Cum ai petrecut, ca designer de produs, pandemia de COVID-19? Ai oprit afacerea sau ai mers tot înainte? Cum ai stat cu inspirația în această perioadă?
În primul rând am stat departe de prea multe știri și opinii pe social media; am fost mai degrabă preocupată în ce măsură dispun de un obiect, sau în ce măsură pot crea un obiect care să fie de un real ajutor în acea perioadă, un obiect care să inspire, să transmită speranță. COVID-19 sau postCOVID-19, mottoul nostru e “Life in happy colors” – Viața în culori vesele! Astfel încât, atelierul Deco-Box a funcționat online aproape tot timpul. Ne-am axat pe obiectele multicolore, sau cele verzi – turcoaz, deoarece au cea mai mare putere de a bine-dispune. A fost o perioadă în care majoritatea oamenilor s-au uitat îndelung la pereți, s-au întrebat cum să facă să se simtă mai acasă, iar noi avem multe soluții în acest sens: ceasuri și tablouri cu vibe intens.
De asemenea, am lansat panoul-tablou de cățărat pentru copii. Inițial a fost confecționat pentru băiețelul meu, fiind prevăzută o întreagă colecție, dar am grăbit puțin lucrurile; sincer, pentru mine panoul a fost de mare ajutor pentru ca fiul meu să-și consume energia constructiv în această perioadă de stat în casă.
Cum a fost afectată afacerea Deco-box pe perioada stării de urgenta/alertă, din punct de vedere financiar?
Am fost afectați, pentru că o mare parte dintre clienții noștri sunt companii, iar în perioada pandemiei nu au mai făcut evenimente, și-au redus bugetul de cadouri. Partea bună este că am recuperat totuși din pierderi, cu ajutorul produselor de artă. Ne bucurăm că oamenii au pus accentul pe obiecte inspiraționale, obiecte unicat, de valoare. Tablourile sunt o investiție atât pentru suflet, cât și pentru zile negre, păstrându-și valoarea financiară în timp.
Ce produse noi sunt în colecția Deco-Box?
Anul acesta ne-am concentrat pe o colecție de tablouri 3D, mozaicate, si pe o colecție de obiecte multifuncționale, de transformat în mic mobilier. Am început cu o noptieră care poate fi și un scaun, sau băncuță, poate fi și masă de cafea. Indiferent de funcție, își păstrează tematica de geometrie. Noptiera se poate realiza în variantă natur, în diferite esențe de lemn, sau cu accente de culoare. Vor mai urma si alte elemente, avem multe idei!
Care sunt cele mai vândute produse Deco-Box anul acesta? Ai văzut vreo schimbare în preferințele clienților în acest dificil 2020?
Cele mai vândute sunt în continuare ceasurile, deoarece pot să fie un cadou deosebit, dar și datorită prețului accesibil, comparativ cu estetica spectaculoasă. Clienții revin de fiecare dată, cumpără ceea ce transmit obiectele, armonia și sentimentul de bucurie.
Cum crezi că ar putea fi ajutată industria mobilei și accesoriilor de casă de către stat?
Cu măsuri exact pentru această industrie frumoasă și plină de suflet. Să nu fim nevoiți să deschidem ONG-uri, firme noi de start-up, ci să putem accesa, cu specificul și istoricul nostru, finanțări sau credite. Deși am încheiat 2019 profitabil și cu cel mai bun an financiar de încasări, băncile nici nu se uită la un atelier de artă și design.
Despre Deco-Box
Am început acum 7 ani, în 2013, această activitate extraordinară de a modela lemnul și culorile, fiind primul atelier de artă 3D din România. Ne-am diversificat colecțiile cu obiecte funcționale, ceasuri, aplice cu LED, panouri de cățărat, și acum cu mic mobilier. Din când în când revenim la origine, la spectaculoasele tablouri 3D. Misiunea atelierului s-a împletit și cu misiunea personală: de a integra obiecte, forme, stări, culori, haos, în armonie
Planul este de a da viață celor două colecții până la capăt, panourile tip escaladă și mobilierul decorativ. Preconizez o noua colecție de tablouri într-un an de zile. Să reușim tine de armonia noastră și de cea colectivă, în contextul unor timpuri haotice.