S-a lansat noul catalog Ikea

Joi, 17 august, Ikea a lansat cel mai nou catalog al său, promițând că până pe 7 septembrie acesta va ajunge în casele a peste 800.000 de români. Mai colorat, mai viu, mai practic și ușor de răsfoit – acesta este noul catalog Ikea 2018.

 

 +4
Mai mult timp pentru tine - deviza celui mai nou catalog Ikea, proaspăt lansat
  |  

Pornind de la copertă și până la produsele promovate sa poveștile din spatele stilului, catalogul Ikea 2018 este una dintre cele mai „interactive” ediții, fiind realizat pe baza unui amplu sondaj de opinie despre culorile preferate ale românilor, despre visurile legate de amenajare și despre funcționalitatea pe care o dau anumitor încăperi.

În centrul catalogului Ikea se află camera de zi ca spațiu de socializare, relaxare și chiar odihnă nocturnă. Cele 326 de pagini nu se limitează însă la livingul românilor, ci prezintă inclusiv 14 povești despre stilurile de amenajare interioară în funcție de activitățile zilnice, câteva ateliere românești în care se fabrică piese de mobilier Ikea, și o colecție de mobilă nou-nouță.

În ce privește produsele Ikea, vedetele catalogului Ikea 2018 sunt: canapeaua modulară VIMLE (pag. 10) care îți face mai ușoară misiunea organizării. Pătura TUVALI (pag. 6) care va păstra secretele serilor de iarnă cu multe povești, sau rama SKATTEBY (pag. 7) ce va depozita cele mai frumoase amintiri. Împreună cu Hay, una dintre cele mai cunoscute companii de design danez, IKEA prezintă 35 de produse noi cu design liniar și materiale de înaltă calitate în colecția YPPERLIG. Fiecare își poate exprima stilul propriu prin amenajarea casei și realizarea unui ambient spectaculos cu resurse limitate. Lampadarul ÅRSTID și abajurul NYMÖ (pag. 62) sunt doar câteva elemente de decor care pot face o cameră să strălucească fără eforturi. Iar camera de zi devine cu ușurință o scenă de teatru.
 +4 www.ikea.com/ro Socializează, se relaxează și dorm - asta fac românii zilnic în camera de zi
Prin acest catalog, ne dorim să îi încurajăm pe oameni să își facă mai mult timp pentru nevoile și visurile lor. Casele se schimbă pentru a face loc unor noi activități, obiceiuri și stiluri de viață, iar tema de anul acesta despre asta vorbește. „Mai mult timp pentru tine” înseamnă mai mult timp pentru pasiuni, sport, filme și seriale, prieteni, joacă pe covor, crescut plante, petreceri, aniversări, revelioane, somn în după-amiezile de weekend sau pur și simplu pentru a fi împreună fără vreo ocazie specială. Credem că această zonă a casei oferă foarte multe și abia așteptăm să descoperiți noul catalog în care camera de zi joacă un rol central, a declarat Daniela Stoican, PR Manager IKEA România.

 +4 www.ikea.com/ro Mobilier pentru living în funcție de activitățile fiecăruia

 +4 www.ikea.com/ro Camera de zi - spațiu de socializare pentru cei mai mulți dintre români


“Un nou trend de lifestyle” – produse de autor în… artă

Sunt originale, sunt unicat, uneori ni se par extravagante și cam scumpe. Dar produsele de autor din România scriu istorie. Au pornit de la zero și au ajuns zilele acestea să pătrundă într-un domeniu surpriză – cel al artei.

 +4
 MagMob
Foto: Daliana Iacobescu
  |  

Timp de două săptămâni, expoziţia “Un nou trend de lifestyle” curatoriată de Mihaela Ion, la Galeria Subterană din Timişoara, a putut fi vizitată de publicul larg. Bijuteriile realizate de Angela Ciobanu, tablourile lemn pe lemn create de Liliana Stoica şi mobilierul de esenţă tare gândit de Ciprian Manda au transformat Galeria Subterană într-un spaţiu de consum de cultură destinat unui nou trend de lifestyle, dedicat celor care apreciază produsele de autor.

