Spoga+gafa 2019 – trendurile din industria amenajărilor outdoor

În perioada 1 septembrie 2019-3 septembrie 2019 va avea loc cea mai nouă ediție a târgului spoga+gafa. Suprafața destinată expozanților a fost deja rezervată în procent de 98% încă de pe acum. Vorbim de o suprafață de 230.000 mp și de 210 expozanți din 60 de state.

 +5
S-a stabilit data ediției 2019 a târgului spoga+gafa/Spogagafa.de
  |  

Impresionant, nu-i așa? Dincolo de participarea mare a actorilor din industria mobilei, accesoriilor și amenajărilor pentru spații outdoor, important este mai ales nivelul de inovație pe care îl are acest eveniment. Este locul în care se afirmă cele mai noi trenduri, cele mai îndrăznețe proiecte, cele mai interesante soluții. Anul acesta, tematica este despre spațiile verzi ale orașului: City Gardening. Pe scurt: grădinăritul urban. Un întreg pavilion, Pavilionul 6, este special dedicat acestei teme, incluzând aici soluții de irigare, creșterea plantelor și mobilier outdoor multifuncțional.

 +5 www.spogagafa.deEdiția 2019 spoga+gafa marchează și o premieră: prima secțiune a evenimentului, dedicată în mod special producătorilor de plante, secțiune denumită Power of Plant Brands. Vor fi reluate și teme care s-au bucurat la ediția trecută de un real succes: bucătăria în aer liber sau grădinăritul... smart – tehnologii de iluminare a spațiilor verzi, soluții pentru irigare și întreținerea gazonului, mașini și unelte. Sunt preconizate mari schimbări în ce privește trendurile despre decorarea spațiilor outdoor.

Cea mai mare suprafață a spoga+gafa 2019 va fi însă dedicată segmentului de mobilier în aer liber, fie că vorbim de mobilă pentru relaxare și petrecerea timpului, mobilier pentru petreceri în jurul grătarului, mobilier de camping sau mobilier decorativ. +5 www.spogagafa.de +5 www.spogagafa.de +5 www.spogagafa.de

Spoga+gafa se desfășoară tradițional la Köln, în Germania, fiind organizat de Koelnmesse, în portofoliul căruia se regăsesc alte evenimente la fel de majore – imm Cologne, Orgatec, Interzum.
 


Colecția IKEA ART EVENT 2019, în România la RDW!

Opt designeri cu viziuni artistice diferite au creat opt covoare cu o expresie unică și îndrăzneață. Acestea s-au transformat într-o colecție de obiecte de artă, în stoc limitat, care se va afla la dispoziția publicului din România exclusiv online.

 +6
O colecție de covoare speciale, transformată în eveniment de artă: IKEA ART EVENT 2019!
  |  

Cele opt covoare în ediție limitată sunt confecționate manual, din materiale naturale. Se vor găsi pe site-ul www.ikea.ro începând cu data de 23 mai, iar românii dornici să le vadă cu ochii lor în realitatea noastră, nu cea virtuală, vor avea această ocazie în timpul festivalului Romanian Design Week, sub forma unei expoziții experimentale: IKEA ART EVENT 2019. Aceasta urmează să se desfășoare între 18 și 26 mai. +6 www.IKEA.ro

Covoarele care fac parte din ediția IKEA ART EVENT de anul acesta oferă opt răspunsuri diferite – și opt moduri eclectice de a personaliza spațiul și au fost create de:

Supakitch, un artist francez a cărui abordare eclectică îmbină tehnici diverse precum vopseaua acrilică, silkscreen, colajul și tatuajul. Covorul creat de el a fost inspirat de șerpi. +6 www.IKEA.ro

Chiaozza, un duo de artiști americani - Adam Frezza și Terri Chiao, lucrează în mai multe forme: sculptură pictată, instalație, colaj și fotografie. Covorul lor este „Inspirat de scenele de primăvară din deșerturile sud-vestului american.”

Craig Green, designer londonez, absolvent al prestigioasei Central Saint Martin, și unul dintre cei mai inovatori creatori de modă masculină. „Prin acest covor mi-am dorit să explorez ideea paradisului, a evadării din realitate. Ideea de a crea un portal sau o ușă pentru a ne teleporta într-un loc mai bun.” +6 www.IKEA.ro

Noah Lyon, artist multidisciplinar care a expus în galerii și muzee din toată lumea. Arta lui este inclusă în colecțiile MoMA, The Tate Britain, The Menil Collection, The Brooklyn Museum și The Whitney Museum of American Art. Covorul lui, inspirat de indienii Navajo, „surprinde viețile noastre interconectate într-un vârtej în timp ce lumile noastre fac tumbe prin univers.”

Misaki Kawai, artistă japoneză, cunoscută pe plan international pentru instalațiile create din papier-mache, lemn, textile și alte materiale artizanale precum fetrul și firele. Ea crede că arta este despre bucurie, iar covorul său este dovada acestui lucru: „Mi-a plăcut să creez acest covor, este un obiect foarte... blănos.”

Filip Pagowski, designerul care a creat simbolul Comme des Garçons Play, a realizat un covor minimalist pentru IKEA ART EVENT 2019: „Ideea din spatele acestui design a fost noțiunea de a țese, cu imaginea care reflectă mecanica folosirii firelor pentru a crea un covor.” +6 www.IKEA.ro

Seulgi Lee, artist coreean-francez al cărui covor personifică expresia franceză „ca un pește în apă”. Toate covoarele au potențialul de a defini un spațiu. Prin covorul său, Seulgi vrea să întruchipeze lumina apei și culori radiante.

Virgil Abloh, Men’s Artistic Director la Louis Vuitton și fondatorul brandului de modă Off-White. Covorul său este un răspuns ironic la grijile părinților care protejează mobila din casă de activitățile copiilor: „Keep Off.” +6 www.IKEA.ro

Iubitorii de design sunt invitați să deschidă pagina IKEA.ro în dimineața zilei de 23 mai, pentru lansarea colecției IKEA ART EVENT 2019, exclusiv online. Până atunci, IKEA îi invită pe toți să o viziteze, fotografieze și să o admire în cadrul festivalului Romanian Design Week, între 18 și 26 mai, în Piața Universității, Bd. Elisabeta nr. 5, la etajul 2.

 


MIFF 2019 – prezența românească pe piața asiatică

MIFF 2019 reprezintă cel mai important și în același timp cunoscut târg de mobilă din Malaysia, iar echipa Magmob a fost prezentă ca-n fiecare an. Vă spunem în acest material care au fost noutățile observate, dar mai ales vom vorbi despre prezența românească a producătorilor de mobilier la acest eveniment.

 +3
Impresii de la unul dintre cele mai importante evenimente dedicate industriei de mobilă din Asia, MIFF 2019!
  |  

MIFF 2019 a însemnat celebrarea a 25 de ani de existență pentru acest târg, dintre care, reprezentanții Magmob au participat la 11 ediții. Este un eveniment cu totul diferit de cele cu care sunt obișnuiți producătorii de mobilier din România, fiind o mare oportunitate pentru aceia interesați în mod special de contactele de afaceri și exporturile masive. Piața de mobilier din Malaysia se concentrează pe prelucrarea arborelui de cauciuc și latex, iar interesul este tot mai mare pentru colecții de mobilier din esențe de lemn masiv, precum cele din țara noastră.

Tocmai în acest sens, prezența românească la MIFF 2019 a fost una lăudabilă și extinsă. Un număr de 60 de români au fost prezenți, sub forma a două grupuri organizate de Romanian Wood Crafts și Cluster Mobilier Transilvan.  +3 MagMob
„Cele două echipe sosite din România la târgul MIFF din Kuala Lumpur formează cel mai mare grup de profesioniști din industria mobilei din Europa de Est prezent vreodată la acest eveniment”, a explicat Imre Zilahi, consultant Romanian Wood Crafts. Echipele au avut standuri separate, dar scopul a fost același: pregătirea producătorului român de mobilier pentru a avea succes pe piața asiatică.

