seturi de mobilă pentru baie, bucătării sau seturi de măsuțe cafea. Reducerile se aplică mobilierului pentru copii, dar și mobilierului pentru dormitoare matrimoniale, în special paturi tapițate și corpuri de tip dressing.
Sub marca XXXLutz, actualele magazine Kika urmează să pună la dispoziția clienților mobilă și accesorii pentru casă de tip premium, concurând direct brandul IKEA.


Programul Creative Night Talk în luna octombrie

Conferințele Creative Night Talks continuă și în luna octombrie. Proiectul implementat de Revista Atelierul este moderat de Mihaela Ion, în fiecare joi seara între orele 21:00 și 22:00. Conferințele se transmit pe pagina de Facebook Revista Atelierul. Sunt deja programate întâlnirile lunii octombrie.

 +5
Seria conferințelor Creative Night Talk continuă!
  |  

Prima conferință Creative Night Talks a lunii octombrie este programată pentru 8 octombrie, invitată Carmen Dumitrescu, conferenţiar universitar doctor la Universitatea de Arhitectură Ion Mincu. Următoarea joi,  pe 15 octombrie, ne întâlnim cu Ana Tudora – creator de produs; conferința din 22 octombrie este dedicată  arhitecturii din România, ca invitat fiind arhitect Matius Ichim. În fine, ultima joi a lunii octombrie, pe 29 octombrie, este programat un dialog despre bijuterie internaționale cu Anca Negescu.

 +5 www.revista-atelierul.ro +5 www.revista-atelierul.ro +5 www.revista-atelierul.ro +5 www.revista-atelierul.ro

Conferinţele online Creative Night Talks propun o abordare multidisciplinară a ceea ce devine un ghid de noi bune practici în domeniul creativ şi cel conex. Speakerii sunt invitaţi să ne vorbească direct din atelierul lor sau din birou, pentru a transmite acel sentiment de familiaritate cu care suntem obişnuiti în această perioadă de pandemie cu COVID-19.

S-a decis ca aceste conferințe Creative Night Talks să se desfășoare online tocmai pentru a facilita accesul categoriilor de public ce locuiesc în afara centrelor urbanistice,  categorii de public care, în condițiile pandemiei, nu ar putea beneficia de astfel de întâlniri cu speakeri cu know-how pluridisciplinar. Orice persoană cu o conexiune la internet poate vedea în timp real pe pagina de Facebook Revista Atelierul aceste conferinţe sau le poate urmări ulterior.
Înregistrările precedente din cadrul Creative Night Talks sunt disponibile:
– pe www.revista-atelierul.ro
– pe contul Revistei Atelierul de youtube
– pagina Revista Atelierul de Facebook

 „Vizibilitatea de care se bucură aceste conferinţe ne face să gândim proiectul şi la nivel internaţional, astfel că în următoarele luni vom avea invitaţi din afara țării. Conferinţele Creative Night Talks au devenit definitorii pentru fiecare joi seara, când transmitem publicului nostru detalii pertinente despre industriile creative şi culturale. Suntem încântați să avem speakeri din domenii diferite - de la arhitecți (Matius Ichim) sau profesori universitari (conf. univ. dr. Carmen Dumitrescu) la creativi care şi-au descoperit pasiunea după ce au activat în alte domenii (Anca Negescu, Ana Tudora). Fiecare speaker din luna octombrie vine cu o poveste de business, cu o poveste de rebranding personal şi cu un know-how competent”, a declarat Mihaela Ion.

Pe lângă proiectul Creative Night Talks, din 22 octombrie 2020 Revista Atelierul propune proiectul Şcoala Atelierul online pentru Antreprenori Creativi, proiect online destinat celor care doresc să înceapă o afacere creativă sau care vor să schimbe anumite aspect din businessul lor creativ. Punem accentul atât pe partea creativă, cât şi pe cea antreprenorială, oferind informaţii despre: cum să-ți descoperi inspirația și stilul personal, de la concept la colecție; creativitate versus plagiat, reproducere şi recontextualizare, designul de produs între hobby și afacere, cum să-ți creezi un brand, tehnici de promovare a produselor de autor, business modeling: cheltuieli versus profit; branding și rebranding, customer care. Detalii despre Scoala Atelierul online pentru Antreprenori Creativi, pe www.revista-atelierul.ro

Creative Night Talks este un proiect de digitalizare a unei arhive colective a creativilor în perioada pandemiei de COVID – 19, este o arhivă contemporană în plină desfăşurare. De peste 10 ani, Revista Atelierul și-a creat o reputație națională și internaţională, implementând proiecte diverse în parteneriat cu instituţii şi artişti din domeniu. Începând cu anul 2010, Revista Atelierul este un promotor activ al industriilor creative naţionale şi internaţionale cu un public de peste 9 milioane de vizitatori ai site-ului www.revista-atelierul.ro