“Un nou trend de lifestyle” – produse de autor în… artă

Sunt originale, sunt unicat, uneori ni se par extravagante și cam scumpe. Dar produsele de autor din România scriu istorie. Au pornit de la zero și au ajuns zilele acestea să pătrundă într-un domeniu surpriză – cel al artei.

 +4
 MagMob
Foto: Daliana Iacobescu
  |  

Timp de două săptămâni, expoziţia “Un nou trend de lifestyle” curatoriată de Mihaela Ion, la Galeria Subterană din Timişoara, a putut fi vizitată de publicul larg. Bijuteriile realizate de Angela Ciobanu, tablourile lemn pe lemn create de Liliana Stoica şi mobilierul de esenţă tare gândit de Ciprian Manda au transformat Galeria Subterană într-un spaţiu de consum de cultură destinat unui nou trend de lifestyle, dedicat celor care apreciază produsele de autor.

Curatoarea Mihaela Ion declară “Produsele de autor, fie ele bijuterii, tablouri sau mobilier au spart bariera convenţionalului şi îşi au loc în galerii de artă, muzee şi spaţii special create consumului de industrie creativă şi cultură. Această expoziţia exact acest lucru a prezentat, că locul produselor de autor este în galerii de artă şi, pentru a fi expuse cu acest statut categoriilor de public au nevoie de un curator capabil să le panoteze corespunzător”.

Expoziţia a fost gândită ca un drum între lumini şi umbre, materiale şi tehnici vechi reinterpretate prin tehnici noi. Bijuteriile de lux create de Angela Ciobanu şi-au găsit locul în felinare, tablourile cu o cromatică vibrantă ale Lilianei Stoica s-au potrivit în cele cinci încăperi ale Galeriei Subterane, iar mobilierul realizat de Ciprian Manda a prezentat o alternativă pentru scaunele, taburetele şi poliţele banale.  

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

 +4 Daliana Iacobescu Foto: Daliana Iacobescu

Publicul a fost fascinat de expoziţie şi de conceptul curatorial, fapt demonstrat şi de multele texte realizate în cartea expoziţiei. Proiectul “Un nou trend de lifestyle” susţine producţia de produse 100% româneşti, uneori de inspiraţie din patrimoniul tradiţional autohton, cu promovarea conceptelor propuse de artiştii expozanţi: Liliana Stoica, Ciprian Manda şi Angela Ciobanu. Momentul ales pentru această expoziţie este de asemenea foarte important, actulamente suntem în faţa unei tendinţe generale pentru deschiderea către noi pieţe emergente de artă şi design, a descoperirii unor noi valori naţionale şi adoptarea produselor de autor ca  bunuri de natură (inter)naţională.  

Avantajul acestui proiect: este organizat creat de Asociaţia Atelierul de Creaţie (www.revista-atelierul.ro), asociaţie  cu experienţă în domeniu, de peste 7 ani, care promovează în mod constant industria creativă şi cultură românească la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.


Smart Design Challenge – Orange îți mai dă o șansă la înscriere

Pentru competiția #SmartDesignChallenge, Orange a prelungit înscrierile cu șapte zile. Ceea ce înseamnă că proiectele de design au de acum termen limită de înscriere data de 16 iulie. Pot participa atât proiecte noi, cât și concepte deja existente, cu o funcție tech proaspăt inclusă.

 +2
  |  

În luna iunie, Orange a lansat prima competiție din istoria recentă a designului românesc care încurajează atât tehnologia cât și designul de produs. Denumită Smart Design Challenge, competiția este inițiată de Orange România în parteneriat cu platforma Dizainăr. Smart Design Challenge îi provoacă pe tinerii designeri să proiecteze un obiect sau o instalație de design, atât decorativă, cât și funcțională, care se inspiră din produsele și serviciile Orange din categoriile: Orange Home (servicii de internet, televiziune, telefonie fixă, smart home) sau telefoane, accesorii, gadgeturi și wearables. Marele premiu va fi în valoare de 5000 de euro, și se vor acorda și premii de popularitate - câte o tabletă Samsung Galaxy Tab S3 în fiecare din cele 14 Orange smart shopuri în care vor fi expuse proiectele.

Concursul Smart Design Challenge se desfășoară la scară națională, iar proiectele finaliste vor fi expuse în Orange smart shopurile din: București Băneasa și Europe House, Arad, Constanța, Galați, Oradea, Timișoara, Iași, Bacău, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Sibiu, Brașov, Pitești.

