logo logo

MagMob este o revistă speciali­zată în domeniul mobilei, din care vă puteţi inspira atunci când trebuie să faceţi o ale­gere pentru casa, biroul sau gră­dina voastră.

Program de promovare la export

Fast Forward Editorial SRL

540322 Târgu Mureş, Str. Bistriţei nr. 9
Romania, jud. Mureş
RO 24342230 • J19/828/2008

+40-730-190077

zilahi@magazinulmobilei.ro

imm cologne 2025: ANULAT

„Din lipsă de interes anul acesta nu sărbătorim Revelionul” — cum ar fi să ți se spună asta la știri? Ei, uite așa inimaginabilul s-a produs, Kölnmesse a anunțat că imm cologne, cel mai important târg european de mobilă face o pauză. În ianuarie 2025 nu trebuie să călătorim în Germania în interes de afaceri.

imm cologne 2025: ANULAT
Publicitate
Zilahi Imre  |  10 Octombrie 2024

Greu la deal, dar în vremuri tulburi pare că e și mai greu la vale. Zeci de ani centrul expozițional de pe malul Rinului, în centrul orașului Köln a găzduit cel mai bine cotat eveniment de business pentru industria mobilei. Lumea bună din rândul expozanților a făcut atractiv evenimentul pentru vizitatori b2b din întreaga lume, chiria spațiului expozițional pentru amplasarea unui stand era piperat, însă toate halele erau pline. O feerie cu piese de mobilă spectaculoase și idei de amenajare fascinante. Un bal cu fast, aristocratic.

Marșul de succes a pierdut din ritm pentru prima oară odată cu năpasta numită Covid19. În ianuarie 2020 am avut parte de ultima ediție „plină”, apoi evident, la fel ca toate celelalte târguri internaționale, în 2021 imm cologne a fost anulat. Din prudență, organizatorii nu s-au încumetat să organizeze târgul nici în 2022, și lumea a înțeles și acceptat argumentele. În 2023 însă – în opinia mea – a fost luată o decizie care cu șanse bune a împins cel mai titrat eveniment al industriei spre acea cale spre vale: Kölnmesse a mutat târgul în 4-7 iunie, și i-a dat numele de imm Spring Edition. A fost un eveniment tip proiect pilot, menit să suplinească experiența la care tânjea industria, și desigur a însumat un număr modest de expozanți și vizitatori – atmosfera însă a fost jovială, expozanții și vizitatorii s-au bucurat să se revadă după doi ani și jumătate.

A urmat apoi momentul neplăcut, ianuarie 2024, primul imm cologne organizat în perioada consacrată, cu așteptări de reluare a târgului la nivelul de dinainte de pandemie. Au reușit să umple doar jumătate din halele expoziționale (și asta prin acceptarea unui număr mare de expozanți din China și Turcia), expozanții germani arătându-se nemulțumiți de numărul vizitatorilor b2b și volumul de afaceri pe care aceștia l-au adus la masa de discuții. Nivelul serviciilor prestate de organizatorul Kölnmesse a fost ireproșabil, au făcut totul ca la carte — contracția drastică a celui mai important eveniment de profil din Europa a fost cauzat de alte circumstanțe.

Decizia de a anula următoarea ediție a târgului a fost luată după ce Asociația Germană a Industriei Mobilei (VDM) și implicit membri acesteia au decis să nu participe. „Ne pare extrem de rău să anunțăm că nu dorim să participăm la imm cologne 2025, dar, în cele din urmă, acesta este un pas necesar și corect” – a declarat președintele VDM, Leo Lübke, adăugând: „Ca multe alte industrii, și piața mobilei s-a schimbat considerabil în ultimii ani – și odată cu aceasta și cererea față de târguri. Din păcate, situația actuală a industriei forțează multe companii să schimbe cursul. Lucrăm intens împreună cu Kölnmesse la dezvoltarea de noi concepte adaptate special pentru segmentele individuale de mobilier. Ca cea mai mare piață de mobilă din Europa, avem nevoie de târgurile noastre centrale din industrie și credem în expertiza în Kölnmesse în această privință.”

Organizatorul menționează drept motive principale ale deciziei climatul economic dificil pentru producătorii germani de mobilă, lipsa cererii de mobilă în Germania și, prin urmare, restricțiile bugetare ale industriei. Potrivit celor mai recente cifre din industrie ale VDM, întreaga piață a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor în 2023 și în prima jumătate a anului 2024. Aceasta s-a ridicat la 9,7% pentru mobilier în ansamblu și până la 11,2% pentru mobilierul tapițat. Numărul de angajați și de întreprinderi este, de asemenea, în scădere.

Gerald Böse, CEO al Kölnmesse, privește acum înainte: „Anularea imm cologne în acest moment este decizia logică având în vedere situația generală din industrie. A fost extrem de dificil pentru noi, dar a fost, de asemenea, inevitabil, având în vedere clienții noștri internaționali. (…) Lipsa de continuitate din ultimii ani, combinată cu mediul economic actual, face imposibil pentru noi, în calitate de organizatori, să garantăm o gamă atractivă de expozanți pentru eventualii vizitatori din ianuarie 2025. Obiectivul nostru rămâne acela de a oferi industriei mobilei o scenă internațională în Germania. (…) Kölnmesse este nr. 1 în lume când vine vorba de amenajări interioare, așa cum demonstrează în mod impresionant Orgatec, interzum și spoga+gafa, de exemplu. Acum este timpul să punem din nou pe picioare nava noastră amiral, împreună cu industria mobilei!”

