Salonul de Mobilă Milano 2023 – superb și greu de cuprins
S-a încheiat ediția cu numărul 61 a prestigiosului Salon de Mobilă de la Milano, iar organizatorii și-au exprimat entuziasmul pentru interesul tot mai mare de care acest eveniment se bucură la nivel internațional. Cantitatea imensă de noutăți în materie de design nu se poate cuprinde în câteva zile de târg, trebuie să fii prezent și să selectezi, ce vrei să vezi. Un târg imens, superb și extrem de obositor în același timp.

Concluzia entuziastă a organizatorilor: Salonul de Mobilă de la Milano a confirmat anul acesta așteptările, fiind un succes datorat în mare parte noului său format. „Ediția de anul acesta a Salonului a fost un succes internațional și suntem încântați că ne-au fost depășite așteptările” – a declarat Maria Porro, președintele evenimentului. „Rata de participare a dus la un rezultat excepțional pentru care noi am muncit din greu, adăugând un plus de valoare și oferind experiențe noi vizitatorilor de-a lungul celor șase zile”.

Cifrele vorbesc de la sine
Numărul vizitatorilor a crescut cu 15% față de ediția anului 2022, adică 307.418 vizitatori din 181 de state. Au expus 2000 de branduri din 37 de țări și au fost prezenți 550 de tineri designeri din 31 de state. Au fost acreditați 5400 de jurnaliști, jumătate provenind din afara Italiei — printre ei ne-am numărat și noi cu MagMob. După țara organizatoare, China a fost cea mai puternică prezență în ce privește vizitatorii profesionali, urmată de Germania, Franța, SUA și Spania.

Era digitală își spune și aici cuvântul
Digitalizarea acestui eveniment a contribuit din plin la succesul anunțat de organizatori, oferind oportunități atât pentru contacte noi, cât și pentru menținerea relațiilor cu cei care nu au putut participa fizic. Interesul față de platforma online a Salonului de Mobilă Milano a însemnat un succes neașteptat, implicând tehnici de comunicare deja la ordinea zilei: newslettere, aplicații online, activități pe rețelele sociale. „Aplicația actualizată Salone del Mobile.Milano a înregistrat triplarea numărului de descărcări, datorită noului serviciu de cartografiere interactivă, care a dus la peste 350.000 de sesiuni în timpul târgului și a permis peste 750.000 de scanări prin intermediul serviciului de matchmaking” — afirmă organizatorul.
Amestec de hype obositor și design de înaltă calitate
Fără a pune sub îndoială importanța târgului iSaloni, noi cei de la MagMob am plecat cu impresii mixte de la Milano anul acesta. Majoritatea vizitatorilor s-au molipsit de exagerarea și exaltarea tipic latină, s-au făcut miliarde de fotografii cu telefonul, și s-a alergat în pur ritm FOMO, adică: fear of missing out. Da și da — fiecare expozant a adus la acest prestigios eveniment de talie mondială tot ce a avut mai bun, pentru că accesul la succes în lumea afacerilor cu mobilă e condiționat de impresia pe care produsul îl face la târg. Aspectele de funcționalitate și calitatea execuției au căzut pe loc secund (dar rămân extrem de importante), impresia la prima vedere însă e cel mai important criteriu. Cu toate astea iSaloni 2023 a livrat întocmai ce și-au dorit vizitatorii (arhitecți, studenți, designeri de interior, comercianți de mobilă): design, emoție, exclusivism.

Următoarea ediție a Salonului de Mobilă Milano va avea loc între 16 și 21 aprilie 2024.