 +2 MagMob

Iată cine va juriza competiția:
Irina Alexandru - Channel & Consumer Marketing for New Markets, Fitbit
Ștefan Barutcieff - Creative Director, Pilotfish München
Mirela Bosoi - Head of Brand and Communication, Orange România
Liudmila Climoc - CEO Orange România
Corvin Cristian - Arhitect și designer
Mihnea Ghilduș - Designer de produs, fondator Dizainăr

Concursul va fi jurizat inclusiv cu participarea publicului; marele câștigător al premiului de 5000 de euro va fi desemnat de membrii juriului, dar dintre cele 42 de proiecte finaliste, expuse în 14 Orange smart shop-uri din țară, publicul va vota proiectele preferate, în perioada 1 august - 22 septembrie 2017, pe platforma www.orange.ro/techabreak cât și în cele 14 magazine participante.

Criteriile de jurizare  sunt: estetică, funcționalitate, originalitate, încadrarea în dimensiunile și în criteriile ergonomice date, folosirea materialelor, tehnologie. Fiecare criteriu are o scală de la 1 la 5 pe care o va evalua fiecare membru al juriului.

„Sperăm ca în urma concursului Smart Design Challenge designerii să își găsească producători și clienți. Expunerea pe platforma Orange, atât online cât și în magazine, este una considerabilă și credem că alăturarea creației celor pasionați de design și tehnologie se potrivește perfect cu comunicarea și serviciile partenerului nostru în acest proiect. Încurajăm proiecte în echipe multidisciplinare care să ducă prototipurile la o fază în care să le poată prezenta cu mândrie publicului larg și potențialilor producători de mobilier, corpuri de iluminat, accesorii de telefonie mobilă, laptopuri, electronice etc.”, explică designerul Mihnea Ghilduș, fondatorul platformei Dizainăr, membru al juriului Smart Design Challenge.

Mai multe detalii despre regulamentul, brief-ul și juriul concursului găsiți pe pagina Smart Design Challenge: www.orange.ro/techabreak/smart-design-challenge




 


Un nou trend de lifestyle – design pe piatră

Evenimentul „Un nou trend de lifestyle” a dat timișorenilor ocazia de a sta față în față cu designul românesc de produs. Expoziția este organizată într-un cadru excepțional, ce pune în valoare creativitatea tinerilor designeri.

 +7
 MagMob
Un nou trend de lifestyle - unul dintre cele mai creative evenimente din România
  |  

„Un nou trend de lifestyle”, expoziţia curatoriată de Mihaela Ion, a fost vernisată la Galeria Subterană din Timişoara şi poate fi vizitată până în data de 12 iulie, în mod gratuit, de către publicul interesat de produse de design. Bazându-se pe un joc de lumini şi umbre, curatoarea Mihaela Ion a creat o expoziţie capabilă să ofere mai multe valenţe şi identităţi vizuale lucrărilor expuse.

Creațiile a trei tineri designeri de produs se regăsesc în această expoziție – obiectele decorative ale Lilianei Stoica, realizate din lemn pe lemn, prin maniera în care au fost concepute, oferă o dualitate cromatică. Lucrările sale, expuse mai ales în prima cameră a Galeriei Subterane, trebuie privite atât de la stânga la dreapta, cât şi viceversa, pentru a se observa dubla identitate cromatică.

Mobilierul de esenţa tare realizat de Ciprian Manda, făra niciun cui sau clei, ci doar prin imbinările lemnului prin tehnici tradiţionale, oferă naturaleţe camerei în care sunt expuse. Fiecare detaliu al lemnului este prezent pe lucrările lui Ciprian ceea ce transformă exponatele în lucrări vii care îşi găsesc noi identităţi.
 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela
Bijuteriile din aur şi argint ale Angelei Ciobanu, panotate pe suporţi din lemn, se încadrează perfect în spaţiul Galeriei Subterane. Transpunerea acestor bijuterii într-o galerie de artă sporește mesajul expoziţiei “Un nou trend de lifestyle” şi anume acela că obiectele de autor şi de design trebuie considerate opere de artă. Locul de desfășurare al evenimentului, Galeria Subterană din Timișoara, a fost ales datorită atmosferei culturale ce-l caracterizează -  o galerie de artă, potrivită pentru a găzdui creații de autor. Expoziția Un nou trend de lifestyle este deschisă până pe data de 12 iulie și vă așteaptă; este realizată de Revista Atelierul în parteneriat cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş.

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela

 +7 Andra Gabriela


Ești creativ? Dizainăr și Orange te provoacă!

Dizainăr și Orange au găsit un numitor comun – industria creativilor din România. S-au gândit să-i provoace pe designeri la un concurs din care să câștige toată lumea. Așa s-au pus bazele competiției Smart Design Challenge.

