Smart Design Challenge – mobilă inspirată de servicii

Smart Design Challenge este o colaborare între Dizainăr și Orange, menită să provoace tinerilor creatori români idei de mobilare a casei dintre cele mai neobișnuite, adică produse smart de design, inspirate de servicii de telefonie mobilă. Au ajuns în finală câteva proiecte absolut inedite. Publicul este invitat să voteze câștigătorii, iar produsele vor fi expuse în 14 magazine Orange Shop între 4 și 22 septembrie.

 +7
Smart Design Challenge - finaliștii. O inițiativă lăudabilă, o colaborare Dizainâr și Orange
  |  

Vă prezentăm câteva dintre proiectele care ne-au impresionat pe noi, echipa Magmob, cel mai mult. Îi puteți vota aici.


Orange Mossy Lamp

 +7 MagMob Orange Mossy Lamp / Diana Butucariu
Designer – Diana Butucariu. Lampa reprezintă conexiunile rețelei Orange în serviciile de internet, telefonie mobilă și smart home. Materiale: gresie arsă și glazurată. Culoarea este reprezentativă pentru Orange. Lampa funcționează cu două becuri.


Take a break Soundbag

 +7 MagMob Take a break Soundbag / Sebastian Sinca
Designer – Sebastian Sinca. Trei fotolii simpatice și inteligente, inspirate chiar de mascotele Orange, Millidge și Doig. Sunt dotate cu accesorii smart. Te așezi pe fotoliul ce ia forma corpului și, cu ajutorul tehnologiei Bluetooth poți asculta muzică pe telefon, tabletă sau laptop. Difuzoarele sunt integrate fotoliului în zona spătarului.


Playdesk_Light/ Sound/ Charge

 +7 MagMob Playdesk_Light/ Sound/ Charge / Dragoș Dogaru
Designer – Dragoș Dogaru. Iată un set de birou, pe cât de estetic, pe atât de practic. Se compune din trei obiecte decorative, cu funcții binevenite: lampă LED multicoloră și dimabilă, controlată prin aplicație de telefon, încărcător wireless pentru telefon și tabletă, și boxă conectată prin Bluetooth.


SmartTAB

 +7 MagMob SmartTAB / Alexandru Păduraru și Alexandra Fratiman
Designer – Alexandru Păduraru și Alexandra Fratiman. Este ceea ce se cheamă taburetul viitorului, adică poți sta comod pe el, cu atât mai mult cu cât încorporează dispozitive electronice smart: miniunitate PC, router, boxă, videoproiector. Totul, la îndemână.


Next Gen Wifi

 +7 MagMob Next Gen Wifi / Arin Radian Avramescu
Designer – Arin Radian Avramescu. Next Gen WiFi propune o abordare nouă asupra unui obiect prezent în toate spațiile interioare: Routerul Wireless. Next Gen WiFi este o lampă ambientală cu router wireless încorporat, cu un design modern, minimalist și unic, aspecte ce îi oferă statutul de piesă de rezistență ca accent în orice spațiu interior.


NFChair

 +7 MagMob NFChair/Adriana Moraru și Adrian Azoiței
Designer – Adriana Moraru și Adrian Azoiței. Proiectul se adresează spațiilor office. Este vorba despre un scaun de birou cu mâner aparent simplu, dar care încorporează accesoriile destinate folosirii și încărcării telefonului. În acest fel, se mai eliberează puțin spațiu pe masa de lucru.


S-a lansat noul catalog Ikea

Joi, 17 august, Ikea a lansat cel mai nou catalog al său, promițând că până pe 7 septembrie acesta va ajunge în casele a peste 800.000 de români. Mai colorat, mai viu, mai practic și ușor de răsfoit – acesta este noul catalog Ikea 2018.

