READY-STEADY-GO: impresii posteveniment EFdeN

În data de 28 aprilie, echipa EFdeN a lansat o campanie de strângere de fonduri în vederea participării, în numele României, la evenimentul Solar Decathlon ce urmează să se desfășoare în Germania. La eveniment au luat parte personalități ale vieții politice și financiare.

 +33
Oficial, a început campania de strângere de fonduri./Efden.org  
  |  

În plin context politico-militar dificil în Europa de Est, echipa EFdeN militează (și nu numai) pentru orașele viitorului apropiat sub forma unor centre urbane sustenabile din punctul de vedere al energiei. Calitatea mediului și tehnologia construcțiilor sunt alte două aspecte asupra cărora insistă cei de la EFdeN – 44 de studenți, implicați activ în construcția unui prototip de casă solară, eficientă din punct de vedere energetic.

Toate eforturile EFdeN se concentrează zilele acestea în jurul participării la competiția internațională Solar Decathlon, participare pentru care este nevoie de o sumă de bani destul de importantă: 300.000 de euro. În total, echipa va fi plecată 43 de zile, timp în care studenții vor trece prin mai multe faze și probe ale competiției:
•    faza de asamblare a casei - de 15 zile,
•    perioadă de monitorizare - de 7 zile,
•    perioadă de prezentări către publicul larg, jurii și specialiști - de 14 zile unde sunt așteptați 200.000 de vizitatori,
•    dezasamblarea în 7 zile.

Campania de strângere de fonduri lansată în data de 28 aprilie s-a bucurat de participarea unor importanți reprezentanți ai mediului de afaceri și ai mediului administrativ. Iată câteva dintre declarațiile de susținere ale acestora:

„Îi felicit pe cei din EFdeN pentru că au reușit să devină un stindard al sustenabilității.” - Iulian Popescu, Secretar de Stat in cadrul Ministerului Cercetării Inovării și Digitalizării.

„AFM încearcă să contribuie la dezvoltarea acestui domeniu de eficiență energetică (...) pentru că astfel de inițiative vin și promovează soluții de reducere a costului la nivelul gospodăriilor.” - Director general de proiecte la Administrația Fondului de Mediu - Andrei Iorgulescu.

„Am ales să susținem acest proiect generos cu oameni tineri care doresc să se dezvolte în această direcție foarte importantă care este sustenabilitatea.” -  Mihai Boldijar, Director General Bosch România.

„Îi susținem pentru că sunt foarte inovatori și inventivi.” - Ghiocel Popescu, Director  Regional Foerch România.

„Aș vrea să descriu conceptul casei în trei cuvinte: inovație, sustenabilitate și creativitate.”- Gabriela Tudorache, HR & Communication Director TIAB.

Despre modul de susținere a echipei EFdeN, puteți afla accesând site-ul organizației.


READY-STEADY-GO – se lansează prototipul EFdeN Vatra

În Germania urmează să aibă loc o nouă ediție a competiției de case solare, sub denumirea Solar Decathlon Europe. România va fi reprezentată de echipa EFdeN cu propotipul Vatra, însă pentru acest lucru e nevoie de un strop de implicare din partea publicului.
 

 +33
EFdeN la competiția Solar Decathlon Europe 2022./Efden.org  
  |  

Joi, 28 aprilie, echipa EFdeN organizează evenimentul READY-STEADY-GO, menit să lanseze Vatra, prototipul de casă solară la care lucrează de o bună perioadă de timp. Acest eveniment are menirea nu doar de a marca lansarea oficială a casei EFdeN Vatra, ci și de a invita posibili parteneri la a susține drumul echipei până la locul competiției Soalr Decathlon Europe și anume, în Germania, la Wuppertal.

„Prefabricarea prototipului se întâmplă în cadrul INCD URBAN-INCERC (Șoseaua Pantelimon 266). Tot aici va avea loc și o conferință de lansare unde invitații sunt reprezentanți ai companiilor partenere cât și Radu Mihaiu, Primarul Sectorului 2 (TBC) și Barna Tánczos, Ministrul Mediului (TBC).În urma conferinței vă propunem un cocktail party în cadrul EFdeN Sustainable City pe Pache Protopopescu nr. 66.” – se arată în comunicatul de presă venit la redacția Magmob.

Despre prototipul în sine, revista noastră a mai publicat materiale de-a lungul timpului și acestea pot fi citite aici.

Cât despre eveniment, READY-STEADY-GO conține și o dimensiune de crowdfunding, invitații la evenimentul din 28 aprilie (și nu numai) fiind invitați să sprijine financiar deplasarea echipei EFdeN la Wuppertal. Evenimentul începe la ora 13:30 cu prezentarea laboratoarelor INCD Urban-Încerc, apoi urmează o conferință de presă și la final are loc expunerea prototipului Vatra. La conferința de presă au fost anunțați următorii participanți: Mihai Boldijar, director general Bosh Romania, Liviu Sonea (FOERCH Romania) Gabriela Tudorache (TIAB), Radu Mihaiu (Primarul sectorului 2), Horia Petran (INCD Urban-Incerc), Marcel Boloș (Ministrul Cercetării), Barna Tanczos (Ministrul Mediului), Laurențiu-Adrian Neculaescu (Administrația Fondului pentru Mediu).

Despre ce costuri este vorba? Un kilometru de distanța care separă Bucureștiul de Wuppertal costă 150 de euro. Iar distanța totală este de 2000 km.


Târgul Light + Building, programat pentru la toamnă

Printre atâtea evenimente ba amânate, ba chiar anulate pe fondul pandemiei de COVID, iată o veste bună: târgul Light + Building a fost programat să aibă loc în toamna acestui an, la Frankfurt. Evenimentul are loc din doi în doi ani, iar ediția din toamna lui 2022 este așteptată cu mare interes.

