Amenajare virală, reconstituită cu piese din România

Tot mai mulți români navighează pe forumuri dedicate designului interior, întrebând cum să dea un strop de viață propriilor locuințe, sau postând fotografii cu încăperi proaspăt amenajate și cerând păreri.

 +7
Cum să nu dai greș (forte rău) cu amenajarea locuinței/Pinterest.com
  |  

Din păcate, nu este suficient să tragi cu urechea la ce culori se poartă, nu este suficient să ceri sfaturi gratuite pe grupuri dedicate amenajărilor și nu este suficient să cauți mobilă în magazinele ultraconsacrate care vând piese importate. Din fericire, în schimb, există Pinterest – o adevărată sursă inepuizabilă de inspirație. Se poate alege o amenajare de acolo și se poate încerca reconstituirea ei aproape fidelă cu piese de mobilier din România.

Am făcut o încercare pentru voi. Am ales un colț de relaxare, minimalist, dar plin de culoare și personalitate – o amenajare virală pe internet –  și am identificat în România piese cât mai asemănătoare cu ajutorul cărora să mutăm în casele noastre ceea ce ne-a încântat atât de mult pe net. +7 www.pinterest.com

Amenajarea aleasă se compune dintr-un perete de accent, de culoare verde, două fotolii de culoarea somonului și o măsuță de cafea cu blat sub formă de tăviță. Am descoperit în magazinele din România toate aceste piese.

Vopseaua de pe perete am descoperit-o la Caparol, posibil chiar în mai multe nuanțe, în funcție de nivelul de iluminare al camerei.  +7 www.caparol.ro +7 www.caparol.ro

Fotoliile sunt disponibile la magazinul NordaShop, respectând pe cât posibil combinația cromatică (somon și auriu), forma rotundă și designul modern.  +7 www.nordashop.com

În ce privește măsuța de cafea, un model identic cu cel din poză nu am găsit – și ca design, și în ce privește culorile – în schimb, am descoperit mai multe variante asemănătoare, la Retroboutique și Insignis. +7 www.insignis.ro +7 www.retroboutique.ro

În ce privește tabloul, acesta poate fi comandat la ateliere speciale care exact cu asta se ocupă: reconstituie tablouri sau desene la comanda clientului.

Credem noi: alegerea unei amenajări de succes e mai simplă și mai reușită decât încercările creative ale celor care nu lucrează în domeniu. Bineînțeles, asta dacă nu se dorește sub nicio formă soluția cea mai indicată: alegerea serviciilor unui designer sau decorator de interioare, contracost evident.


Loveseat – istoria canapelei pentru cupluri

Mobilierul pentru cupluri are rădăcini vechi în istorie, numai că povestea este cu totul neașteptată. Ne referim la canapeluța cu numai două locuri, pe care o admirăm atât în filmele de epocă, cât și într-unele dintre livingurile contemporane.

 +5
Istoria canapeluței Loveseat/Witherells.com
  |  

Canapeaua Loveseat este o piesă remarcabilă. A nu se confunda cu canapeaua cu două locuri, chit că denumirea se referă la cupluri. Spre diferență de canapeaua cu două locuri, canapeaua Loveseat este ceva mai... „înghesuită”, și are de cele mai multe ori un aspect tare romantic.

Când a apărut?

Cu adevărat, nimeni nu poate spune. Ce e clar, pe la 1700 Loveseat Sofa era fabricată de către britanici, dar sub cu totul alt design și mai ales pentru cu totul altă funcție. Se confecționa din lemn masiv, și putea acomoda nu două persoane, ci o persoană și jumătate. Explicația? Era destinată doamnelor din înalta societate ale căror ținute somptuoase cereau mobilă specială. O astfel de doamnă nu încăpea, din pricina crinolinei și straturilor de volane și materiale, într-un scaun obișnuit, și ca să stea confortabil s-a inventat această canapea Loveseat. Evident, pe atunci nu se numea așa. Thomas Chippendale era faimos pentru felul în care le realiza în lemn închis la culoare, împodobite cu tot soiul de sculpturi și motive orientale. +5 www.newel.com