Curatoarea Mihaela Ion declară “Produsele de autor, fie ele bijuterii, tablouri sau mobilier au spart bariera convenţionalului şi îşi au loc în galerii de artă, muzee şi spaţii special create consumului de industrie creativă şi cultură. Această expoziţia exact acest lucru a prezentat, că locul produselor de autor este în galerii de artă şi, pentru a fi expuse cu acest statut categoriilor de public au nevoie de un curator capabil să le panoteze corespunzător”.

Expoziţia a fost gândită ca un drum între lumini şi umbre, materiale şi tehnici vechi reinterpretate prin tehnici noi. Bijuteriile de lux create de Angela Ciobanu şi-au găsit locul în felinare, tablourile cu o cromatică vibrantă ale Lilianei Stoica s-au potrivit în cele cinci încăperi ale Galeriei Subterane, iar mobilierul realizat de Ciprian Manda a prezentat o alternativă pentru scaunele, taburetele şi poliţele banale.  

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

Publicul a fost fascinat de expoziţie şi de conceptul curatorial, fapt demonstrat şi de multele texte realizate în cartea expoziţiei. Proiectul “Un nou trend de lifestyle” susţine producţia de produse 100% româneşti, uneori de inspiraţie din patrimoniul tradiţional autohton, cu promovarea conceptelor propuse de artiştii expozanţi: Liliana Stoica, Ciprian Manda şi Angela Ciobanu. Momentul ales pentru această expoziţie este de asemenea foarte important, actulamente suntem în faţa unei tendinţe generale pentru deschiderea către noi pieţe emergente de artă şi design, a descoperirii unor noi valori naţionale şi adoptarea produselor de autor ca  bunuri de natură (inter)naţională.  

Avantajul acestui proiect: este organizat creat de Asociaţia Atelierul de Creaţie (www.revista-atelierul.ro), asociaţie  cu experienţă în domeniu, de peste 7 ani, care promovează în mod constant industria creativă şi cultură românească la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.


Smart Design Challenge – Orange îți mai dă o șansă la înscriere

Pentru competiția #SmartDesignChallenge, Orange a prelungit înscrierile cu șapte zile. Ceea ce înseamnă că proiectele de design au de acum termen limită de înscriere data de 16 iulie. Pot participa atât proiecte noi, cât și concepte deja existente, cu o funcție tech proaspăt inclusă.

 +2
  |  

În luna iunie, Orange a lansat prima competiție din istoria recentă a designului românesc care încurajează atât tehnologia cât și designul de produs. Denumită Smart Design Challenge, competiția este inițiată de Orange România în parteneriat cu platforma Dizainăr. Smart Design Challenge îi provoacă pe tinerii designeri să proiecteze un obiect sau o instalație de design, atât decorativă, cât și funcțională, care se inspiră din produsele și serviciile Orange din categoriile: Orange Home (servicii de internet, televiziune, telefonie fixă, smart home) sau telefoane, accesorii, gadgeturi și wearables. Marele premiu va fi în valoare de 5000 de euro, și se vor acorda și premii de popularitate - câte o tabletă Samsung Galaxy Tab S3 în fiecare din cele 14 Orange smart shopuri în care vor fi expuse proiectele.

Concursul Smart Design Challenge se desfășoară la scară națională, iar proiectele finaliste vor fi expuse în Orange smart shopurile din: București Băneasa și Europe House, Arad, Constanța, Galați, Oradea, Timișoara, Iași, Bacău, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Sibiu, Brașov, Pitești.

 +2 MagMob

Iată cine va juriza competiția:
Irina Alexandru - Channel & Consumer Marketing for New Markets, Fitbit
Ștefan Barutcieff - Creative Director, Pilotfish München
Mirela Bosoi - Head of Brand and Communication, Orange România
Liudmila Climoc - CEO Orange România
Corvin Cristian - Arhitect și designer
Mihnea Ghilduș - Designer de produs, fondator Dizainăr

Concursul va fi jurizat inclusiv cu participarea publicului; marele câștigător al premiului de 5000 de euro va fi desemnat de membrii juriului, dar dintre cele 42 de proiecte finaliste, expuse în 14 Orange smart shop-uri din țară, publicul va vota proiectele preferate, în perioada 1 august - 22 septembrie 2017, pe platforma www.orange.ro/techabreak cât și în cele 14 magazine participante.