Finanțată de Guvernul Elveției, Romanian Wood Crafts este o inițiativă româno-elvețiană menită să îi ajute pe micii producători de mobilier să-și pregătească prezența pe piețele internaționale în așa fel încât să aibă succes; de la analizarea piețelor și potențialilor clienți ori parteneri de afaceri, până la îndeplinirea criteriilor de calitate solicitate pe aceste piețe externe, producătorul român trebuie sprijinit pentru a atinge succesul.  +3 MagMob

Cluster Mobilier Transilvan are în componență 80 de membri din industria producătorilor de mobilier, dar și a organizațiilor dedicate cercetării și dezvoltării, companii specializate în marketing și comunicare. Împreună, au ca scop asigurarea competitivității industriei producătorilor de mobilier din România la nivel internațional.
Prezenți la ediția 2019 a MIFF, toți acești producători români au avut ocazia să observe că un segment de piață pe care și-ar putea profila exporturile spre Malaysia este cel al mobilierului pentru bucătărie și dining, destinat clasei de mijloc a societății asiatice. Experiența a fost una necesară, în măsura în care prezența românească nu este tocmai obișnuită la evenimentele de profil din Asia.

Revenim în zilele următoare cu mai multe detalii despre ediția 2019 a Malaysian International Furniture Fair.
 


Mobila Dalin și Mihai Grama concep scaunul papal cu ocazia vizitei Pontifului

Cu ocazia apropiatei vizite a Sfântului Părinte în România, MobilaDalin în colaborare cu designerul Mihai Grama vor realiza scaunul papal și cele ale suitei papale (la dreapta și la stânga Sfântului Părinte vor sta Înaltpreasfințitul IOAN ROBU, Arhiepiscop Mitropolit de București, și Cardinalul Pietro Parolin, Secretar de Stat al Vaticanului) care vor fi folosite în Catedrala Sfântul Iosif din Capitală.

 +2
Acesta e scaunul papal!
  |  

„Este o onoare imensă pentru mine să iau parte la acest moment istoric pentru România și să realizez o asemenea piesă de mobilier. Pentru scaunul papal, la fel ca pentru restul mobilierului folosit pentru suita papală, am inserat elementele decorative, în stilul romantic, împreună cu elemente arhitecturale gotice din interiorul catedralei.

Modelul tapițeriei imită un element decorativ din pictura altarului Catedralei Sf. Iosif din București, un simbol care a intrat în conștiința oamenilor și s-a perpetuat de-a lungul anilor. Este vorba de un pattern centrat pe simbolul crucii, un decor simplu, dar caracteristic acestui lăcaș de cult. De asemenea, în designul scaunului papal și al băncilor din prezbiteriu a fost introdus stilul neogotic al Catedralei, prin arcul frânt reprezentat în arcadele dintre nave și în ferestre.
Cercul central, rozeta cu cruce din partea superioară a scaunului papal, redă modelul unor vitralii din catedrală și amintește de legătura pe care o au acestea cu cerul, deschiderea către cer.
Parteneriatul cu Arhiepiscopia Romano-Catolică de București și cu Adriana Răcășan, producătorul delegat al ARCB pentru evenimentul «Papa la Bucureşti» ne onorează, iar implicarea noastră în producția mobilierului este o REUȘITĂ datorată colaborărilor dintre Mihai Grama, MobilaDalin și membri ai comitetului de organizare al vizitei papale cu ocazia unor evenimente cultural sociale, colaborări care au creat o legătură de încredere.”, mărturisește Mihai Grama. +2 www.mobiladalin.ro

„Bunicii mei au fost greco-catolici. Îmi amintesc, copil fiind, povești din perioada în care religia lor a fost în clandestinitate. Nu sunt un creștin practicant, dar în 2013 am decis împreună cu soția să ne căsătorim și să ne botezăm copiii în ritul greco-catolic. Îmi doresc ca această întâlnire între conducătorii celor două biserici să aducă un plus de pace în micile comunități încă dezbinate după 30 de ani de libertate.
Mă gândesc că peste vreo 100 de ani, nepoții noștri își vor aminti mai puțin de cifre de afaceri, profit etc. cât de faptul că am lucrat la acest scaun papal.“, afirmă Dan Cotoi, director MobilaDalin.

Despre Mihai Grama
Mihai Grama este designer de interior și de produs, născut în Reghin, trăiește în București.
În 2015 a luat premiul pentru cel mai bun designer de obiect al anului de la Elle Decoration România, stilul său fiind unul eclectic, cu influențe etnice.

Despre MobilaDalin
MobilaDalin este o afacere de familie de ingineri specializați în industria mobilei și cea a materialelor textile, care se află la a doua generație.
Înclinația spre inovație, produsele statement, precum canapeaua Flow sau cu influențe entice, precum cele din colecțiile Transhurbana și Ethnocentric, create de Mihai Grama, au stat la baza succesului lor. Cu o gamă variată de produse, MobilaDalin este pe locul 4 în topul producătorilor de mobilier tapițat din România.

 


Smart Design Challenge – ULTRAtehnologie, integrată produselor casnice

A doua ediție a concursului Smart Design Challenge și-a desemnat câștigătorii. Proiectul care a triumfat integrează perfect două funcții cu totul diferite, eliminând nevoia omului de a se ridica de la masă pentru a aprinde lumina sau a regla volumul muzicii. Felicitări pentru idee!

 +5
Inedit: când designul întâlnește tehnologia, Smart Design Challenge premiază!
  |  

Smart Design Challenge este o inițiativă de încurajare a tinerilor designeri de produs din România, inițiativă sprijinită de: Orange, Dizainăr și Samsung România; a doua ediție ni se pare și mai spectaculoasă decât cea de anul trecut, cel puțin nouă, celor de la Magmob, prin prisma inovației aduse de proiectele câștigătoare.

Premiul întâi a fost acordat unui set denumit Dial Shakers, un set de solniță și piperniță care, pe lângă funcția obișnuită de presărare a condimentelor, mai împlinește și o funcție absolut tehnică: reglarea volumului muzicii și a intensității luminii din încăpere. Chiar smart! Ideea se bazează pe sistemul bluetooth al telefonului. Designerii Roman Naghirneac (designer industrial) și Adrian Jurat (inginer electronică) au câștigat cu acest prilej 5000 de euro. +5 www.orange.ro +5 www.orange.ro +5 MagMob Marii câștigători ai celei de-a doua ediții Smart Design Challenge


Au fost acordate și trei mențiuni speciale, pentru trei proiecte care au impresionat prin concept, formă și execuție: Milena Kesaeva pentru proiectul „Smart table ROS”, Florin Gheorghe pentru „Smart Cloud” şi Florin Cobuz pentru proiectul „TiKA - design modular inteligent". Premiul pentru popularitate a revenit proiectului „Pic-Pot” realizat de Maria Iulia Barbu. Toţi cei patru au câştigat câte un smartphone Samsung Galaxy Note 9 din partea Samsung România.  +5 MagMob Proiectele răsplătite cu mențiuni în cadrul inițiativei Smart Design Challenge 2019

Parte a platformei Tech a Break lansată în 2017, prin care Orange susţine antreprenoriatul din industriile creative și tehnice, Smart Design Challenge are ca scop crearea şi identificarea unor produse inteligente care să îmbine utilizarea tehnologiei cu o viziune creativă și curajoasă în ceea ce privește designul.

Tema acestei ediţii a fost „Daily routine”, iar produsul conceput de candidaţi a trebuit să se încadreze în categoriile home & deco sau accesorii. Timp de o lună, cele mai bune 14 obiecte de design selectate de către juriu au fost expuse în spațiile special amenajate din magazinele Orange de tip smart shop din ţară, participanţii care s-au calificat în etapa finală a concursului având astfel posibilitatea de a-şi promova obiectele realizate în rândul clienţilor Orange.

Între 17 şi 26 mai, o selecţie a celor mai creative obiecte care definesc inovația în design, realizate în cadrul celor două ediţii Smart Design Challenge, va fi expusă în cadrul expoziţiei centrale Romanian   Design Week amenajată în clădirea BCR din Piața Universității, monument istoric, construită în anul 1906 conform viziunii arhitectului Oscar Maugsch.
Toate informaţiile despre proiectele câştigătoare Smart Design Challenge sunt disponibile AICI.