 +33
Un eveniment marca Messe Frankfurt./Light-building.messefrankfurt.com  
  |  

Organizatorii Messe Frankfurt au anunțat datele sigure de desfășurare a târgului Light + Building: 2-6 octombrie 2022. Sunt așteptați să se înscrie pentru participare cu stand circa 1300 de expozanți din 46 de țări. Noua ediție este una îndelung așteptată, câtă vreme târgul a lipsit în ultimii patru ani, pe fondul pandemiei. Chiar și organizarea din acest an a fost îndelung gândită, soluția fiind această ediție de toamnă.

Târgul Light + Building are loc în Germania, la Frankfurt și se adresează industriei energiei, având ca scop și misiune găsirea de soluții pentru reducerea consumului de energie electrică la nivelul clădirilor. Contextul: orașul smart. Cuvinte cheie: protejarea resurselor naturale. Temele ediției de toamnă ale evenimentului au fost deja anunțate și se referă la nevoia digitalizării, sustenabilității și energiei verzi.  

„În aceste ultime săptămâni, am contactat toți expozanții târgului Light + Building și am discutat cu ei despre posibilitatea organizării acestei ediții de toamnă. Mulți dintre actorii naționali și internaționali ai industriei de profil au confirmat deja participarea la ediția de toamnă.”, a declarat  Iris Jeglitza-Moshage, Senior Vice President Technology.

Ediția obișnuită a târgului Light + Building avea loc de regulă în luna martie a anului, dar de această dată organizatorii au dorit să elimine cu orice preț varianta anulării ediției 2022. Așa că au găsit soluția amânării pentru la toamnă.


Află totul despre sistemele de ridicare AVENTOS!

O inițiativă lăudabilă din partea Blum România: programe de training online în cadrul cărora creatorii de spații moderne pot învăța în cele mai mici detalii cum să folosească sistemele și tehnologiile de mișcare Blum pentru proiectarea interioarelor în pas cu timpul.

 +33
Program de training online, cu specialiștii Blum România./Blum.com/ro  
  |  

Este vorba de webinarii organizate de specialiștii Blum România, menite să explice pe larg în ce fel se pot utiliza produsele și tehnologiile de mișcare Blum. Pot fi considerate un mod de a pătrunde tainele tehnologiei Blum, cu ajutorul consilierilor companiei.

Săptămâna care vine vor avea loc două sesiuni de training, în zilele de luni 11 aprilie și marți 12 aprilie, ambele cu începere de la ora 9:00. Tema: sistemele de ridicare pentru uși – AVENTOS. Cele două zile de training vor fi susținute de specialiștii companiei, Cristian Miclea (product trainer Blum România) și Mihăiță Bogdan (specialist E-SERVICES) care vor prezenta și proiecta gama AVENTOS în programul „Configurator de corpuri”.

„Există multiple modalități pentru a îmbunătăți calitatea spațiului de locuit. Gama variată de sisteme de ridicare pentru ușile corpurilor superioare, AVENTOS, vă introduce într-un univers fascinant al posibilităților de proiectare. Indiferent de tipul deschiderii: pliere, rabatare, basculare sau pivotare, sistemele de ridicare AVENTOS ies în evidenţă.” – se arată în newsletterul transmis de Blum România.

La sesiunea de training de săptămâna viitoare se pot înscrie atât persoane juridice, cât și fizice, accesând linkul pus la dispoziție de Blum România.


Maison&Objet 2022: cum a fost ediția de primăvară

După o amânare apărută pe fondul pandemiei de COVID (varianta OMICRON), Maison&Objet s-a desfășurat în condiții de prezență fizică la Paris, iar organizatorii au anunțat că ediția a fost una de absolut succes. Urmează cea de-a doua ediție a anului, în septembrie 2022.

 +33
S-a încheiat prima ediție Maison&Objet a anului./Maison-objet.com  
  |  

Ediția de primăvară a târgului Maison&Objet a avut loc în perioada 24-28 martie, în cadrul celor 7 galerii din centrul expozițional Nord Villepinte și pare să fi atras o participare internațională bună, în condițiile în care 1 din 3 vizitatori a venit din afara granițelor Franței. Față de ediția anterioară, Maison&Objet a înregistrat o rată de creștere cu circa 37% a vizitatorilor străini.

Târgul Maison&Objet în cifre:
- aproape 52.000 de vizitatori din 136 de țări și 1811 branduri din 53 de state
- 513 branduri aflate la prima participare la Maison&Objet
- cei mai mulți vizitatori străini au provenit din Belgia, Italia, Marea Britanie, Olanda, Spania și Germania
- cei mai numeroși expozanți au provenit din Italia, Belgia, Olanda, Germania, Portugalia

În premieră, a avut loc și un eveniment destinat exclusiv reprezentanților profesionali prezenți la Paris: „Maison&Objet în the City”, un circuit al celor mai frumoase destinații decorate în stil pur parizian, adică 90 de showroom-uri dedicate soluțiilor de amenajare și-au deschis porțile în cadrul acestui tur în premieră.

„Această a doua ediție post-pandemică a Maison&Objet a dovedit fără urmă de îndoială că toți reprezentanții industriei erau nerăbdătorii să se întâlnească față-n față pentru schimburi de idei și pentru a descoperi noile trenduri în materie de decor, design și lifestyle”, se arată în comunicatul de presă al organizatorilor.

Urmează ediția a doua a Maison&Objet 2022 în septembrie, o ediție destinată soluțiilor de decorare și amenajare interioară.