Adevărata canapea pentru îndrăgostiți

O sută și ceva de ani mai târziu, moda a evoluat spre ținute un pic mai suple și deodată doamnele și mai ales domnișoarele au descoperit că rămâne ceva loc lângă ele, pe aceste canapele. Același lucru l-au observat și domnii, care au profitat. Au început să se așeze lângă tinerele care le făceau inima să bată mai puternic. Canapelele Loveseat și-au păstrat locul în saloanele de bal și petreceri, asigurând tinerilor îndrăgostiți un anume soi de intimitate, fără a sparge tiparele decenței. Deja de acum încep să arate altfel: tapițate! În plus, își schimbă și designul, luând forma literei S. De fapt, evoluează de la statutul de canapeluță, la cel de două scaune alipite, spate în spate. Lemnul rămâne în planul doi, tapițeria rafinată devenind principalul atu. +5 www.ebay.ie

Canapeaua Loveseat de azi

Astăzi, Loveseat își găsește locul sub forma unei canapele obișnuite în casele cu suprafețe reduse, sau ca pat de zi în dormitoarele matrimoniale. Adesea le vedem în colțul cu cărți al casei, unde ocupă poziția de canapeluță pentru citit. Ca design, accentul cade atât pe formă, cât și pe aspectul textilei – cromatică și moliciune. Cele mai potrivite pentru denumirea de azi și totuși cele mai diferite de modelul original sunt canapeluțele Loveseat rotunde sau în formă de inimioară.
Se găsesc și în România și reprezintă o alegere interesantă și confortabilă pentru orice locuință. +5 www.bonlavie.ro +5 www.evambient.ro


Dacă vinzi cu pasiune mobila, românii o cumpără!

Retro Boutique  - mai e cineva care să nu fi auzit de acest brand? Decorațiuni home&deco și mic mobilier, vândute online cu mare succes. Noutăți: un showroom de vis, deschis în iarnă, și lansarea unei noi game de mobilier – în stil clasic. Românesc! Am stat de vorbă cu echipa din spatele acestui brand și am aflat că românii pot fi convinși să cumpere mobilă, chiar și masivă, de pe net. Totuși, nu e la fel de simplu ca și cum ai vinde haine... Ia să vedem!

 +5
O afacere mare începe cu un vis simplu/Retroboutique.ro
  |  

Povestea Retro Boutique se aseamănă unei aventuri incitante. Doi colegi de birou, dintr-o companie fără legătură cu industria mobilei, descoperă în timpul unei vacanțe în Grecia un magazin de decorațiuni și mic mobilier în stil shabby chic, atât de cochet și prietenos, încât îi cucerește pe loc. De ce nu există și în România așa ceva? Chiar așa – nu există un astfel de magazin în România. Haide să deschidem noi unul! Asta se întâmpla cu șase ani în urmă.


Octavian Mănescu și Rodica Milea au decis să-și investească proprii bani în această afacere. Numai că banii nu le ajungeau pentru a deschide un magazin fizic. L-au deschis, deci, în lumea virtuala – online. Și a mers. Furnizorul lor de decorațiuni vindea însă și mobilier adus din Asia. Așa că celor doi români le-au mai venit o idee, de-a dreptul... „exotică”: să vândă, tot online, și mobilă pentru acasă – mobilier din Asia, foarte estetic, diferit de ce se făcea în România, mobilier din lemn ușor (cu precădere pawlonia), pictat migălos, de o calitate mulțumitoare și la un preț accesibil. A mers și mai bine. După circa trei ani, Retro Boutique a început colaborările cu furnizori și producători de mobilă autohtoni. Au introdus game ceva mai clasice, mobilier de calitate superioară, la prețuri pe măsură. Afacerea a continuat să crească. În decembrie 2016, Retro Boutique a deschis un showroom pe două niveluri pentru cei ce doresc să vadă mobila înainte să o cumpere – parterul reflectă stilul clasic, iar mansarda este amenajată cu mobilier în stil industrial și scandinav. În prețul mobilei mai sunt incluse câteva servicii. Cel mai important dintre ele – consilierea pe design interior.