 

 +4
Mai mult timp pentru tine - deviza celui mai nou catalog Ikea, proaspăt lansat
  |  

Pornind de la copertă și până la produsele promovate sa poveștile din spatele stilului, catalogul Ikea 2018 este una dintre cele mai „interactive” ediții, fiind realizat pe baza unui amplu sondaj de opinie despre culorile preferate ale românilor, despre visurile legate de amenajare și despre funcționalitatea pe care o dau anumitor încăperi.

În centrul catalogului Ikea se află camera de zi ca spațiu de socializare, relaxare și chiar odihnă nocturnă. Cele 326 de pagini nu se limitează însă la livingul românilor, ci prezintă inclusiv 14 povești despre stilurile de amenajare interioară în funcție de activitățile zilnice, câteva ateliere românești în care se fabrică piese de mobilier Ikea, și o colecție de mobilă nou-nouță.

În ce privește produsele Ikea, vedetele catalogului Ikea 2018 sunt: canapeaua modulară VIMLE (pag. 10) care îți face mai ușoară misiunea organizării. Pătura TUVALI (pag. 6) care va păstra secretele serilor de iarnă cu multe povești, sau rama SKATTEBY (pag. 7) ce va depozita cele mai frumoase amintiri. Împreună cu Hay, una dintre cele mai cunoscute companii de design danez, IKEA prezintă 35 de produse noi cu design liniar și materiale de înaltă calitate în colecția YPPERLIG. Fiecare își poate exprima stilul propriu prin amenajarea casei și realizarea unui ambient spectaculos cu resurse limitate. Lampadarul ÅRSTID și abajurul NYMÖ (pag. 62) sunt doar câteva elemente de decor care pot face o cameră să strălucească fără eforturi. Iar camera de zi devine cu ușurință o scenă de teatru.
 +4 www.ikea.com/ro Socializează, se relaxează și dorm - asta fac românii zilnic în camera de zi
Prin acest catalog, ne dorim să îi încurajăm pe oameni să își facă mai mult timp pentru nevoile și visurile lor. Casele se schimbă pentru a face loc unor noi activități, obiceiuri și stiluri de viață, iar tema de anul acesta despre asta vorbește. „Mai mult timp pentru tine” înseamnă mai mult timp pentru pasiuni, sport, filme și seriale, prieteni, joacă pe covor, crescut plante, petreceri, aniversări, revelioane, somn în după-amiezile de weekend sau pur și simplu pentru a fi împreună fără vreo ocazie specială. Credem că această zonă a casei oferă foarte multe și abia așteptăm să descoperiți noul catalog în care camera de zi joacă un rol central, a declarat Daniela Stoican, PR Manager IKEA România.

 +4 www.ikea.com/ro Mobilier pentru living în funcție de activitățile fiecăruia

 +4 www.ikea.com/ro Camera de zi - spațiu de socializare pentru cei mai mulți dintre români


“Un nou trend de lifestyle” – produse de autor în… artă

Sunt originale, sunt unicat, uneori ni se par extravagante și cam scumpe. Dar produsele de autor din România scriu istorie. Au pornit de la zero și au ajuns zilele acestea să pătrundă într-un domeniu surpriză – cel al artei.

 +4
 MagMob
Foto: Daliana Iacobescu
  |  

Timp de două săptămâni, expoziţia “Un nou trend de lifestyle” curatoriată de Mihaela Ion, la Galeria Subterană din Timişoara, a putut fi vizitată de publicul larg. Bijuteriile realizate de Angela Ciobanu, tablourile lemn pe lemn create de Liliana Stoica şi mobilierul de esenţă tare gândit de Ciprian Manda au transformat Galeria Subterană într-un spaţiu de consum de cultură destinat unui nou trend de lifestyle, dedicat celor care apreciază produsele de autor.