Smart Design Challenge - o inițiativă Dizainăr & Orange
  |  

Am stat de vorbă cu Mihnea Ghilduș de la Dizainăr și am aflat că există interes față de design chiar și acolo unde credem de regulă că e interes numai pentru tehnologie, adică în echipa Orange. Concursul Smart Design Challenge reprezintă un mix inedit de design și tehnologie. Designerii români sunt invitați să se înscrie la această competiție cu proiecte inspirate de și pentru produsele și serviciile Orange.

"Căutăm produse care să îndeplinească atât funcții estetice, ergonomice cât și tehnologice. Produsele propuse în cadrul concursului Smart Design Challenge pot fi piese de mobilier, corpuri de iluminat sau accesorii personale ori pentru casă, care includ o funcție smart. Obiectele proiectate de concurenți pot să îndeplinească de la sine o funcție smart (de reglarea luminii, a temperaturii sau de conectare la Smart TV, de exemplu) sau pot avea o interfață ce permite integrarea unui aparat existent din gama de produse Orange ce îndeplinește aceste funcții. Obiectivul concursului este crearea unei punți de legătura între ideile frumoase de design și posibilitățile tehnice de aplicare a lor. Le recomandăm deci concurenților să se gândească mereu la faptul că proiectul propus trebuie prezentat sub forma unui prototip, în cazul în care este ales printre cele 42 de proiecte câștigătoare. Și îi încurajăm, dacă au o idee supertare, dar nu au cunoștințele necesare pentru finalizarea proiectului, să lucreze în echipe multidisciplinare.
Dacă posibilitățile tehnice nu le permit să realizeze un prototip funcțional, le recomand să încerce să găsească soluții care să simuleze funcția obiectului prin mijloace alternative cum ar fi, de exemplu: printuri de prezentare a interfeței, animații, filme etc. Conceptul de bază al produselor proiectate trebuie să fie integrarea lor într-o viață deja puternic tehnologizată", explică Mihnea Ghilduș.

Premii
Orange va premia cel mai bun proiect de design cu un premiu în valoare de 5000 euro. De asemenea, va mai fi acordat și un premiu de popularitate - câte o tabletă Samsung Galaxy Tab S3, în fiecare din cele 14 Orange smart shop-uri în care vor fi expuse proiectele.

Finalitate
Ce se întâmplă cu proiectele câștigătoare? Se vor produce în serie, urmând a fi vândute pe piața autohtonă? Mihnea Ghilduș ne lămurește:
"Ceea ce ne dorim prin acest concurs este să arătăm produsele create de participanți publicului interesat de tehnologie și către producătorii români activi în zona tehnologică care au nevoie de serviciile designerilor. Sperăm că în urma concursului, designerii să își găsească producători și clienți. Expunerea pe platforma Orange atât online cât și în magazine este una considerabilă."

Criterii de jurizare

Juriul va fi format din personalități importante din lumea designului, tehnologiei și a telecomunicațiilor:
Irina Alexandru - Channel & Consumer Marketing for New Markets, Fitbit
Ștefan Barutcieff - Creative Director, Pilotfish München
Mirela Bosoi - Head of Brand and Communication, Orange România
Liudmila Climoc - CEO Orange România
Corvin Cristian - Arhitect și designer
Mihnea Ghilduș - Designer de produs, fondator Dizainăr

Criteriile de jurizare sunt:
•    Estetica
•    Funcționalitate
•    Originalitate
•    Încadrarea în dimensiunile și în criteriile ergonomice date
•    Folosirea materialelor
•    Tehnologie

Etapele de desfășurare a concursului

Etapa 1
9 iunie ora 10:00 – 9 iulie ora 23:59 2017 – înscrierea proiectelor în concurs
10 iulie – 30 iulie 2017 – selectarea de către juriu a unui număr de 42 de proiecte finaliste

Etapa 2
31 iulie 2017 – anunțarea celor 42 de proiecte finaliste selectate de către juriu
01 august – 03 septembrie 2017 – realizarea prototipurilor pentru proiectele finaliste
01 august – 22 septembrie 2017 - votarea premiilor de popularitate de către public
04 septembrie – 22 septembrie 2017 – expunerea prototipurilor în magazinele de tip Orange smart shop și votarea marelui premiu de către juriu
23 septembrie 2017 – desemnarea și anunțarea câștigătorilor

Succes!


La Timișoara începe Un nou trend de lifestyle!

După ediția-pilot din București, evenimentul Un nou trend de lifestyle se mută la Timișoara. Rețineți datele: între 29 iunie – 12 iulie, la Galeria Subterana (str. Augustin Pacha, nr. 8), vernisajul având loc pe 29 iunie 2017, de la ora 19.00.