Evoluția Retro Boutique, din perspectiva cifrei de afaceri:
•    2016: 400.000 euro
•    2017: 600.000 euro
•    Estimare 2019: un milion de euro!

 +5 www.retroboutique.ro

Secretele vânzării online

Am aflat ce au făcut cei de la Retro Boutique, să aflăm însă și cum!
Să vinzi online mai mult mobilier decât vinde un producător autohton ce deține un magazin fizic pare uimitor. Dar nu este magie, ci ceva chiar mai complicat!

„Muncă, muncă și iar muncă. Pasiunea pentru ceea ce faci e principalul motor al afacerii. Răbdare! Dă-te peste cap pentru a-ți mulțumi clienții! Promovarea constantă este cheia vânzărilor.”

 +5 www.retroboutique.ro


Identificarea clienților

Trebuie să știi CUI te adresezi, ca să știi CUM să te adresezi publicului țintă al afacerii tale. Dintre clienții Retro Boutique, 90% sunt femei, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, au venituri medii spre mari, lucrează în multinaționale sau au profesii liberale – avocați, medici, antreprenori, oameni creativi. Un alt segment important al clienților Retro Boutique sunt deținătorii de pensiuni, cafenele, hoteluri de tip boutique. Instrument principal de promovare: mediul online. Cumpără colecții de mic mobilier și accesorii home&deco.

 +5 www.retroboutique.ro
Plan de viitor: extinderea promovării spre un nou tip de public, de peste 45 de ani, cu venituri foarte mari, cu afaceri stabile, oameni care folosesc alt gen de canale pentru comunicare decât internetul. Instrument de promovare: mediul offline, adică evenimente, Product Placement etc. Cumpără game de mobilă tapițată și mobilier la comandă.
Calitatea produsului și a serviciilor aferente – nu există rabat de la calitate. Retro Boutique continuă să dezvolte parteneriate cu producători autohtoni de mobilă, în special mobilă în stil clasic. Noul lor pariu cu piața – mobilierul tapițat. Dețin un atelier de tâmplărie, caracterizat prin: structuri lemnoase italienești, stofe și manoperă românești, personalizare maximă a mobilierului.

 

Retro Boutique caută colaborări pe termen lung cu producători de mobilier tapițat și materiale textile produse în România. Parteneriatele autohtone răspund cel mai bine cererii pieței.

PONT: în prețul produselor Retro Boutique se regăsesc câteva servicii – consiliere pe design, transport, personalizare. Contracost, este disponibil în București și împrejurimi un serviciu de asamblare a mobilei.
Consiliere: personalul Retro Boutique este instruit să asigure consiliere de design pe proiecte simple. Pentru cele complexe, există parteneriate cu designeri de amenajări interioare profesioniști.

 +5 www.retroboutique.ro
Promovare – cea online este mai puțin costisitoare, potrivită deci pentru produse cu prețuri accesibile (dar nu ieftine). Cea offline costă mai mult, dar implicit vinde produse mai scumpe. „Investiți în promovare chiar și atunci când pare că nu mai sunt bani pentru promovare! Fără promovare, nu există vânzare!”


În concluzie: trebuie să-ți mulțumești clientul orice ar fi – personalizarea produsului, termene de livrare, garanție extinsă, transport și politică de retur, comunicare. Clientul român preferă să plătească mai mult decât să-și bată capul inutil. A vinde mobilier înseamnă a vinde inclusiv servicii.


Fascinaţia de a crea ceva

Vă deranjează, dacă după tencuială, glet şi vopsea pereţii tot nu au planeitatea perfectă a unei suprafeţe de sticlă? Pentru mobilier preferaţi ultraminimalismul pătrăţos, cu corpuri cubice fabricate la precizie de micron, fără mânere vizibile sau orice fel de decoraţii? Dacă răspunsul la aceste întrebări este afirmativ, acest text nu e pentru voi, răsfoiţi.