Curatoarea Mihaela Ion declară “Produsele de autor, fie ele bijuterii, tablouri sau mobilier au spart bariera convenţionalului şi îşi au loc în galerii de artă, muzee şi spaţii special create consumului de industrie creativă şi cultură. Această expoziţia exact acest lucru a prezentat, că locul produselor de autor este în galerii de artă şi, pentru a fi expuse cu acest statut categoriilor de public au nevoie de un curator capabil să le panoteze corespunzător”.

Expoziţia a fost gândită ca un drum între lumini şi umbre, materiale şi tehnici vechi reinterpretate prin tehnici noi. Bijuteriile de lux create de Angela Ciobanu şi-au găsit locul în felinare, tablourile cu o cromatică vibrantă ale Lilianei Stoica s-au potrivit în cele cinci încăperi ale Galeriei Subterane, iar mobilierul realizat de Ciprian Manda a prezentat o alternativă pentru scaunele, taburetele şi poliţele banale.  

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

Publicul a fost fascinat de expoziţie şi de conceptul curatorial, fapt demonstrat şi de multele texte realizate în cartea expoziţiei. Proiectul “Un nou trend de lifestyle” susţine producţia de produse 100% româneşti, uneori de inspiraţie din patrimoniul tradiţional autohton, cu promovarea conceptelor propuse de artiştii expozanţi: Liliana Stoica, Ciprian Manda şi Angela Ciobanu. Momentul ales pentru această expoziţie este de asemenea foarte important, actulamente suntem în faţa unei tendinţe generale pentru deschiderea către noi pieţe emergente de artă şi design, a descoperirii unor noi valori naţionale şi adoptarea produselor de autor ca  bunuri de natură (inter)naţională.  

Avantajul acestui proiect: este organizat creat de Asociaţia Atelierul de Creaţie (www.revista-atelierul.ro), asociaţie  cu experienţă în domeniu, de peste 7 ani, care promovează în mod constant industria creativă şi cultură românească la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.


Smart Design Challenge – Orange îți mai dă o șansă la înscriere

Pentru competiția #SmartDesignChallenge, Orange a prelungit înscrierile cu șapte zile. Ceea ce înseamnă că proiectele de design au de acum termen limită de înscriere data de 16 iulie. Pot participa atât proiecte noi, cât și concepte deja existente, cu o funcție tech proaspăt inclusă.

 +2
  |  

În luna iunie, Orange a lansat prima competiție din istoria recentă a designului românesc care încurajează atât tehnologia cât și designul de produs. Denumită Smart Design Challenge, competiția este inițiată de Orange România în parteneriat cu platforma Dizainăr. Smart Design Challenge îi provoacă pe tinerii designeri să proiecteze un obiect sau o instalație de design, atât decorativă, cât și funcțională, care se inspiră din produsele și serviciile Orange din categoriile: Orange Home (servicii de internet, televiziune, telefonie fixă, smart home) sau telefoane, accesorii, gadgeturi și wearables. Marele premiu va fi în valoare de 5000 de euro, și se vor acorda și premii de popularitate - câte o tabletă Samsung Galaxy Tab S3 în fiecare din cele 14 Orange smart shopuri în care vor fi expuse proiectele.

Concursul Smart Design Challenge se desfășoară la scară națională, iar proiectele finaliste vor fi expuse în Orange smart shopurile din: București Băneasa și Europe House, Arad, Constanța, Galați, Oradea, Timișoara, Iași, Bacău, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Sibiu, Brașov, Pitești.

 +2 MagMob

Iată cine va juriza competiția:
Irina Alexandru - Channel & Consumer Marketing for New Markets, Fitbit
Ștefan Barutcieff - Creative Director, Pilotfish München
Mirela Bosoi - Head of Brand and Communication, Orange România
Liudmila Climoc - CEO Orange România
Corvin Cristian - Arhitect și designer
Mihnea Ghilduș - Designer de produs, fondator Dizainăr

Concursul va fi jurizat inclusiv cu participarea publicului; marele câștigător al premiului de 5000 de euro va fi desemnat de membrii juriului, dar dintre cele 42 de proiecte finaliste, expuse în 14 Orange smart shop-uri din țară, publicul va vota proiectele preferate, în perioada 1 august - 22 septembrie 2017, pe platforma www.orange.ro/techabreak cât și în cele 14 magazine participante.

