Furniture Go International: opt clustere abordează piața din afara UE

Comunicat de presă: Furniture Go International este un proiect implementat de opt clustere europene și finanțat de Comisia Europeană, menit să sprijine IMM-urile producătoare în încercarea de a ajunge cu produsele și serviciile lor în țări din afara Uniunii Europene.

 +2
  |  

La bază Furniture Go International stă un parteneriat strategic între clustere care reprezintă firme producătoare cu scopul de a intensifica cooperarea în industria mobilei și a industriilor conexe din cadrul UE și care vizează patru țări tință: SUA, Canada, Egipt și Africa de Sud.

Furniture Go International (FGOI) este un proiect cu o structură solidă și obiective ambițioase, care să pună în aplicare viziunea Uniunii Europene, începând din septembrie 2021, cu o durată de 3 ani. Opt clustere din șase țări europene își pun în comun, pentru prima dată, toate cunoștințele pieței și experiența pentru a organiza activități de internaționalizare pentru IMM-uri din industria mobiliei, 100% orientate să obțină rezultate. Scopul este de a oferi instrumente utile și personalizate pentru abordarea piețelor din afara Uniunii Europene, în special cele din Statele Unite ale Americii, Canada, Egipt și Africa de Sud.

Clusterele participante în acest proiect sunt: CMT – Cluster Mobilier Transilvan (România; cunoscut internațional ca TFC - Transylvanian Furniture Cluster), HABIC - Association Cluster of Habitat, Wood, Office and Contract Sector (Spania), WIC - Wood Industry Cluster (Slovenia), KCN - Cluster of Czech Furniture Manufacturers (Republica Cehă), ICS - Interior Cluster Sweden (Suedia), PWC - PRO WOOD Regional Cluster (România), BFC - Bulgarian Furniture Cluster (Bulgaria) și HCB - Habitat Cluster Barcelona (Spania). Combinate, ele adună peste 500 de companii, majoritatea IMM-uri producătoare.

Reprezentanți ai IMM-urilor producătoare sunt invitați la evenimentul de lansare oficială a proiectului, în 21 octombrie, de la ora 12:00 (a României). Acesta va fi organizat în mod hibrid, iar înscrierile se fac prin formular online.

Cluster Mobilier Transilvan este pentru prima dată în poziția de lider de proiect european și printre puținele organizații din România care ajung într-o astfel de poziție onorabilă, dar care presupune și responsabilitate pe măsură. Cluster Mobilier Transilvan (CMT) are în responsabilitatea sa managementul tuturor activităților #FGOI realizate de cele 8 clustere implicate. „E timpul să fim deschiși, să ne adaptăm și să acceptăm că nu va mai fi la fel modul de a face afaceri, iar competențele ce ne sunt necesare tuturor sunt rezultate din acea învățare de pe tot parcursul vieții. Credem că atractivitatea industriilor va fi dată de capacitatea de a colabora, de a promova adevăratele modele, cât și de a-i înțelege, a-i atrage și a-i motiva pe termen lung pe cei tineri, acceptându-le și respectându-le valorile”, punctează Ciprian Morcan, manager CMT. Proiectul FGOI prevede extinderea alianței internaționale pe termen lung și susținerea unor contacte permanente în fiecare dintre piețele de interes pentru a garanta generarea de oportunități de afaceri și proiectarea de acțiuni personalizate pentru IMM-uri.

Comisia Europeană a finanțat proiectul după ce a remarcat efectele economice dure ale COVID-19 asupra sectoarelor care necesită de obicei produse și servicii din industria mobilei și lemnului, precum turismul și comerțul cu amănuntul. 70% din cele 130.000 de companii din sectorul producției de mobilă din Uniunea Europeană sunt mici sau mijlocii, iar împreună oferă locuri de muncă pentru peste 1 milion de persoane angajate.
 