 +3
Mix and match. Răsturnaţi regulile de amenajare!
  |  

Dacă vă place să grupaţi în propriul stil obiectele de prin casă şi din curte sau grădină, dacă uneori vă apucă dorinţa de a face ceva, nu doar de a cumpăra de-a gata, atunci vreau să stăm puţin de vorbă. Există o serie lungă de domenii ţinute în mişcare de această pasiune pentru a transpune personal în practică ideile ce ne vin, fie ele originale sau inspirate de undeva. E vorba de pasiunea pentru creaţie, şi fiecare dintre noi ar trebui să îşi rezerve timp din viaţă pentru a experimenta, ce îi provoacă bucurie şi satisfacţie, pentru ce ar avea talent şi răbdare. V-aţi pus întrebarea, de ce se vând într-o veselie scule hobby la Kaufland şi la Lidl, şi nu doar la Dedeman, Leroy-Merlin şi Praktiker? E simplu: un foarte mare număr de oameni vor „să facă” singuri obiecte. Sau să le repare, să le modifice pe cele existente. Parcă e mai uman aşa.

 +3 MagMob https://www.facebook.com/MagazinulMobilei/

Dacă şi voi vă număraţi printre norocoşii care nu îşi suprimă aceste porniri de a lucra cu scule (fie ele şi electrice), de a tăia, lipi şi vopsi, atunci am pentru voi câteva sugestii.

 

Do-it-yourself

Adică nu chemaţi pe nimeni să vă ajute în prima fază, e mai amuzant să staţi pe Pinterest şi Youtube, să citiţi instrucţiuni de folosire, şi în primele ocazii să greşiţi, să nu vă iasă. Nu vă înscrieţi neapărat la un curs, şi nu staţi pe capul unui profesionist (chiar dacă vă e prieten, el din asta îşi câştigă traiul: la lucru îl deranjaţi, iar când e acasă, nu prea mai are chef de lucru). Învăţaţi mai întâi proprietăţile materialelor din care vreţi să faceţi ceva, şi cumpăraţi scule doar când ştiţi clar, de ce aveţi nevoie.

 

Upcycle

Adică transformaţi un strecurător pentru tăiţei într-o lustră de bucătărie… Surpindeţi-vă vizitatorii modificând utilitatea anumitor obiecte, e o sursă de umor şi de originalitate.

 

Mix and match

Răsturnaţi regulile de amenajare, că doar acasă faceţi ce vreţi (şi ce vrea partenerul de viaţă), şi oricum o mare parte din vechile cutume trebuie adaptate la noul stil de viaţă. Puteţi pune o canapea modernă lângă un dulap bătrân, recondiţionat. Puteţi opta pentru un fototapet în dormitor, puteţi complementa în contrast culoarea covorului cu cea a tapiţeriei.

 

Dacă după două săptămâni parcă nu vă mai place atât de mult ce aţi creat, să nu vă pară rău – a fost distractiv! Iar în cazul că „creaţiile” voastre mai nereuşite sunt într-un final poftite afară din casă, rămâneţi cu bucuria de a fi creat ceva.

Nu există nici un risc: soluţii de-a gata bine făcute găsiţi oricum în magazinele de mobilă şi decoraţiuni.

 +3 MagMob O promisiune de confort


A apărut cel mai nou număr al revistei MagMob

Cel mai nou număr al revistei MagMob pe print este la dispoziția dvs.! Am adunat în paginile acestei ediții cele mai noi trenduri în materie de design, funcționalitate și culori din întreaga lume, după un periplu prin Europa și Asia, la cele mai prestigioase târguri de mobilă și accesorii.