Criteriile de jurizare  sunt: estetică, funcționalitate, originalitate, încadrarea în dimensiunile și în criteriile ergonomice date, folosirea materialelor, tehnologie. Fiecare criteriu are o scală de la 1 la 5 pe care o va evalua fiecare membru al juriului.

„Sperăm ca în urma concursului Smart Design Challenge designerii să își găsească producători și clienți. Expunerea pe platforma Orange, atât online cât și în magazine, este una considerabilă și credem că alăturarea creației celor pasionați de design și tehnologie se potrivește perfect cu comunicarea și serviciile partenerului nostru în acest proiect. Încurajăm proiecte în echipe multidisciplinare care să ducă prototipurile la o fază în care să le poată prezenta cu mândrie publicului larg și potențialilor producători de mobilier, corpuri de iluminat, accesorii de telefonie mobilă, laptopuri, electronice etc.”, explică designerul Mihnea Ghilduș, fondatorul platformei Dizainăr, membru al juriului Smart Design Challenge.

Mai multe detalii despre regulamentul, brief-ul și juriul concursului găsiți pe pagina Smart Design Challenge: www.orange.ro/techabreak/smart-design-challenge




 


Un nou trend de lifestyle – design pe piatră

Evenimentul „Un nou trend de lifestyle” a dat timișorenilor ocazia de a sta față în față cu designul românesc de produs. Expoziția este organizată într-un cadru excepțional, ce pune în valoare creativitatea tinerilor designeri.

 +7
 MagMob
Un nou trend de lifestyle - unul dintre cele mai creative evenimente din România
  |  

„Un nou trend de lifestyle”, expoziţia curatoriată de Mihaela Ion, a fost vernisată la Galeria Subterană din Timişoara şi poate fi vizitată până în data de 12 iulie, în mod gratuit, de către publicul interesat de produse de design. Bazându-se pe un joc de lumini şi umbre, curatoarea Mihaela Ion a creat o expoziţie capabilă să ofere mai multe valenţe şi identităţi vizuale lucrărilor expuse.

Creațiile a trei tineri designeri de produs se regăsesc în această expoziție – obiectele decorative ale Lilianei Stoica, realizate din lemn pe lemn, prin maniera în care au fost concepute, oferă o dualitate cromatică. Lucrările sale, expuse mai ales în prima cameră a Galeriei Subterane, trebuie privite atât de la stânga la dreapta, cât şi viceversa, pentru a se observa dubla identitate cromatică.

Mobilierul de esenţa tare realizat de Ciprian Manda, făra niciun cui sau clei, ci doar prin imbinările lemnului prin tehnici tradiţionale, oferă naturaleţe camerei în care sunt expuse. Fiecare detaliu al lemnului este prezent pe lucrările lui Ciprian ceea ce transformă exponatele în lucrări vii care îşi găsesc noi identităţi.
 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela
Bijuteriile din aur şi argint ale Angelei Ciobanu, panotate pe suporţi din lemn, se încadrează perfect în spaţiul Galeriei Subterane. Transpunerea acestor bijuterii într-o galerie de artă sporește mesajul expoziţiei “Un nou trend de lifestyle” şi anume acela că obiectele de autor şi de design trebuie considerate opere de artă. Locul de desfășurare al evenimentului, Galeria Subterană din Timișoara, a fost ales datorită atmosferei culturale ce-l caracterizează -  o galerie de artă, potrivită pentru a găzdui creații de autor. Expoziția Un nou trend de lifestyle este deschisă până pe data de 12 iulie și vă așteaptă; este realizată de Revista Atelierul în parteneriat cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş.

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela