logo logo

MagMob este o revistă speciali­zată în domeniul mobilei, din care vă puteţi inspira atunci când trebuie să faceţi o ale­gere pentru casa, biroul sau gră­dina voastră.

Program de promovare la export

Fast Forward Editorial SRL

540322 Târgu Mureş, Str. Bistriţei nr. 9
Romania, jud. Mureş
RO 24342230 • J19/828/2008

+40-730-190077

zilahi@magazinulmobilei.ro
Publicitate

Dacă vinzi cu pasiune mobila, românii o cumpără!

Retro Boutique  - mai e cineva care să nu fi auzit de acest brand? Decorațiuni home&deco și mic mobilier, vândute online cu mare succes. Noutăți: un showroom de vis, deschis în iarnă, și lansarea unei noi game de mobilier – în stil clasic. Românesc! Am stat de vorbă cu echipa din spatele acestui brand și am aflat că românii pot fi convinși să cumpere mobilă, chiar și masivă, de pe net. Totuși, nu e la fel de simplu ca și cum ai vinde haine... Ia să vedem!

retroboutique-3173
O afacere mare începe cu un vis simplu/Retroboutique.ro
Andreea Chiru  |  14 Februarie 2018

Povestea Retro Boutique se aseamănă unei aventuri incitante. Doi colegi de birou, dintr-o companie fără legătură cu industria mobilei, descoperă în timpul unei vacanțe în Grecia un magazin de decorațiuni și mic mobilier în stil shabby chic, atât de cochet și prietenos, încât îi cucerește pe loc. De ce nu există și în România așa ceva? Chiar așa – nu există un astfel de magazin în România. Haide să deschidem noi unul! Asta se întâmpla cu șase ani în urmă.

Octavian Mănescu și Rodica Milea au decis să-și investească proprii bani în această afacere. Numai că banii nu le ajungeau pentru a deschide un magazin fizic. L-au deschis, deci, în lumea virtuala – online. Și a mers. Furnizorul lor de decorațiuni vindea însă și mobilier adus din Asia. Așa că celor doi români le-au mai venit o idee, de-a dreptul… „exotică”: să vândă, tot online, și mobilă pentru acasă – mobilier din Asia, foarte estetic, diferit de ce se făcea în România, mobilier din lemn ușor (cu precădere pawlonia), pictat migălos, de o calitate mulțumitoare și la un preț accesibil. A mers și mai bine. După circa trei ani, Retro Boutique a început colaborările cu furnizori și producători de mobilă autohtoni. Au introdus game ceva mai clasice, mobilier de calitate superioară, la prețuri pe măsură. Afacerea a continuat să crească. În decembrie 2016, Retro Boutique a deschis un showroom pe două niveluri pentru cei ce doresc să vadă mobila înainte să o cumpere – parterul reflectă stilul clasic, iar mansarda este amenajată cu mobilier în stil industrial și scandinav. În prețul mobilei mai sunt incluse câteva servicii. Cel mai important dintre ele – consilierea pe design interior.

Evoluția Retro Boutique, din perspectiva cifrei de afaceri:
•    2016: 400.000 euro
•    2017: 600.000 euro
•    Estimare 2019: un milion de euro!

www.retroboutique.ro

Secretele vânzării online

Am aflat ce au făcut cei de la Retro Boutique, să aflăm însă și cum!
Să vinzi online mai mult mobilier decât vinde un producător autohton ce deține un magazin fizic pare uimitor. Dar nu este magie, ci ceva chiar mai complicat!

„Muncă, muncă și iar muncă. Pasiunea pentru ceea ce faci e principalul motor al afacerii. Răbdare! Dă-te peste cap pentru a-ți mulțumi clienții! Promovarea constantă este cheia vânzărilor.”

www.retroboutique.ro

Identificarea clienților

Trebuie să știi CUI te adresezi, ca să știi CUM să te adresezi publicului țintă al afacerii tale. Dintre clienții Retro Boutique, 90% sunt femei, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, au venituri medii spre mari, lucrează în multinaționale sau au profesii liberale – avocați, medici, antreprenori, oameni creativi. Un alt segment important al clienților Retro Boutique sunt deținătorii de pensiuni, cafenele, hoteluri de tip boutique. Instrument principal de promovare: mediul online. Cumpără colecții de mic mobilier și accesorii home&deco.

www.retroboutique.ro

Plan de viitor: extinderea promovării spre un nou tip de public, de peste 45 de ani, cu venituri foarte mari, cu afaceri stabile, oameni care folosesc alt gen de canale pentru comunicare decât internetul. Instrument de promovare: mediul offline, adică evenimente, Product Placement etc. Cumpără game de mobilă tapițată și mobilier la comandă.
Calitatea produsului și a serviciilor aferente – nu există rabat de la calitate. Retro Boutique continuă să dezvolte parteneriate cu producători autohtoni de mobilă, în special mobilă în stil clasic. Noul lor pariu cu piața – mobilierul tapițat. Dețin un atelier de tâmplărie, caracterizat prin: structuri lemnoase italienești, stofe și manoperă românești, personalizare maximă a mobilierului.

 

Retro Boutique caută colaborări pe termen lung cu producători de mobilier tapițat și materiale textile produse în România. Parteneriatele autohtone răspund cel mai bine cererii pieței.

PONT: în prețul produselor Retro Boutique se regăsesc câteva servicii – consiliere pe design, transport, personalizare. Contracost, este disponibil în București și împrejurimi un serviciu de asamblare a mobilei.
Consiliere: personalul Retro Boutique este instruit să asigure consiliere de design pe proiecte simple. Pentru cele complexe, există parteneriate cu designeri de amenajări interioare profesioniști.

www.retroboutique.ro

Promovare – cea online este mai puțin costisitoare, potrivită deci pentru produse cu prețuri accesibile (dar nu ieftine). Cea offline costă mai mult, dar implicit vinde produse mai scumpe. „Investiți în promovare chiar și atunci când pare că nu mai sunt bani pentru promovare! Fără promovare, nu există vânzare!”

În concluzie: trebuie să-ți mulțumești clientul orice ar fi – personalizarea produsului, termene de livrare, garanție extinsă, transport și politică de retur, comunicare. Clientul român preferă să plătească mai mult decât să-și bată capul inutil. A vinde mobilier înseamnă a vinde inclusiv servicii.

Publicitate