Taparo – de la mobilă la măști

Nu e tocmai un material despre mobilă frumoasă, dar e vorba despre mobilă și inițiativă. Compania Taparo, cunoscută ca producător de canapele și fotolii, a anunțat că în următoarea perioadă își reorientează producția spre industria medicală.

Un producător de tapițate se implică în dezastrul COVID-19/Taparo.ro
  |  

Firma Taparo va produce în perioada imediat următoare măști de protecție în contextul pandemiei cu COVID-19. O va face prin Techtext, parte a grupului Taparo, începând de săptămâna viitoare. Vor fi produse 150.000 de măști pe zi. „Estimăm 3,5 milioane pe lună, în prima fază. Ulterior, vom ajunge la 10 milioane pe lună. De asemenea, având experiență în materiale textile nețesute, vom confecționa nu numai măști, ci și halate și tot ceea ce ține de industria medicală” – a declarat, pentru DirectMM.ro, Ioan Filip, președintele Consiliului de Administrație al grupului Taparo.

Inițiativa este una serioasă, urmând a se fabrica măști (cu adevărat) de protecție contra coronavirusului: „O mască de protecție are trei straturi. Noi vom confecționa cele două straturi externe. Stratul intern va fi adus din Germania sau/și Belgia. Vom produce măști pentru toată țara. Avem deja comenzi de peste 20 milioane de bucăți”, a declarat Ioan Filip pentru același site.

Despre Taparo
Compania a fost deschisă cu 15 ani în urmă, exact în locul în care se află și astăzi – Târgu Lăpuș, județul Maramureș, dar între timp a devenit unul dintre cei mai notabili exportatori de mobilier tapițat din România. E vorba despre mobilă cu tapiserie textilă și din piele ecologică, iar colecțiile  ajung pe piața mobilei din străinătate, în lanțuri internaționale de mobilier. În principiu se produc fotolii și canapele la Taparo, iar compania dispune în prezent de un centru de cercetare, în cadrul căruia sunt testate cele mai noi modele.

Acționariatul este 100% românesc la Taparo. Fabrica se întinde pe o suprafață mare, de 53.000 metri pătrați, și asigură locuri de muncă pentru 1800 de persoane. Printre partenerii de afaceri externi ai grupului Taparo se numără Jysk, Homebase, Otto, Habufa și David Phillips.
 


Mobilă Art Nouveau – cum recunoști stilul?

Art Nouveau este un stil de care încă se vorbește și astăzi. La nivelul mobilierului, denotă mult fast, linii curbe și încrustații decorative. Și totuși, cum poți fi sigur că recunoști stilul Art Nouveau dintr-o privire?

 +4
Caracteristicile unui stil fascinant, Art Nouveau/Pamono.eu
  |  

Un strop de informație în plus nu strică, mai ales pentru pasionații de mobilă și design care #stauacasă zilele acestea. Am ales să vorbim despre stilul Art Nouveau pentru că are o notă tare pozitivă și e oarecum în ton cu ceea ce așteptăm bun de la izolarea în case: întoarcerea spre natură, spre lucrul realizat manual, spre munca făcută cu pasiune pentru ea însăși mai mult decât pentru un câștig rapid.

Un strop de istorie
A fost primul stil modern din lume, un stil creat de tinerii artiști ai unei generații sătule de clasic. În loc să învețe de la predecesori, aceștia au decis să se inspire direct din natură, lăsându-și creativitatea neîngrădită. Stilul Art Nouveau a apărut la finalul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, în Franța, iar caracteristicile puternice, neașteptate, l-au făcut să se răspândească rapid în întreaga Europă și în America. Practic, a dominat industria creativă a mobilei, designului și arhitecturii între 1890 și 1910, apoi a căzut în dizgrație pe fondul tulburărilor istorice ce au dus la sărăcie în toată lumea. A fost un stil care a presupus atât de multă muncă și materiale de calitate, încât a devenit prea scump odată cu izbucnirea Primului Război Mondial.

Caracteristicile Art Nouveau la nivelul mobilierului
•    Întotdeauna stilul Art Nouveau folosește ca materie primă lemnul masiv. Nu există Art Nouveau autentic realizat din PAL, MDF sau alte materiale cu preț accesibil. Cele mai reprezentative esențe lemnoase sunt cele de stejar, nuc și tec.
•    Stilul Art Nouveau la nivel de producție presupune muncă manuală. Piesele de mobilier în stil Art Nouveau nu pot fi realizate decât manual, acest stil aflându-și menirea în a protesta față de mobilierul de serie. De ce? Pentru că implică foarte multă muncă, pricepere, atenție și răbdare.
•    Sursa de inspirație a stilului Art Nouveau este natura în formele ei cele mai sinuoase. Liniile curbate ale copacilor și florilor, frunzelor, plantelor sunt transpuse în piese de mobilier absolut funcționale, dar pline de ornamente complicat de realizat. Recunoști o piesă de mobilier Art Nouveau după liniile șerpuite, după marginile rotunjite, după formele suple și cel mai adesea înalte. Asimetria detaliilor practice și estetice reprezintă cartea de vizită a acestui stil complex.
•    Nu există piesă de mobilier Art Nouveau decorată simplu. Fie că e vorba de combinații uimitoare la nivel cromatic sau chiar de încrustații în lemn, de accesorii minuțios aplicate, acest stil fascinează prin mulțimea și complexitatea detaliilor decorative. Cele mai multe motive sunt cele florale.
•    Finisajul de asemenea e imposibil de trecut cu vederea. Toate mobilele Art Nouveau create vreodată au finisaj ultralucios, menit să pună în valoare și mai puternic fiecare detaliu ornamental, fiecare element de sculptură sau pictură. Se folosesc numai lacuri incolore, cu rol de a proteja fibra lemnului și de a-i scoate în evidență culoarea naturală. +4 www.artsandcollections.com +4 www.goldwoodbyboris.com +4 www.newel.com

Fie că e vorba de scaune tapițate, paturi cu tăblie pictată, dulapuri cu uși sculptate, vitrine cu rafturi asimetrice, birouri cu forme dinamice – în stilul Art Nouveau nimic nu e simplu, liniar, curat sau minimalist. Totul e exact invers: răsucit sau răsturnat, plin de culoare, decorat și maximalist. Deși realizate din lemn masiv, fiecare dintre aceste piese de mobilă transmite o impresie de suplețe, de grație la nivel decorativ, amintind de ramurile din natură.

Printre reprezentanții cei mai de seamă ai stilului Art Nouveau se numără Antoni Gaudi, Hector Guimard, Jean Pierre Dalberra, Emile Galle.


Amenajare virală, reconstituită cu piese din România

Tot mai mulți români navighează pe forumuri dedicate designului interior, întrebând cum să dea un strop de viață propriilor locuințe, sau postând fotografii cu încăperi proaspăt amenajate și cerând păreri.

 +7
Cum să nu dai greș (forte rău) cu amenajarea locuinței/Pinterest.com
  |  

Din păcate, nu este suficient să tragi cu urechea la ce culori se poartă, nu este suficient să ceri sfaturi gratuite pe grupuri dedicate amenajărilor și nu este suficient să cauți mobilă în magazinele ultraconsacrate care vând piese importate. Din fericire, în schimb, există Pinterest – o adevărată sursă inepuizabilă de inspirație. Se poate alege o amenajare de acolo și se poate încerca reconstituirea ei aproape fidelă cu piese de mobilier din România.

Am făcut o încercare pentru voi. Am ales un colț de relaxare, minimalist, dar plin de culoare și personalitate – o amenajare virală pe internet –  și am identificat în România piese cât mai asemănătoare cu ajutorul cărora să mutăm în casele noastre ceea ce ne-a încântat atât de mult pe net. +7 www.pinterest.com

Amenajarea aleasă se compune dintr-un perete de accent, de culoare verde, două fotolii de culoarea somonului și o măsuță de cafea cu blat sub formă de tăviță. Am descoperit în magazinele din România toate aceste piese.

Vopseaua de pe perete am descoperit-o la Caparol, posibil chiar în mai multe nuanțe, în funcție de nivelul de iluminare al camerei.  +7 www.caparol.ro +7 www.caparol.ro

Fotoliile sunt disponibile la magazinul NordaShop, respectând pe cât posibil combinația cromatică (somon și auriu), forma rotundă și designul modern.  +7 www.nordashop.com

În ce privește măsuța de cafea, un model identic cu cel din poză nu am găsit – și ca design, și în ce privește culorile – în schimb, am descoperit mai multe variante asemănătoare, la Retroboutique și Insignis. +7 www.insignis.ro +7 www.retroboutique.ro

În ce privește tabloul, acesta poate fi comandat la ateliere speciale care exact cu asta se ocupă: reconstituie tablouri sau desene la comanda clientului.

Credem noi: alegerea unei amenajări de succes e mai simplă și mai reușită decât încercările creative ale celor care nu lucrează în domeniu. Bineînțeles, asta dacă nu se dorește sub nicio formă soluția cea mai indicată: alegerea serviciilor unui designer sau decorator de interioare, contracost evident.


Loveseat – istoria canapelei pentru cupluri

Mobilierul pentru cupluri are rădăcini vechi în istorie, numai că povestea este cu totul neașteptată. Ne referim la canapeluța cu numai două locuri, pe care o admirăm atât în filmele de epocă, cât și într-unele dintre livingurile contemporane.

 +5
Istoria canapeluței Loveseat/Witherells.com
  |  

Canapeaua Loveseat este o piesă remarcabilă. A nu se confunda cu canapeaua cu două locuri, chit că denumirea se referă la cupluri. Spre diferență de canapeaua cu două locuri, canapeaua Loveseat este ceva mai... „înghesuită”, și are de cele mai multe ori un aspect tare romantic.

Când a apărut?

Cu adevărat, nimeni nu poate spune. Ce e clar, pe la 1700 Loveseat Sofa era fabricată de către britanici, dar sub cu totul alt design și mai ales pentru cu totul altă funcție. Se confecționa din lemn masiv, și putea acomoda nu două persoane, ci o persoană și jumătate. Explicația? Era destinată doamnelor din înalta societate ale căror ținute somptuoase cereau mobilă specială. O astfel de doamnă nu încăpea, din pricina crinolinei și straturilor de volane și materiale, într-un scaun obișnuit, și ca să stea confortabil s-a inventat această canapea Loveseat. Evident, pe atunci nu se numea așa. Thomas Chippendale era faimos pentru felul în care le realiza în lemn închis la culoare, împodobite cu tot soiul de sculpturi și motive orientale. +5 www.newel.com

Adevărata canapea pentru îndrăgostiți

O sută și ceva de ani mai târziu, moda a evoluat spre ținute un pic mai suple și deodată doamnele și mai ales domnișoarele au descoperit că rămâne ceva loc lângă ele, pe aceste canapele. Același lucru l-au observat și domnii, care au profitat. Au început să se așeze lângă tinerele care le făceau inima să bată mai puternic. Canapelele Loveseat și-au păstrat locul în saloanele de bal și petreceri, asigurând tinerilor îndrăgostiți un anume soi de intimitate, fără a sparge tiparele decenței. Deja de acum încep să arate altfel: tapițate! În plus, își schimbă și designul, luând forma literei S. De fapt, evoluează de la statutul de canapeluță, la cel de două scaune alipite, spate în spate. Lemnul rămâne în planul doi, tapițeria rafinată devenind principalul atu. +5 www.ebay.ie

Canapeaua Loveseat de azi

Astăzi, Loveseat își găsește locul sub forma unei canapele obișnuite în casele cu suprafețe reduse, sau ca pat de zi în dormitoarele matrimoniale. Adesea le vedem în colțul cu cărți al casei, unde ocupă poziția de canapeluță pentru citit. Ca design, accentul cade atât pe formă, cât și pe aspectul textilei – cromatică și moliciune. Cele mai potrivite pentru denumirea de azi și totuși cele mai diferite de modelul original sunt canapeluțele Loveseat rotunde sau în formă de inimioară.
Se găsesc și în România și reprezintă o alegere interesantă și confortabilă pentru orice locuință. +5 www.bonlavie.ro +5 www.evambient.ro


Dacă vinzi cu pasiune mobila, românii o cumpără!

Retro Boutique  - mai e cineva care să nu fi auzit de acest brand? Decorațiuni home&deco și mic mobilier, vândute online cu mare succes. Noutăți: un showroom de vis, deschis în iarnă, și lansarea unei noi game de mobilier – în stil clasic. Românesc! Am stat de vorbă cu echipa din spatele acestui brand și am aflat că românii pot fi convinși să cumpere mobilă, chiar și masivă, de pe net. Totuși, nu e la fel de simplu ca și cum ai vinde haine... Ia să vedem!

 +5
O afacere mare începe cu un vis simplu/Retroboutique.ro
  |  

Povestea Retro Boutique se aseamănă unei aventuri incitante. Doi colegi de birou, dintr-o companie fără legătură cu industria mobilei, descoperă în timpul unei vacanțe în Grecia un magazin de decorațiuni și mic mobilier în stil shabby chic, atât de cochet și prietenos, încât îi cucerește pe loc. De ce nu există și în România așa ceva? Chiar așa – nu există un astfel de magazin în România. Haide să deschidem noi unul! Asta se întâmpla cu șase ani în urmă.


Octavian Mănescu și Rodica Milea au decis să-și investească proprii bani în această afacere. Numai că banii nu le ajungeau pentru a deschide un magazin fizic. L-au deschis, deci, în lumea virtuala – online. Și a mers. Furnizorul lor de decorațiuni vindea însă și mobilier adus din Asia. Așa că celor doi români le-au mai venit o idee, de-a dreptul... „exotică”: să vândă, tot online, și mobilă pentru acasă – mobilier din Asia, foarte estetic, diferit de ce se făcea în România, mobilier din lemn ușor (cu precădere pawlonia), pictat migălos, de o calitate mulțumitoare și la un preț accesibil. A mers și mai bine. După circa trei ani, Retro Boutique a început colaborările cu furnizori și producători de mobilă autohtoni. Au introdus game ceva mai clasice, mobilier de calitate superioară, la prețuri pe măsură. Afacerea a continuat să crească. În decembrie 2016, Retro Boutique a deschis un showroom pe două niveluri pentru cei ce doresc să vadă mobila înainte să o cumpere – parterul reflectă stilul clasic, iar mansarda este amenajată cu mobilier în stil industrial și scandinav. În prețul mobilei mai sunt incluse câteva servicii. Cel mai important dintre ele – consilierea pe design interior.

Evoluția Retro Boutique, din perspectiva cifrei de afaceri:
•    2016: 400.000 euro
•    2017: 600.000 euro
•    Estimare 2019: un milion de euro!

 +5 www.retroboutique.ro

Secretele vânzării online

Am aflat ce au făcut cei de la Retro Boutique, să aflăm însă și cum!
Să vinzi online mai mult mobilier decât vinde un producător autohton ce deține un magazin fizic pare uimitor. Dar nu este magie, ci ceva chiar mai complicat!

„Muncă, muncă și iar muncă. Pasiunea pentru ceea ce faci e principalul motor al afacerii. Răbdare! Dă-te peste cap pentru a-ți mulțumi clienții! Promovarea constantă este cheia vânzărilor.”

 +5 www.retroboutique.ro


Identificarea clienților

Trebuie să știi CUI te adresezi, ca să știi CUM să te adresezi publicului țintă al afacerii tale. Dintre clienții Retro Boutique, 90% sunt femei, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, au venituri medii spre mari, lucrează în multinaționale sau au profesii liberale – avocați, medici, antreprenori, oameni creativi. Un alt segment important al clienților Retro Boutique sunt deținătorii de pensiuni, cafenele, hoteluri de tip boutique. Instrument principal de promovare: mediul online. Cumpără colecții de mic mobilier și accesorii home&deco.

 +5 www.retroboutique.ro
Plan de viitor: extinderea promovării spre un nou tip de public, de peste 45 de ani, cu venituri foarte mari, cu afaceri stabile, oameni care folosesc alt gen de canale pentru comunicare decât internetul. Instrument de promovare: mediul offline, adică evenimente, Product Placement etc. Cumpără game de mobilă tapițată și mobilier la comandă.
Calitatea produsului și a serviciilor aferente – nu există rabat de la calitate. Retro Boutique continuă să dezvolte parteneriate cu producători autohtoni de mobilă, în special mobilă în stil clasic. Noul lor pariu cu piața – mobilierul tapițat. Dețin un atelier de tâmplărie, caracterizat prin: structuri lemnoase italienești, stofe și manoperă românești, personalizare maximă a mobilierului.

 

Retro Boutique caută colaborări pe termen lung cu producători de mobilier tapițat și materiale textile produse în România. Parteneriatele autohtone răspund cel mai bine cererii pieței.

PONT: în prețul produselor Retro Boutique se regăsesc câteva servicii – consiliere pe design, transport, personalizare. Contracost, este disponibil în București și împrejurimi un serviciu de asamblare a mobilei.
Consiliere: personalul Retro Boutique este instruit să asigure consiliere de design pe proiecte simple. Pentru cele complexe, există parteneriate cu designeri de amenajări interioare profesioniști.

 +5 www.retroboutique.ro
Promovare – cea online este mai puțin costisitoare, potrivită deci pentru produse cu prețuri accesibile (dar nu ieftine). Cea offline costă mai mult, dar implicit vinde produse mai scumpe. „Investiți în promovare chiar și atunci când pare că nu mai sunt bani pentru promovare! Fără promovare, nu există vânzare!”


În concluzie: trebuie să-ți mulțumești clientul orice ar fi – personalizarea produsului, termene de livrare, garanție extinsă, transport și politică de retur, comunicare. Clientul român preferă să plătească mai mult decât să-și bată capul inutil. A vinde mobilier înseamnă a vinde inclusiv servicii.