Criteriile de jurizare  sunt: estetică, funcționalitate, originalitate, încadrarea în dimensiunile și în criteriile ergonomice date, folosirea materialelor, tehnologie. Fiecare criteriu are o scală de la 1 la 5 pe care o va evalua fiecare membru al juriului.

„Sperăm ca în urma concursului Smart Design Challenge designerii să își găsească producători și clienți. Expunerea pe platforma Orange, atât online cât și în magazine, este una considerabilă și credem că alăturarea creației celor pasionați de design și tehnologie se potrivește perfect cu comunicarea și serviciile partenerului nostru în acest proiect. Încurajăm proiecte în echipe multidisciplinare care să ducă prototipurile la o fază în care să le poată prezenta cu mândrie publicului larg și potențialilor producători de mobilier, corpuri de iluminat, accesorii de telefonie mobilă, laptopuri, electronice etc.”, explică designerul Mihnea Ghilduș, fondatorul platformei Dizainăr, membru al juriului Smart Design Challenge.

Mai multe detalii despre regulamentul, brief-ul și juriul concursului găsiți pe pagina Smart Design Challenge: www.orange.ro/techabreak/smart-design-challenge




 


Un nou trend de lifestyle – design pe piatră

Evenimentul „Un nou trend de lifestyle” a dat timișorenilor ocazia de a sta față în față cu designul românesc de produs. Expoziția este organizată într-un cadru excepțional, ce pune în valoare creativitatea tinerilor designeri.

 +7
 MagMob
Un nou trend de lifestyle - unul dintre cele mai creative evenimente din România
  |  

„Un nou trend de lifestyle”, expoziţia curatoriată de Mihaela Ion, a fost vernisată la Galeria Subterană din Timişoara şi poate fi vizitată până în data de 12 iulie, în mod gratuit, de către publicul interesat de produse de design. Bazându-se pe un joc de lumini şi umbre, curatoarea Mihaela Ion a creat o expoziţie capabilă să ofere mai multe valenţe şi identităţi vizuale lucrărilor expuse.

Creațiile a trei tineri designeri de produs se regăsesc în această expoziție – obiectele decorative ale Lilianei Stoica, realizate din lemn pe lemn, prin maniera în care au fost concepute, oferă o dualitate cromatică. Lucrările sale, expuse mai ales în prima cameră a Galeriei Subterane, trebuie privite atât de la stânga la dreapta, cât şi viceversa, pentru a se observa dubla identitate cromatică.

Mobilierul de esenţa tare realizat de Ciprian Manda, făra niciun cui sau clei, ci doar prin imbinările lemnului prin tehnici tradiţionale, oferă naturaleţe camerei în care sunt expuse. Fiecare detaliu al lemnului este prezent pe lucrările lui Ciprian ceea ce transformă exponatele în lucrări vii care îşi găsesc noi identităţi.
 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela
Bijuteriile din aur şi argint ale Angelei Ciobanu, panotate pe suporţi din lemn, se încadrează perfect în spaţiul Galeriei Subterane. Transpunerea acestor bijuterii într-o galerie de artă sporește mesajul expoziţiei “Un nou trend de lifestyle” şi anume acela că obiectele de autor şi de design trebuie considerate opere de artă. Locul de desfășurare al evenimentului, Galeria Subterană din Timișoara, a fost ales datorită atmosferei culturale ce-l caracterizează -  o galerie de artă, potrivită pentru a găzdui creații de autor. Expoziția Un nou trend de lifestyle este deschisă până pe data de 12 iulie și vă așteaptă; este realizată de Revista Atelierul în parteneriat cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş.

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela


Ești creativ? Dizainăr și Orange te provoacă!

Dizainăr și Orange au găsit un numitor comun – industria creativilor din România. S-au gândit să-i provoace pe designeri la un concurs din care să câștige toată lumea. Așa s-au pus bazele competiției Smart Design Challenge.