Impact

Această decizie neașteptată a generat îngrijorare în întreaga industrie globală a mobilei, deoarece imm cologne a fost mult timp o platformă cheie pentru prezentarea tendințelor, noilor designuri și inovațiilor din domeniu. 

Oportunități pierdute de networking: Producătorii și retailerii se bazează pe imm cologne pentru a intra în contact cu noi clienți, distribuitori și parteneri. Fără acest eveniment, multe afaceri vor rata interacțiunile față-n-față care facilitează colaborarea și stimulează creșterea.

Întârzieri în lansarea de produse: Multe companii de mobilă utilizează imm cologne ca platformă pentru lansarea noilor produse. Fără această expunere internațională, producătorii vor trebui să găsească alte modalități de a introduce noile colecții pe piață.

Reducerea vizibilității internaționale: imm cologne atrage participanți din întreaga lume, iar absența sa va face ca pentru companiile europene de mobilă, în special pentru brandurile mai mici, să fie mai dificil să își extindă prezența internațională.

Impact asupra exporturilor și importurilor Germania – România

România este unul dintre principalii exportatori de mobilă către Germania. Știind că aproximativ 80% din producția de mobilă românească este destinată exportului, iar Germania reprezintă unul dintre cele mai mari piețe de desfacere pentru mobilierul românesc, anularea imm cologne afectează atât producătorii români, cât și comercianții germani, care se bazau pe acest târg pentru întâlniri directe și negocierea contractelor de achiziție.

Conform datelor recente, aproximativ 25% din totalul exporturilor de mobilă românească merg către Germania, ceea ce subliniază importanța acestei piețe pentru industria românească. Pe de altă parte, România importă și mobilă germană, deși în proporții mai mici, însă aceste schimburi comerciale sunt esențiale pentru ambele economii. Anularea târgului reduce posibilitățile de întâlnire între producătorii români și cumpărătorii germani.

 

Motive posibile din spatele deciziei

Anularea unui târg de o asemenea importanță este surprinzătoare, însă există mai mulți factori care ar putea să fi contribuit la această decizie:

Incertitudinea economică: Provocările economice globale, inclusiv inflația și creșterea prețurilor la materii prime, ar putea să fi afectat capacitatea producătorilor și expozanților de a participa la evenimente de o asemenea amploare. Germania a fost clar afectată de dispariția gazelor naturale ieftine ce veneau din Rusia, numeroase industrii confruntându-se acum cu costuri ridicate, acestea având efect de avalanță în societatea germană, care rezultă într-o scădere drastică a cererii de mobilă.

Schimbarea peisajului târgurilor comerciale: În ultimii ani, târgurile comerciale au trecut printr-o transformare, platformele digitale și expozițiile virtuale câștigând popularitate. Această schimbare ar putea să fi condus la o reconsiderare a modelului tradițional al târgurilor comerciale.

Constrângeri financiare: Organizarea unui târg de o asemenea amploare necesită resurse financiare semnificative. Nivelul interesului din partea expozanților pentru ediția din 2025 a fost mult mai scăzut decât se aștepta Kölnmesse, mai ales după decizia VDM de a lipsi de la târg, și ca urmare imm cologne a devenit financiar neviabil pentru organizator.

 

Perspective

Deși anularea imm cologne 2025 prezintă provocări, aceasta deschide și oportunități pentru expozanți și afacerile de comerț din industrie să se adapteze și să inoveze:

Trecerea către soluții digitale: Creșterea târgurilor virtuale și a platformelor online este probabil să accelereze, permițând producătorilor să își prezinte produsele digital unui public global. Companiile care îmbrățișează aceste tehnologii ar putea găsi noi modalități de a-și prezenta designurile și de a interacționa cu cumpărătorii. (O astfel de soluție inovatoare este configuratorul 3D creat în România de către start-up-ul Ixaria, recomandat producătorilor de mobilă de către MagMob.)

Evenimente în alternativă: Ar putea să câștige teren în urma anulării imm cologne târgurile comerciale și expoziționale din țări europene cu capacități de producție relevante. Se află într-o poziție extrem de favorabilă cel mai mare târg de mobilă est-european, Meble Polska din Poznan, Polonia (25-28 februarie 2025), iar pe termen mediu chiar și târgul BIFE-SIM de la Romexpo poate crește ca urmare a acestui trend.

Adaptarea modelelor de afaceri: Companiile de mobilă obișnuite cu târgurile mari, vor trebui să își reconsidere modul în care își promovează produsele și mențin relațiile cu distribuitorii. Brandurile ar putea să apeleze la abordări mai directe de vânzare, showroom-uri private sau chiar modele hibride. Crește interesul pentru programele alternative de promovare la export, cum este Furniture-from-Romania, proiect lansat de către Fast Forward Editorial în 2023.

Un moment de schimbare pentru industrie

Anularea imm cologne 2025 marchează un punct de cotitură în industria mobilei europene. Deși perturbează ciclul tradițional al târgurilor comerciale, aceasta împinge companiile să inoveze și să se adapteze la un peisaj în continuă schimbare. Producătorii și afacerile de comerț vor trebui să exploreze noi modalități de marketing, de networking și de extindere a pieței. Cu tranziția continuă către digitalizare, sustenabilitate și evenimente specializate, industria mobilei va experimenta, cel mai probabil, o transformare care va modela modul în care vor fi organizate și vizitate târgurile comerciale în viitor.

Publicitate
Publicitate