Meubelbeurs 2023, Belgia
Un nou CEO, un nou concept, inovație și proiectarea viitorului în industria de mobilier sunt elementele de bază ale Târgului de Mobilă de la Bruxelles care va avea loc la începutul lunii noiembrie. O mare parte a spațiului expozițional a fost deja rezervat, iar organizatorii se arată optimiști. La ediția de anul trecut au participat 215 branduri expozante și circa 20.000 de vizitatori din întreaga Europă.

A fost lansată campania publicitară ce marchează ediția de anul acesta a Târgului de Mobilă de la Bruxelles și, recunoaștem, arată inovator. „The Future is FurNature” este un joc de cuvinte menit să exprime temele în jurul cărora vor gravita colecțiile de mobilier de anul acesta: magazinul de mâine, academia de design, povești eco. „Pentru acest sezon, pornim la drum cu un vizual publicitar nou și plin de culoare, menit să dea glas conceptului contemporan și orientat către viitor în industria de mobilier și design interior” — a explicat Glenn De Maeseneer, numit CEO al târgului anul trecut.
Expozanți
Ediția 2023 a evenimentului va avea loc în perioada 5-8 noiembrie, la centrul Brussels-Expo, pe o suprafață de 66.000 mp, amenajați sub forma a șapte pavilioane tematice. Cinci dintre acestea au fost deja rezervate de companii din țări precum Belgia, Olanda, Italia, Danemarca, Franța, Marea Britanie, Luxemburg, Germania etc. O mare parte a expozanților sunt „clienți” fideli ai târgului sau recent întorși în cadrul evenimentului. Vizitatorii profesionali sunt așteptați de peste tot din Europa (și nu numai), târgul fiind proiectat în așa fel încât să impulsioneze contactele de afaceri.
Categoriile de mobilier
O abordare interesantă, chiar inedită în ce privește modul de împărțire a pavilioanelor expoziționale – nu pe bază de încăperi ale locuinței sau pe funcționalitatea pieselor de mobilier, ci pe bază de stiluri de design și valoare comercială.
• City: un pavilion dedicat mobilierului contemporan, inspirat de stilul de viață modern în marile orașe. Aici vor fi expuse colecții de tapițate, canapele și fotolii, seturi pentru dining, mobilier de tip dressing sau piese cu rol de depozitare pentru dormitor.
• Brussels by Night: este segmentul pe care organizatorii îl dedică exclusiv dormitorului, de fapt, producătorilor de saltele, somiere, sisteme de arcuri, paturi și textile pentru pat. Este pavilionul inspirat, ediție de ediție, de un singur cuvânt: confort.
• Fusion: sub sloganul „atmosfera interioarelor de mâine”, acest segment reflectă stiluri de amenajare pe care Târgul de Mobilă de la Bruxelles și-a propus să le aducă în contemporan, și anume stilul romantic, stilul rustic și accente de stil etno. Este un pavilion dedicat în special decorațiunilor și accesoriilor de interior.
• Square: reprezintă spațiul în care designul de mobilier este pus în slujba conceptului de mobilă accesibilă. Aici sunt expuse colecții moderne, inteligente, calitative care să ofere clienților o alternativă rezonabilă la mobilierul marilor branduri internaționale. Pavilionul este amenajat sub forma unui spațiu tip bar în jurul căruia gravitează piesele expozanților.
• Mozaiek: iată și aici un concept inovator sub forma șansei de afirmare a producătorilor aflați la început de drum. Aici sunt expuse colecții de mobilier de tipul entry-level, caracterizate de design contemporan la prețuri excepțional de bune.
• Holland a la Carte: acest pavilion este rezervat exclusiv producătorilor de mobilă din Olanda, prezentând nu un stil de amenajare, ci o industrie națională. Explicația este simplă – pavilionul olandez a apărut ca o răsplătire a faptului că cel mai mare procent al vizitatorilor târgului provin din Olanda.
Despre târg
Are o existență îndelungată, de aproape o sută de ani. Prima ediție a Târgului de Mobilă de la Bruxelles a avut loc în anul 1937, dar pe atunci evenimentul era unul de interes stric național. Ulterior, a căpătat anvergură internațională, bucurându-se de participarea unor țări precum Olanda, Luxemburg, Franța, Elveția și Țările Scandinave.