logo logo

MagMob este o revistă speciali­zată în domeniul mobilei, din care vă puteţi inspira atunci când trebuie să faceţi o ale­gere pentru casa, biroul sau gră­dina voastră.

Program de promovare la export

Fast Forward Editorial SRL

540322 Târgu Mureş, Str. Bistriţei nr. 9
Romania, jud. Mureş
RO 24342230 • J19/828/2008

+40-730-190077

zilahi@magazinulmobilei.ro

Trendul Bookshelf Wealth – este sau nu este?

Nici nu ajunsese anul 2023 la final, că se preconiza deja apariția unui trend uriaș pe rețelele sociale: bookshelf wealth. Poate că industria editorilor de carte s-a bucurat, dar lucrurile nu au mers în direcția preconizată. După un moment de maximă atenție, acest trend al amenajărilor interioare s-a calmat parcă, iar de acum este chiar contestat de unii profesioniști ai domeniului.

Trendul Bookshelf Wealth – este sau nu este?
architecturaldigest.com
Publicitate
Andreea Chiru  |  12 Aprilie 2024

Conceptul de Bookshelf Wealth a fost lansat pe platforma Tik Tok, în decembrie 2023, de către un designer de interioare din San Diego, pe nume Kailee Blalock. Ea l-a definit drept un mijloc de personalizare absolută a interioarelor chiar de către proprietar, dând fiecărei case aerul de acasă prin modul de expunere a rafturilor cu cărți. Pe scurt, fiecare om poate deveni propriul specialist de interioare, prin felul în care integrează cărțile din posesie în arhitectura încăperii. Iată deci un trend care consideră cartea drept un element al amenajării.

Tratând colecția de cărți personale ca pe o colecție de obiecte de design, fiecare dintre noi le poate aranja pe rafturile bibliotecii în funcție de culoare, dimensiune, aspect sau chiar preferințe literare, în așa fel încât să devină punctul de atracție al încăperii. Evident, nu pot lipsi fotoliul, micuța masă de cafea, lampadarul sau pernele cu imprimeuri și o groază de obiecte de inspirație artistică – elemente care să construiască în jurul rafturilor cu cărți senzația unui colț dedicat lecturii.

Devenit foarte popular pe rețelele sociale, căci mulți s-au îmbulzit să treacă la fapte, Bookshelf Wealth caută să pună accentul pe un alt tip de bogăție – cea interioară, a sufletului și minții, în locul mobilierului de lux. Însă au început deja să apară voci din rândurile specialiștilor care să conteste un astfel de trend lansat pe platformele sociale. Într-un interviu acordat revistei Dezeen, Michelle Ogundehin explică: „Nu orice concept nou devine o noutate demnă de luat în seamă. Ce se află în spatele acestui nou concept? Și, mai ales, în ce fel contribuie la discuția despre amenajări interioare? Un astfel de nou concept devine trend cu adevărat doar atunci când îi poți descoperi rădăcinile, de unde a pornit. Dacă nu are rădăcini, nu este trend.”

Bookshelf Wealth este contestat în special de cititorii împătimiți care susțin că o bibliotecă adevărată, care să dea personalitate încăperii și să dicteze atmosfera, se construiește într-o viață de lectură susținută și nu în cumpărături de moment, inspirate de aspectul volumelor.

Publicitate