 +11
A apărut revista MagMob, ediţia 2/2017. Abonamente se pot solicita AICI
  |  

Vă provocăm la schimbare! Țineți cont, vă rugăm, de noutățile pe care le-am strâns în paginile acestei ediții. Am stat de vorbă cu specialiști, am analizat ultimele trenduri, am fotografiat piese de mobilier deosebite. Lumea mobilei și a amenajărilor interioare este una a profesioniștilor, a oamenilor creativi, care există tocmai pentru a ne ajuta pe noi toți să transformăm spațiile în care trăim în adevărate oaze de relaxare.

Cel mai nou număr al revistei pune accentul pe stilurile de amenajare interioară, în funcție de culori, pe noutățile descoperite la cele mai importante evenimente de profil ale primăverii, pe trenduri inspirate de culoarea anului. Avem interviuri cu oameni de succes din industria producătorilor de mobilă, avem materiale despre designeri ale căror creații uimesc prin ingeniozitate, avem imagini cu cele mai noi colecții de mobilier din România și restul lumii, abia lansate. Vă invităm să ne citiți nu doar online, ci și print, pentru a fi cu un pas mai aproape de transformarea locuinței dvs. într-un spațiu plin de personalitate și ultrafuncțional. Lectură plăcută!

 +11 MagMob Un material de Codruța Iana, despre cum alegem culorile din amenajarea interioară în funcție de stilul mobilierului. Și despre cum putem folosi culorile preferate cu stil - rubrica Accent

 +11 MagMob Vă prezentăm o experiență inedită în România - cei de la Blum au amenajat un spațiu generos în cadrul căruia clienții pot veni să testeze bucătăria înainte de a o cumpăra. Dulapurile, zonele de activitate, soluțiile de feronerie - toate sunt la dispoziția amatorilor de test-drive, chiar și în privința mobilierului

 +11 MagMob Ce se poartă outdoor în 2017? Iată - designul original turnat în materiale durabile, adică în beton. Rezultă mobilier stradal ce atrage nu doar pe trecătorii osteniți, ci și privirile amatorilor de frumos

 +11 MagMob Trendul anului 2017 în ce privește amenajarea biroului este inspirat din culoarea anului, decisă de Institutul Pantone. Verde! Specialiștii în design interior au transpus-o în spațiile office sub forma elementelor vii

 +11 MagMob Rubrica Trenspotting este dedicată târgului iSaloni 2017 - un eveniment de senzație prin prisma trendurilor, designului, noutăților în materie de funcționalitate expuse de cei ce au participat. Vă arătăm ce ne-a impresionat mai mult la acest adevărat furniture show european

 +11 MagMob Pentru cei ce s-au săturat să trăiască între betoane avem o veste bună - amenajarea balconului în așa fel încât să te simți ca într-o grădină. Soluțiile vin de la expozanții Spoga + Gafa 2017 care au pregătit revoluționarea conceptului de grădină în balcon

 +11 MagMob Am fost în Kuala Lumpur special ca să vedem ce se mai poartă prin Asia în materie de mobilă și design. Este o altă lume și o altă modă. Important este că designul colecțiilor de mobilier de acolo poate fi transpus și în România. Accentul a căzut la ediția din acest an a târgului MIFF pe nevoia de ergonomie a mobilei office

 +11 MagMob Cel mai impresionant târg de mobilă al primăverii a fost, pentru redacția Magmob, CIFF 2017, desfășurat în China. Cifrele sunt amețitoare în ce privește numărul de participanți (expozanți și vizitatori), iar ritmul de creștere a calității colecțiilor de mobilier expuse e, de asemenea, impresionant

 +11 MagMob Târgul IFEX 2017 din Indonezia a marcat o schimbare majoră în ce privește tehnicile de finisaj folosite în industria producătorilor de mobilă din Asia. S-a trecut de la celebrul lac oglindă la lemnul natural, finisat cel mult cu accente provensale

 +11 MagMob Mihai Grama este unul dintre cei mai de succes designeri de mobilier din România. Am stat de vorbă cu el pentru cititorii Magmob, iar materialul rezultat l-am ilustrat cu cele mai noi piese Dalin, expuse la iSaloni 2017