 +4
O nouă ediție a evenimentului Un nou trend de lifestyle îi pune pe români față în față cu unii dintre cei mai talentați designeri de produs
  |  

Este vorba despre o expoziție de design de produs, curatoriată de Mihaela Ion, prin intermediul Revistei Atelierul  şi realizată cu sprijinul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Timiş. Evenimentul îi aduce în atenția publicului pe designerii Liliana Stoica (RO), Ciprian Manda (RO) şi Angela Ciobanu (AT/RO), fiecare venind cu un stil propriu pentru produsele expuse, mobilier, tablouri 3D din lemn reciclat, respectiv bijuterii contemporane.


Obiectele de autor au spart bariera artei contemporane şi locul lor este în cadrul galeriilor de artă şi al muzeelor. Sunt necesare  spaţii de consum de cultură ale industriilor creative şi culturale româneşti, iar expoziţia Un nou trend de lifestyle  îşi propune să aducă mai aproape creatorii de produse de publicul din Timișoara. Fiecare exponat are o poveste, o compoziţie diferită, dar toate produsele sunt realizate de tineri designeri, care provoacă privitorii la schimbare, prin redefinirea decorului şi a bijuteriei.


Cine sunt participanţii?

Liliana Stoica (RO)

este fondatoarea atelierul Deco-Box, atelier de prelucrare a lemnului, primul atelier de artă 3D pe lemn, unde lucrează alături de tatăl său - sculptor şi restaurator de profesie. Deco-Box este povestea unei călătorii, căutarea unei pasiuni şi îmbrăţişarea chemării creative organice, ce se află în fiecare dintre noi. Pornind de la ideea că suntem cu toții făcuți din culoare, un conglomerat de vibrații și spații, spiritul artistic nonconformist al Lilianei Stoica a început un fir narativ care, prin bucăți de lemn geometrizate și colorate au prins viața in atelierul său de creație. Prin combinația inedită dintre lemn și culoare, Deco-Box a lansat, încă din 2013,  un nou trend în designul de interior, ce pune pe primul loc exprimarea personală și manifestarea originalității - „Life in Bold colors!”sau, mai bine spus: “Culori vii pentru o ambianţă veselă”. Artista lucrează în atelierul său din Bucureşti.

 +4 www.revista-atelierul.ro Un nou trend de lifestyle - Deco-Box

Angela Ciobanu (RO/AT)

Pentru Angela Ciobanu interesul față de bijuteria contemporană a apărut ca o schimbare firească, pe care a avut ocazia iniţial să o experimenteze în contextul arhitecturii. A început să realizeze bijuterii aplicând acelaşi proces creativ pe care îl cunoştea din arhitectură, însă, treptat a renunţat la formele geometrice şi algoritmii matematici, în favoarea unei abordări experimentale. Fascinaţia sa pentru imperfecţiuni, detalii surprinzătoare plasate în forme aparent convenţionale este reflectată în bijuteriile create de Angela. Artist cu o expunere internaţională, trăieşte şi lucrează în Viena.

 +4 www.revista-atelierul.ro Un nou trend de lifestyle - Angela Ciobanu

Ciprian Manda

fondator Silva Artis – atelier de creaţie în lemn,  lansat în 2011. Atelierul Silva Artis a fost creat ca o explorare paralelă a formelor şi materialelor. Ciprian Manda lucrează cu materiale noi, dar şi cu elemente vechi, spre a obţine o adâncime, o profunzime a experienţei spaţiului. Materialul brut, culorile puternice se combină cu îmbinări exacte. Produsele realizate de Ciprian sunt născute din dorinţa de a crea obiecte naturale, autentice. Artistul lucrează şi locuieşte în Bucureşti.

 +4 www.revista-atelierul.ro Un nou trend de lifestyle - Ciprian Manda
 


Despre curator
Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 10 ani în cadrul industriei creative şi artistice româneşti. Cu un doctorat în istorie şi un background educaţional în istoria artei, Mihaela Ion a înfiinţat, în 2010, respectiv în 2012 proiectele “Revista Atelierul” (cu un content de peste 2600 de articole) și “Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs”, realizând astfel printre cele mai importante proiecte româneşti destinate promovării comunităţilor creative şi culturale din România.  

Detalii organizator
Revista Atelierul (www.revista-atelierul.ro) este o platformă activă de promovare online şi offline a industriilor creative şi culturale din România şi străinătate. Revista Atelierul s-a poziţionat de la data fondării, în 2010, ca fiind un promotor activ al produselor de autor şi de designer și a apărut în momentul în care cultura designerilor şi a creatorilor de obiecte unicat a început să ia amploare în România, devenind tot mai necesară o structură în cadrul căreia creatorii şi designerii de produs să se poată regăsi.


MagMob este partener media al evenimentului Un nou trend de lifestyle.