 


Biomobila – cursuri practice despre mobilier

Militând pentru transmiterea meseriei din generație în generație, pentru specializare în muncă și pentru valorificarea resursei umane în țară, Biomobila a pornit o inițiativă admirabilă: organizează cursuri intensive pentru elevii de liceu.

  |  

Este vorba despre elevii liceului „Ioan Nistor” din Vicovu de Sus; aceștia au răspuns afirmativ provocării lansate de Ovidiu Isan – designer de mobilier în cadrul Biomobila – și s-au înscris la cursurile de inițiere în tainele fabricării de mobilier din lemn. Inițiativa se încadrează într-un proiect bazat pe accesarea de fonduri europene, sub denumirea „Strategii de practică pentru elevi, primul pas pentru o carieră de succes”.

La baza proiectului se află dorința de a preda meserie, nu doar teorie, noii generații, în așa fel încât România să continue să aibă producători de mobilier, nu numai importatori. Primele lecții sunt deja în toi, iar elevii au ca prim proiect realizarea unui scăunel din lemn masiv. „Pentru început, învățăm să facem un mic scăunel, in diverse moduri de construcție și design. S-au tras bilețelele, s-au proiectat la scara, s-a calculat necesarul de material, s-a mai repetat și Teorema lui Pitagora... am ajuns să croim și panotăm blatul șezutului. Și mai avem multe de făcut.”

Cursurile organizate de Ovidiu Isan de la Biomobila se desfășoară timp de un an de zile; la capătul acestei perioade, intenția este ca tot mai mulți tineri să se îndrăgostească de această meserie, dedicându-i-se pe viață.

Despre Biomobila
Înființată în anul 2015, prin deschiderea unui atelier în inima Bucovinei, Biomobila a pornit ca un proiect onorant, dedicat creșterii copiilor într-un mediu cât mai prietenos cu natura: fabricare din mobilier folosind materiale non toxice. Nu se folosesc agenți chimici, nici alte substanțe nocive, iar primele colecții lansate de BioMobila aveau ca sursă de inspirație basmele clasice.

 


ClusteRO: solicitări către statul român în contextul COVID-19

Pentru că nu doar în planul sănătății, ci și în plan economic, societatea este victimă a infectării cu coronavirusul COVID-19, Asociația Clusterelor din România face un apel la reprezentanții statului român. Se cere sprijinirea acestui segment, prin câteva propuneri concrete.

Asociația Clusterelor din România cere sprijinul statului român/Clustero.eu
  |  

Asociația Clusterelor din România este organismul reprezentativ la nivel național și internațional al clusterelor din România, ecosisteme industriale ce reunesc în componența lor întreprinderi, organizații de cercetare-dezvoltare-inovare, autorități publice din toate domeniile de activitate ale economiei naționale, reprezentând la rândul lor peste 2.000 întreprinderi, 198.000 angajați, 8,7 mld lei cifră de afaceri, 2,6 mld EUR exporturi.

În urma feedback-ului primit de la membrii noștri, considerăm necesare următoarele abordări urgente:

1. Solicităm ca instituțiile statului să demareze de urgență efectuarea plăților datorate companiilor, pentru a ajuta la crearea de lichidități (sub orice formă: decontarea TVA, concedii medicale restante, decontarea proiectelor finanțate de la bugetul de stat/ fonduri europene etc.);

2. Solicităm crearea unei proceduri simplificate pentru acordarea directă a unor ajutoare de stat (granturi) pentru ca acele companii care pot și își doresc să-și modifice fluxurile de producție și să contribuie la producția de materiale și bunuri critice, necesare în această perioadă, să poată acționa imediat (de exemplu: materiale/echipamente de protecție, materiale și bunuri necesare în spitale etc.);

3. Solicităm ca ONG-urile să poată, la nevoie și în situația restrângerii activității, să își trimită o parte din personal în șomaj tehnic. Menționăm faptul că ONG-urile nu au cod CAEN dintre cele menționate ca fiind direct afectate și nici nu poate fi vorba de reducerea cu minim 25% a încasărilor (condiții necesare și obligatorii pentru a putea acorda șomaj tehnic în condițiile recuperării a 75% din câștigul salarial mediul brut);

4. Solicităm clarificarea urgentă a sintagmei “diminuarea încasărilor”, condiție obligatorie pentru a putea recupera 75% din câștigul salarial mediul brut, în scenariul șomajului tehnic, respectiv înlocuirea acesteia cu cea de “diminuare a veniturilor”. Facem aceste mențiuni datorită unor realități economice, încasările lunii în curs fiind cel mai adesea ajunse la termen și în fapt rezultatul activității ultimelor luni, dar diminuarea actuală a veniturilor va avea un impact pentru lunile următoare și considerăm ca diminuarea veniturilor are mult mai mare relevanță în contextul dat;

5. Solicităm demararea imediată a negocierilor cu Comisia Europeană în vederea trecerii de la regula n+3 la regula n+4 în cadrul contractelor de finanțare pe fonduri europene, precum și prelungirea perioadei de contractare a proiectelor în cadrul exercițiului financiar 2014-2020 cu minim 6 luni, de la 31 decembrie 2020 până la 31 iunie 2021. Acest lucru ar avea impact pozitiv asupra proiectelor în implementare, precum și asupra posibilității de a lansa noi apeluri și de a contracta proiecte pe fonduri europene;

6. Solicităm revizuirea plafoanelor ajutoarelor de stat care pot fi acordate, ținând cont de faptul că unii beneficiari din prezent nu se vor putea redresa fără suplimentarea plafonului – fie prin creșterea de la 200 de mii de euro la 500 de mii, fie prin reducerea perioadei de plafonare de la 3 ani la 2 ani.

Asociația Clusterelor din România, ClusteRO, împreună cu clusterele membre, își declară completa susținere pentru companiile/organizațiile partenere și, în același timp, disponibilitatea de a fi un partener de încredere în discuțiile și consultările organizate de instituțiile administrației centrale în vederea identificării celor mai bune soluții pentru ca mediul de afaceri din România să traverseze această perioadă dificilă în cele mai bune condiții.
 


Prototip studio – de la design, la obiecte medicale

Creativii din România sunt, cu adevărat, creativi. Vă anunțăm o nouă inițiativă de sprijin în lupta contra coronavirusului covid-19. De data aceasta, un studio de design a decis să participe la fabricarea de viziere necesare echipării medicilor.

O nouă inițiativă de... pandemie/Prototipstudio.com
  |  

Zilele trecute am remarcat o inițiativă similară, grupul Taparo, specializat în producția de mobilă tapițată, a pornit producția de măști. De data aceasta, la o scară mai mică, Prototip Studio creează cadre 3D pentru vizierele atât de necesare protecției personalului medical. Cadrele sunt ulterior trimise unui partener colaborator, FabLab unde li se adaugă elementul de protecție din material transparent PETG. Cei de la Prototip Studio lucrează de acasă.

Pe pagina de facebook a studio-ului Prototip se dau toate detaliile: „Am transformat un colț de casă într-un mic atelier de producție. De ieri am început să printăm 3D cadre pentru viziere pe care urmează să le trimitem la FabLab unde se va adăuga partea transparenta din PETG și pe care le vor distribui mai departe în spitalele din România. În paralel lucrăm la eficientizarea unui alt model care să dureze mai puțin de produs (45 de minute per bucată) și căutăm furnizori de PETG. Dați-ne un semn dacă știți ceva ce noi nu știm!”

Despre Prototip Studio
Prototip Studio a fost înființat în anul 2013 în Cluj Napoca și dispune de o echipă formată din oameni care au studiat arhitectura și designul. Desfășoară proiecte de amenajare, în special spații publice, dar realizează și design de produs. „Abordăm o viziune interdisciplinară ce caută forma de echilibru atât prin dimensiunea spaţială cât şi temporală a obiectelor create”, se arată pe site-ul Prototip Studio.

Despre inițiativă
Vizierele nu sunt omologate, reprezentând doar un plus de protecție față de cea folosită deja de cadrele medicale. Cele realizate de Prototip Studio în colaborare cu FabLab urmează a fi distribuite gratuit.


Tu de unde cumperi mobilă: din magazin sau de pe telefon?

Tocmai a fost realizat un sondaj de opinie printre români, pornind de la dorința de a afla mai multe despre comportamentul cumpărătorului de mobilier din România. Principala întrebare a vizat felul în care achiziționezi mobilă: mergi în magazin sau descoperi noutățile cu ajutorul telefonului?

Un sondaj despre ce, câtă și de unde cumpără românii mobilă/Acaju.ro
  |  

Peste 61% dintre români consideră magazinele online de mobilier o sursă de inspirație pentru achiziția de mobilier pentru acasă, în timp de pentru 48% rețelele de socializare precum Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube reprezintă o sursa de inspirație în amenajare. Asta reiese dintr-un studiu realizat de Acaju.ro pe un eșantion de 1300 de persoane.

Dacă mediul online este o sursă mai la îndemână pentru români în ceea ce privește ideile de amenajare, achizițiile de mobilier se finalizează în magazinele online doar pentru 32,6% dintre români. 42,8% aleg în continuare magazinele fizice de mobilier, în timp ce 38,5% preferă un mix între magazinele fizice de specialitate și mobilierul la comandă.

66,1% dintre comenzile de mobilier plasate online se fac de pe telefonul mobil, în timp ce 47,6% de pe un laptop/PC.

Termenul de livrare al magazinelor online de mobilier influențează decizia de cumpărare a românilor - 50% dintre ei preferă magazinele online care livrează în 4-5 zile lucrătoare, 35,5% se hotărăsc dacă termenul maxim este de 10 zile lucrătoare, în timp ce doar 14,4% comandă dacă termenul este mai mare de 2 săptămâni.

60,5% dintre români consideră părerea unui designer de interior utilă în amenajarea locuinței sau alegerea mobilierului pentru acasă, în timp ce 32,8% dintre aceștia nu consideră necesară părerea unui specialist.

Achiziția pentru mobilier este foarte importantă pentru majoritatea românilor și este una de durată, tocmai din acest motiv aceștia urmăresc anumite aspecte înainte de a comanda online:
●    prețul produselor este important pentru 52% dintre români
●    review-urile sau părerile altor cumpărători influențează decizia de cumpărare pentru 51,7% dintre respondenți
●    existența unui magazin fizic/showroom este importantă pentru 44,8% dintre românii care vor să comande online mobilier
●    designul, unicitatea sau culorile mobilierului îi ajută pe 33,9% dintre respondenți să se decidă dacă comandă sau nu dintr-un magazin online de mobilier
●    existența unui program buy back pentru mobilier ar fi importantă pentru 82,3% dintre români.

Un dormitor matrimonial mobilat complet ar trebui să coste între 2000 - 3000 lei - sunt de părere 33,8% dintre români.

Doar pentru 26,4% dintre respondenți costul unul dormitor matrimonial ar trebui să fie între 1000 și 2000 lei, în timp ce doar 24,2% ar plăti între 3000 și 4000 lei.

Achiziția de mobilier pentru acasă este planificată din timp pentru 58,2% dintre români, aceștia susținând că de cele mai multe ori așteaptă perioadele de reduceri. Pe de altă parte, 33,5% dintre ei au afirmat că merg pe principiul Văzut-Plăcut-Cumpărat, iar 8,3% cumpără când găsesc o ofertă bună, chiar dacă achiziția nu era în plan.

Cel mai des schimbată piesă de mobilier din casele românilor este canapeaua - 41,5%, urmată de pat - 19,4%, scaune de bucătărie - 16,2% și scaunul de birou -11,2%.

Un configurator virtual în magazinele online de mobilier ar influența decizia de cumpărare a 78,5% dintre români. Aceștia susțin că de cele mai multe ori le este dificil să își imagineze cum ar arăta o piesă de mobilier în casa lor sau dacă aceasta s-ar potrivi în spațiul disponibil, iar un tool care să le permită vizualizarea înainte de achiziția propriu-zisă ar fi foarte util.


Despre Acaju.ro:

Acaju România este lider regional în comercializarea mobilei potrivite înfrumusețării caselor, fiind un magazin online foarte dinamic, cu o ofertă de peste 10.000 de produse într-o gamă variată de materiale și culori.