Smart Design Challenge - o inițiativă Dizainăr & Orange
  |  

Am stat de vorbă cu Mihnea Ghilduș de la Dizainăr și am aflat că există interes față de design chiar și acolo unde credem de regulă că e interes numai pentru tehnologie, adică în echipa Orange. Concursul Smart Design Challenge reprezintă un mix inedit de design și tehnologie. Designerii români sunt invitați să se înscrie la această competiție cu proiecte inspirate de și pentru produsele și serviciile Orange.

"Căutăm produse care să îndeplinească atât funcții estetice, ergonomice cât și tehnologice. Produsele propuse în cadrul concursului Smart Design Challenge pot fi piese de mobilier, corpuri de iluminat sau accesorii personale ori pentru casă, care includ o funcție smart. Obiectele proiectate de concurenți pot să îndeplinească de la sine o funcție smart (de reglarea luminii, a temperaturii sau de conectare la Smart TV, de exemplu) sau pot avea o interfață ce permite integrarea unui aparat existent din gama de produse Orange ce îndeplinește aceste funcții. Obiectivul concursului este crearea unei punți de legătura între ideile frumoase de design și posibilitățile tehnice de aplicare a lor. Le recomandăm deci concurenților să se gândească mereu la faptul că proiectul propus trebuie prezentat sub forma unui prototip, în cazul în care este ales printre cele 42 de proiecte câștigătoare. Și îi încurajăm, dacă au o idee supertare, dar nu au cunoștințele necesare pentru finalizarea proiectului, să lucreze în echipe multidisciplinare.
Dacă posibilitățile tehnice nu le permit să realizeze un prototip funcțional, le recomand să încerce să găsească soluții care să simuleze funcția obiectului prin mijloace alternative cum ar fi, de exemplu: printuri de prezentare a interfeței, animații, filme etc. Conceptul de bază al produselor proiectate trebuie să fie integrarea lor într-o viață deja puternic tehnologizată", explică Mihnea Ghilduș.

Premii
Orange va premia cel mai bun proiect de design cu un premiu în valoare de 5000 euro. De asemenea, va mai fi acordat și un premiu de popularitate - câte o tabletă Samsung Galaxy Tab S3, în fiecare din cele 14 Orange smart shop-uri în care vor fi expuse proiectele.

Finalitate
Ce se întâmplă cu proiectele câștigătoare? Se vor produce în serie, urmând a fi vândute pe piața autohtonă? Mihnea Ghilduș ne lămurește:
"Ceea ce ne dorim prin acest concurs este să arătăm produsele create de participanți publicului interesat de tehnologie și către producătorii români activi în zona tehnologică care au nevoie de serviciile designerilor. Sperăm că în urma concursului, designerii să își găsească producători și clienți. Expunerea pe platforma Orange atât online cât și în magazine este una considerabilă."

Criterii de jurizare

Juriul va fi format din personalități importante din lumea designului, tehnologiei și a telecomunicațiilor:
Irina Alexandru - Channel & Consumer Marketing for New Markets, Fitbit
Ștefan Barutcieff - Creative Director, Pilotfish München
Mirela Bosoi - Head of Brand and Communication, Orange România
Liudmila Climoc - CEO Orange România
Corvin Cristian - Arhitect și designer
Mihnea Ghilduș - Designer de produs, fondator Dizainăr

Criteriile de jurizare sunt:
•    Estetica
•    Funcționalitate
•    Originalitate
•    Încadrarea în dimensiunile și în criteriile ergonomice date
•    Folosirea materialelor
•    Tehnologie

Etapele de desfășurare a concursului

Etapa 1
9 iunie ora 10:00 – 9 iulie ora 23:59 2017 – înscrierea proiectelor în concurs
10 iulie – 30 iulie 2017 – selectarea de către juriu a unui număr de 42 de proiecte finaliste

Etapa 2
31 iulie 2017 – anunțarea celor 42 de proiecte finaliste selectate de către juriu
01 august – 03 septembrie 2017 – realizarea prototipurilor pentru proiectele finaliste
01 august – 22 septembrie 2017 - votarea premiilor de popularitate de către public
04 septembrie – 22 septembrie 2017 – expunerea prototipurilor în magazinele de tip Orange smart shop și votarea marelui premiu de către juriu
23 septembrie 2017 – desemnarea și anunțarea câștigătorilor

Succes!